Έτσι θα βάλεις μπροστά, αν μείνεις από μπαταρία
Διαβάστηκε από 23401 αναγνώστες
Δες εδώ ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να βάλεις μπροστά τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας σου σε περίπτωση που μείνεις από μπαταρία.
Το να μείνεις ακινητοποιημένος επειδή η μπαταρία «παρέδωσε πνεύμα» είναι μια δυσάρεστη κατάσταση που μπορεί όμως να συμβεί στον καθένα. Ας δούμε πώς θα καταφέρεις να βάλεις ξανά τον κινητήρα σε λειτουργία χωρίς να κάνεις ζημιά στη μοτοσυκλέτα (ή τον εαυτό σου).
Βρες το κατάλληλο σημείο
Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να σπρώξουν τη μοτοσυκλέτα ένας – δυο φίλοι σου, αλλά αν είσαι μόνος σου βρες ένα σημείο που ο δρόμος κατηφορίζει ελαφρώς και άσε τη βαρύτητα να κάνει τη δύσκολη δουλειά. Αν ο δρόμος που έμεινες δεν έχει κλίση θα χρειαστεί να σπρώξεις μόνος σου τη μοτοσυκλέτα μέχρι να αποκτήσει λίγη φόρα.
Βάλε 2η ή 3η ταχύτητα στο κιβώτιο
Αν βάλεις πρώτη στο κιβώτιο και προσπαθήσεις να βάλεις μπροστά τη μοτοσυκλέτα, μπορεί ο πίσω τροχός να μπλοκάρει μόλις αφήσεις τον συμπλέκτη. Αυτό έχει περισσότερες πιθανότητες να συμβεί αν ο κινητήρας έχει μεγάλη συμπίεση. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Πάτα συμπλέκτη και άσε τη μοτοσυκλέτα να τσουλήσει
Ανοιξε τον κεντρικό διακόπτη και αφού βάλεις δευτέρα ή τρίτη ταχύτητα κράτα πατημένο τον συμπλέκτη και κάνε τη μοτοσυκλέτα να κινηθεί με έναν από τους τρόπους που είπαμε παραπάνω (άφησέ τη να τσουλήσει σε κατηφόρα, σπρώξε τη μόνος σου ή ζήτησε βοήθεια). Βεβαιώσου ότι η μοτοσυκλέτα έχει αποκτήσει μικρή έστω ταχύτητα, δηλαδή από 7-8 χιλιόμετρα και πάνω.
Ασε τον συμπλέκτη
Αφού πιάσει η μοτοσυκλέτα την απαιτούμενη ταχύτητα, άσε τον συμπλέκτη. Η κίνηση του πίσω τροχού θα κάνει τον κινητήρα να γυρίσει και να πάρει μπροστά. Μπορεί να μην ξεκινήσει με την πρώτη προσπάθεια και να χρειαστεί να αυξήσεις λίγο την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας.
Βάλε νεκρά
Μόλις πάρει μπρός ο κινητήρας, βάλε νεκρά και σταμάτα τη μοτοσυκλέτα. Αφησέ τον να δουλέψει λίγο στο ρελαντί και κάνε μικρά ανοίγματα του γκαζιού για να φορτίσει λίγο ή μπαταρία. Μη σβήσεις τον κινητήρα πριν φτάσεις στο συνεργείο γιατί, πολύ πιθανόν να μην παίρνει μπροστά και να χρειαστεί να επαναλάβεις τη διαδικασία.
Aγαπητό mototriti, διατηρώ επιφυλάξεις για την μέθοδο που αναφέρεις. Αν τις οδηγίες σου ακολουθήσει αρχάριος με μοτοσυκλέτα μεγαλύτερη των 125 cc και άλλων τόσων κιλών, πιθανότατα να διακινδυνεύσει από μερικές εκατοντάδες ευρώ μέχρι την σωματική του ακεραιότητα. Και αυτό γιατί στην περιγραφή σου αφήνεται να εννοηθεί ότι ο οδηγός σπρώχνει την μοτοσυκλέτα τρέχοντας δίπλα της ΧΩΡΙΣ να την καβαλήσει όταν επιτύχει την μεγαλύτερη δυνατή φόρα. Όμως ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να την καβαλήσει προτού βάλει δευτέρα (ή τρίτη), όσο κι αν αυτό συνεπάγεται απώλεια φόρας. Κατά τα άλλα οι οδηγίες βρίσκω ότι είναι ορθές και πλήρεις.
Υπέροχο άρθρο και αν και πολύ βασικό για πολλούς από εμάς ακούγεται ως μια καλή πληροφόρηση! Δυστυχώς είμαι κάτοχος scooter και στην πρώτη αποτυχία μπαταρίας ο πίσω απλά έσπρωχνε....
Αν ειναι καταλυτικός ο κινητήρας απαγορεύεται δια ροπάλου! Υπάρχει πιθανότητα να καταστραφεί ο καταλύτης.