Μακάρι η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας να μπορούσε να μείνει αναλλοίωτη με το πέρασμα του χρόνου και η λάμψη της να μην έφευγε ποτέ. Δυστυχώς όμως,
τα πλαστικά και η βαφή της έχουν να αντιμετωπίσουν καθημερινά ένα σωρό πράγματα που επηρεάζουν την κατάσταση και την εικόνα τους. Ας δούμε ποια είναι αυτά και πώς θα τα αντιμετωπίσεις.
Ηλιακή ακτινοβολία
Ίσως, ο παράγοντας που επηρεάζει πιο έντονα την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας είναι η έκθεση στον ήλιο.
Η ηλιακή ακτινοβολία ξεθωριάζει τα μαύρα, άβαφα πλαστικά και την κάνει να χάνει την λάμψη της και να φαίνεται «γερασμένη». Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι προφανής: Να μην παρκάρει η μοτοσυκλέτα στον ήλιο. Ένα κλειστό παρκινγκ ή μια πυλωτή είναι το ιδανικό μέρος για να αφήνεις τη μοτοσυκλέτα ή το scooter σου, ενώ όταν πρέπει να παρκάρεις εκτός σπιτιού, προτίμησε ένα σκιερό μέρος.
Ο πιο εύκολος τρόπος να προστατευτεί η μοτοσυκλέτα από τον ήλιο είναι η κουκούλα. Βέβαια δεν είναι εφικτό να κουβαλάς συνεχώς την κουκούλα μαζί σου, ενώ αν αυτή δεν είναι καθαρή μπορεί να προξενήσει και η ίδια αρκετή ζημιά με τα συνεχόμενα βάλε-βγάλε.
Για να διατηρήσεις τα πλαστικά της μοτοσυκλέτας σου φρέσκα πρέπει να τα «σφραγίσεις» με ειδικές αλοιφές ή κεραμικές επιστρώσεις από την αρχή. Αν η ζημιά έχει ήδη γίνει, υπάρχουν προϊόντα ενυδάτωσης πλαστικών τα οποία επαναφέρουν σε μεγάλο βαθμό το χρώμα και τη γυαλάδα τους, κάνοντάς τα να φαίνονται σαν καινούργια και ανανεώνοντας έτσι την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας. Όμως, η διάρκειά τους είναι περιορισμένη και πρέπει η εφαρμογή τους να επαναλαμβάνεται συχνά, περίπου κάθε 2 μήνες, ανάλογα με το προϊόν και το πόσο συχνά πλένεται η μοτοσυκλέτα.
Πλύσιμο
Μεγάλη ζημιά στις βαμμένες επιφάνειες της μηχανής μπορεί να γίνει κατά το πλύσιμο. Α
ν το σφουγγάρι που χρησιμοποιείς είναι άγριο ή βρώμικο, μάλλον θα τρίβεις τη βρωμιά πάνω στη μοτοσυκλέτα κάνοντας περισσότερη ζημιά. Αρχικά, προσπάθησε να αφαιρέσεις την πολύ βρωμιά με ένα καλό ξέπλυμα με σκέτο νερό. Για το πλύσιμο είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείς κατάλληλα σαπούνια και όχι απορρυπαντικά πιάτων ή ρούχων, τα οποία μπορεί να είναι καυστικά. Επίσης, Αν υπάρχει η δυνατότητα έχε ένα δεύτερο σφουγγάρι για τις πολύ βρώμικες περιοχές, όπως οι τροχοί και γενικά τα χαμηλότερα σημεία. Μετά το πλύσιμο σκούπισε καλά όσο νερό έχει απομείνει, γιατί το αλάτι μπορεί να αφήσει κηλίδες στο βερνίκι και τότε θα χρειαστεί η επέμβαση κάποιου επαγγελματία για να αποκατασταθεί η ζημιά.
Ο καλύτερος τρόπος για να προστατευθεί το χρώμα της μοτοσυκλέτας είναι να εφαρμοστεί μια ή περισσότερες στρώσεις φυσικού ή συνθετικού κεριού. Αυτό δημιουργεί ένα λεπτό, αλλά ανθεκτικό φιλμ που προστατεύει τη βαφή. Η διάρκεια του κεριού εξαρτάται άμεσα από την ποιότητά του, το πόσο συχνά πλένεται η μοτοσυκλέτα και τι είδους χημικά χρησιμοποιούνται κατά το πλύσιμο. Η διάρκειά τους πάντως μπορεί να φτάσει τους 2 με 3 μήνες στην περίπτωση του φυσικού και τους 5 με 6 μήνες στην περίπτωση του συνθετικού κεριού.
Ρύποι και επικαθίσεις
Το χρώμα και κατ`επέκταση η γυαλάδα της μοτοσυκλέτας μπορεί να επηρεαστεί και από άλλους εξωτερικούς παράγοντες. Μια από τις πιο σοβαρές απειλές είναι το
ρετσίνι των δέντρων, που αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα μπορεί να κάνει σοβαρή και ακριβή ζημιά. Το ίδιο ισχύει και για τα
έντομα, η παρουσία των οποίων γίνεται ιδιαίτερα αισθητή τους καλοκαιρινούς μήνες. Ορισμένα μάλιστα είναι αρκετά όξινα και αν δεν απομακρυνθούν άμεσα, μπορεί να δημιουργήσουν θαμπάδες στη βαφή. Ένας ακόμα παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την εμφάνιση, είναι τα
περιττώματα πουλιών, τα οποία «ψήνονται» μαζί με το βερνίκι και αφήνουν έντονα σημάδια. Ανάλογα με την έκταση της ζημιάς, μπορεί να χρειαστεί από γυάλισμα έως και βάψιμο της επιφάνειας. Και σε αυτές τις περιπτώσεις,
τα κεριά και οι κεραμικές επιστρώσεις μπορούν να προσφέρουν μια αποτελεσματική ασπίδα προστασίας απέναντι σε όλες αυτές τις απειλές.