Αυτή είναι μια πολύ γνωστή φράση που είναι διαδεδομένη στους κύκλους των μοτοσυκλετιστών. Παρακάτω παρουσιάζουμε τρεις δυνατές μοτοσυκλέτες με τελική άνω των 250 χιλιομέτρων που εγείρουν συναισθήματα αδρεναλίνης.
Σχεδίαση – Εργονομία
Μιας και καταπιαστήκαμε με γυμνές μοτοσυκλέτες είναι δεδομένο ότι το επιθετικό αισθητικό προφίλ τους είναι δεδομένο. Στο Tuono το χαρακτηριστικό εμπρός τμήμα με τους τρεις προβολείς και τη μικρή φιμέ ζελατίνα έχει παραμείνει, κάνοντας το να δείχνει άγριο και μυώδες. Από τη μέση και πίσω είναι ένα RSV4. Ο μικρός όγκος της μοτοσυκλέτας, η θέση πάνω και όχι μέσα σε αυτή και το ίσιο τιμόνι που βρίσκεται χαμηλά σε προδιαθέτουν για γρήγορη οδήγηση. Μαζί με τα σχετικά ψηλά τοποθετημένα μαρσπιέ, δημιουργούν μια θέση οδήγησης ιδανική για το περιβάλλον της πίστας, που δεν κουράζει όμως στο δρόμο όπως ένα superbike. Ο συνεπιβάτης, αν θέλει να έρθει μαζί σου, θα πρέπει να κάνει αρκετές παραχωρήσεις όταν τοποθετεί τα μαλακά του μόρια στο έξτρα σελάκι. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια έγχρωμη TFT οθόνη με όμορφα γραφικά και ό,τι πληροφορία μπορείς να φανταστείς. Το GSX-S 1000 είναι ιδιαίτερα επιθετικό, όμορφο, μυώδες και καθαρό σε γραμμές και σχέδιο, ενώ το κάτω μέρος του πολυεδρικού προβολέα έχει δυο προεξοχές που θυμίζουν... δόντια από αρπακτικό. Το GSX-S 1000 δείχνει σύγχρονο, όμορφο και επιθετικό. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη σε ελαφρώς σκυφτή -καθόλου ακραία-, sport στάση, το αφρώδες υλικό αλλά και η σχεδίαση της σέλας είναι άψογα, ενώ μόνο οι κλειστές γωνίες των γονάτων θα ενοχλήσουν στην πολύωρη οδήγηση. Για αστικές διαδρομές ο συνεπιβάτης θα βολευτεί όπως-όπως, για μακρύτερα η κατάσταση γίνεται hardcore. Καθαρού design τα όργανα του GSX-S 1000, αποτελούνται από μία πλατιά ψηφιακή οθόνη που παρέχει πληθώρα ευδιάκριτων ενδείξεων. Το Ζ δείχνει πολύ επιθετικό. Έχει μειώσει κατά πολύ το πράσινο χρώμα που χρησιμοποιεί, σε σχέση με πριν, για χάρη του μεταλλικού ασημένιου, κάνοντας τη μοτοσικλέτα να μοιάζει με πραγματικό όπλο. Μπορεί να μην απολαμβάνει τα άλογα, τα ηλεκτρονικά, και την τεχνική εξέλιξη των αντιπάλων του, όμως από εμφάνιση είναι ίσως το πλέον επιθετικό και εντυπωσιακό. Η θέση οδήγησης είναι βολική, ελαφρώς πιο σκυφτή από το προηγούμενο μοντέλο, πιο επιθετική. Η σέλα είναι πραγματική φλούδα. Μέσα στην πόλη δεν θα ενοχλήσει, όμως σε συνεχή παραμονή πάνω της, αρχίζει το πιάσιμο. Ο συνεπιβάτης διαθέτει ακόμη σκληρότερη σέλα. Για μέσα στην πόλη, δεν θα ενοχληθεί ιδιαίτερα. Τα όργανα αποτελούνται από μία μικρή, στενή ψηφιακή οθόνη, με ιδιαίτερο design.
Κινητήρας
Οι δυνατοί τετρακύλινδροι κινητήρες συνοδεύονται από εκρηκτικές επιδόσεις. 1000 και πλέον κυβικά με ακαριαίες επιταχύνσεις και μεγάλες τελικές. Το Tuono με τον V4 των 65 μοιρών έχει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα και τη μεγαλύτερη εργοστασιακή ιπποδύναμη με 175 ίππους στις 11.000σαλ και 12,3 κιλά ροπής στις 9.000. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 275 χιλιόμετρα όντας ηλεκτρονικά περιορισμένη. Προερχόμενο κατευθείαν από το RSV4, το πακέτο aPRC 4ης γενιάς περιλαμβάνει τρείς διαφορετικούς χάρτες απόδοσης, Traction control 8 επιπέδων και Wheelie control 3 επιπέδων, Launch control 3 επιπέδων, quick shifter και για τα κατεβάσματα, Pit limiter, χρονόμετρο, ρυθμιζόμενο shift light και cruise control. Ο κινητήρας των 1043 κυβικών είχε δεχθεί κάποιες βελτιώσεις τσιμπώντας και 4 έξτρα άλογα φτάνοντας τα 142 στις 10.000σαλ και 11,3 κιλά ροπής στις 7.300σαλ. Το γκάζι είναι αρκουδιάρικο, ηλεκτρικό, και όσο ανοίγετε, τόσο μεγαλώνει και το χαμόγελο μέσα από το κράνος. Η τελική φτάνει τα 250 χιλιόμετρα. Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, συνηθισμένα πλέον σε όλες τις κατηγορίες μοτοσικλετών, εδώ αυτά λάμπουν διά της απουσίας τους. Ούτε ride by wire γκάζι, ούτε επιλογή διαφορετικών χαρτογραφήσεων, ούτε καν Traction Control. Στην καρδιά του Suzuki βρίσκουμε ένα παλιό γνώριμο, τον κινητήρα του best seller και στην Ελλάδα GSX-R 1000 K5. Στο νέο ρόλο του για το GSX-S 1000, το μοτέρ του GSX-R 1000 K5 έχει επαναρυθμιστεί, βγάζοντας πλέον 144 ίππους και 11 κιλά ροπής και είναι ικανό για πάνω από 260 χιλιόμετρα τελικής. Ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει σε τρία επίπεδα -ή και να απενεργοποιήσει- εύκολα το Traction Control από ένα μεγάλο κουμπί στο αριστερό γκριπ.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Μιλάμε για πολεμικές μηχανές που μαζεύουν χιλιόμετρα με τη σκέψη, έτσι ο εξοπλισμός με κορυφαία περιφερειακά είναι απαραίτητος και πολύτιμος βοηθός στην επίτευξη κορυφαίων επιδόσεων. Η Suzuki αναφέρει ως νέο το compact και ελαφρύ πλαίσιο δυο δοκών αλουμινίου, σχεδιασμένο να παρέχει ευελιξία και διασκέδαση κατά την οδήγηση. Το ψαλίδι είναι το ίδιο με εκείνο του GSX-R 1000 του 2015. Στις αναρτήσεις μπροστά βρίσκουμε ένα χρυσό ανάποδο πιρούνι 43 χιλιοστών της Kayaba πλήρως ρυθμιζόμενο. Το πίσω μονό αμορτισέρ ανήκει και αυτό στην Kayaba, διαθέτει προφόρτιση και ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Στον τομέα της πέδησης, μπροστά το GSX-S 1000 φοράει ένα ζευγάρι ακτινικές monoblock τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, που δαγκώνουν δίσκους 310 χλστ. Ο δίσκος πίσω έχει διάμετρο 250 χλστ., με διπίστονη δαγκάνα, ενώ η μοτοσικλέτα φοράει σύστημα ABS της Bosch. Το πλαίσιο 2 δοκών του Ζ από αλουμίνιο έχει μείνει ίδιο, όμως νέο είναι το πιο compact υποπλαίσιο, για πιο κοντή και επιθετικότερη, ανασηκωμένη ουρά. Πλήρως ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι SFF-BPF (Showa Separate Function, Big Piston Fork) 41 χιλιοστών, με ρύθμιση προφόρτισης από το αριστερό καλάμι, και stepless ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς στο δεξί. Πιο σφιχτή όμως είναι και η συμπεριφορά του οπίσθιου αμορτισέρ, με μικρότερη διαδρομή. Τα φρένα εμπρός αποτελούνται από μονομπλόκ ακτινικές δαγκάνες, ακτινική τρόμπα, και νέα τακάκια, για μεγαλύτερη δύναμη και καλύτερη πληροφόρηση. Αλλαγμένα είναι και τα logo πάνω στις δαγκάνες, που δεν γράφουν πλέον Tokico αλλά Kawasaki. Το ABS κάνει καλή δουλειά, ενεργώντας μόνο όταν πραγματικά το χρειάζεσαι. Το αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών του Tuono έχει πρεσαριστά και χυτά τμήματα, δανεισμένο και αυτό από την παγκόσμια πρωταθλήτρια RSV4. Το αλουμινένιο ψαλίδι όμως έχει μακρύνει κατά 6 χιλ και έτσι επιτυγχάνεται και η σταθερότητα που απαιτείται σε υψηλές ταχύτητες. Στον τομέα των αναρτήσεων, συναντάμε το κορυφαίο πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι και αμορτισέρ της Ohlins, ενώ το πακέτο των φρένων προέρχεται από τη Brembo και αποτελείται από 2 δίσκους 330χιλ με ακτινικές monoblock τετραπίστονες δαγκάνες M50 μπροστά και 1 δίσκο 220 χιλ με διπίστονη δαγκάνα πίσω. Όλα αυτά συνεργάζονται με το cornering ABS 9.1 MP της Bosch που αναφέραμε και παραπάνω.
Συμπέρασμα
Τρία μοντέλα που υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις για γκάζι και επιδόσεις. Το GSX-S αποδεικνύεται υπέροχο σε όλες τις αστικές συνθήκες, παλεύει σώμα με σώμα με όλα τα υπόλοιπα γυμνά κτήνη σε στήσιμο και επιδόσεις, οδηγώντας δίχως ιδιαίτερο κόπο τον αναβάτη του στα υψίπεδα της πολυπόθητης οδηγικής νιρβάνας. Δύναμη, έλεγχος, δυνατότητες και επιδόσεις -τα έχει όλα σε υπερθετικό βαθμό. Η τιμή του ανέρχεται στα 13.595 ευρώ ( έκπτωση 1200 ευρώ έως 31/12/2017). Το Tuono έχει έναν μαγικό τρόπο να σε πωρώνει όταν το οδηγείς, ανεξάρτητα αν βρίσκεσαι σε δρόμο ή πίστα. Oι έμπειροι αναβάτες θα εκτιμήσουν τις δυνατότητές του, ενώ για τους νεότερους, τα κορυφαία ηλεκτρονικά θα τους βοηθήσουν, αλλά θα πρέπει να έχουν πάντα στο μυαλό τους ότι καβαλούν μια ξελογιάστρα 175 ίππων με 18.340 ευρώ. Το Z1000 είναι μια μοτοσικλέτα με ιδιαίτερα έντονο χαρακτήρα, ακραία εμφάνιση που μαγνητίζει τα βλέμματα, φανταστικό ήχο που δεν χορταίνεις να ακούς, ενώ ξεχειλίζει τσαμπουκά, τόσο σταματημένη, όσο και εν κινήσει. Με 13.890 ευρώ μπορείς να αποκτήσεις μια χορταστική μοτοσικλέτα που δύσκολα θα ξεχάσεις όταν την οδηγήσεις, και που θα σε επισκέπτεται στα όνειρα σου για καιρό.