Για να τονίσουν το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου έπρεπε να μειώσουν το βάρος, αλλά και να αυξήσουν την ακαμψία. Ξεκινώντας από το πλαίσιο, το Ninja 650 έχει ένα εντελώς νέο, που δεν έχει καμία σχέση με το σωληνωτό του ER6. Αυτή τη φορά οι άνθρωποι της Kawasaki εξέλιξαν ένα χωροδικτύωμα, που είναι κοινό και για το νέο Ζ 650. Είναι, λοιπόν, ελαφρύτερο, ζυγίζοντας μόλις 15κιλά και σε συνδυασμό με το νέο πιο άκαμπτο αλουμινένιο ψαλίδι τύπου gull-arm και τις ελαφρύτερες ζάντες, μειώνει σημαντικά το βάρος της μοτοσυκλέτας (19 κιλά λιγότερα σε σχέση με το ER6), που πλέον ανέρχεται στα 193 κιλά (πλήρης).
Στον τομέα της ανάρτησης, το πίσω αμορτισέρ τοποθετείται οριζόντια όπως και στο ER6, αλλά πλέον διαθέτει μοχλικό, που όμως δεν προεξέχει κάτω από το ψαλίδι. Έτσι, απελευθερώνεται χώρος για ένα μεγαλύτερο προθάλαμο καυσαερίων, που επιτρέπει να μειωθεί ο όγκος του σιγαστήρα. Με αυτό τον τρόπο, τα βαριά εξαρτήματα της εξάτμισης μπορούν να βρίσκονται πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας, ώστε να συμβάλλουν στην συγκέντρωση της μάζας σε αυτό το σημείο. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό 41χιλ. και για να φρενάρει η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιεί δύο δίσκους τύπου μαργαρίτα 300 χιλ μπροστά με διπίστονες δαγκάνες και ένα δίσκο 220 χιλ με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω.