Η Kawasaki επιβεβαίωσε χθες (15 Ιουνίου 2023) ότι το Ninja ZX-4RR θα φτάσει στους αντιπροσώπους της στην Ευρώπη και θα είναι μόνο διαθέσιμο μόνο στο χρώμα «Lime Green/Ebony». Είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε ότι το Kawasaki Ninja ZX-4RR δεν έχει καμία σχέση με το ήδη υπάρχον Kawasaki Ninja 400. Και τα δύο μπορεί να είναι 400 κ. εκ., αλλά το Ninja 400 φοράει έναν δικύλινδρο κινητήρα, ενώ το ZX- 4RR εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο.
Τετρακύλινδρο το Kawasaki ZX-4RR, με 77 ίππους και Ram-Air
Μάλιστα αυτή είναι και η κύρια καινοτομία και διαφορά του σε σχέση με τις σημερινές sport μοτοσυκλέτες σε αυτήν την κατηγορία, μιας και οι τετρακύλινδροι 400αρηδες κινητήρες έχει πλέον χάσει στη δημοτικότητα που είχα πριν μερικές δεκαετίες. Τώρα όμως η Kawasaki τον επαναφέρει στο προσκήνιο για να χαρίσει ξανά στους αναβάτες την μοναδική αίσθηση και την χροιά στις υψηλές στροφές. Αυτός ο ολοκαίνουργιος κινητήρας 399 κ.εκ. με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τη συμπίεση στο 12,3:1, αποδίδει 77 ίππους στις 14.500 σ.α.λ. (με το κόφτη να βρίσκεται στις 15.000 σ.α.λ.) και 42Νm ροπής, ενώ χάρη στο σύστημα βεβιασμένης εισαγωγής αέρα ή ram-air που έχει τοποθετηθεί η ισχύς θα μπορεί να ανέβει μέχρι και τους 79 ίππους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15 λίτρων και το βάρος της Kawasaki Ninja ZX-4RR με full υγρά αγγίζει τα 188 κιλά.
Αναρτήσεις από ZX-10R και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της Dunlop
Βέβαια οι διαφορές δεν τελειώνουν εδώ, καθώς ο κινητήρας είναι ενσωματωμένος σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο (το ίδιο με το ZX-25R που πωλείται στην Ασία), το οποίο συμπληρώνεται από μια σειρά περιφερειακών υψηλής ποιότητας, με τη ρύθμιση τους να είναι εμπνευσμένη από τη γεωμετρία του αγωνιστικού Kawasaki ZX-10RR που τρέχει στο World SBK.
Στο τομέα της ανάρτησης συναντάμε ένα μπροστινό ρυθμιζόμενο πιρούνι της Showa και πίσω το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ BFRC-lite, επίσης της Showa, το οποίο είναι το ίδιο που φοράει και το ZX-10R. Στο κομμάτι των φρένων, το Kawasaki Ninja ZX-4RR εφοδιάζεται μπροστά με δυο δισκόφρενα 290 χλστ. και τετραπίστονες δαγκάνες και πίσω με ένα μονό δισκόφρενο 220 χλστ. και μονοπίστονη δαγκάνα. Οι πεντάμπραστες ελαφριές ζάντες αλουμινίου είναι 17 ιντσών, ενώ τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης θα είναι τα Dunlop GPR300 σε διαστάσεις 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω.
Σχεδιασμένο για επιθετική οδήγηση το Kawasaki ZX-4RR
Η αισθητική του Kawasaki ZX-4RR ακολουθεί τα σύγχρονα στιλιστικά στοιχεία της οικογένειας Ninja, με επιθετικές, σπορ γραμμές και τη χαρακτηριστική κεντρική εισαγωγή Ram-Air, που συμπληρώνεται από την αντίστοιχη πλευρική. Η θέση οδήγησης είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπει στον αναβάτη να είναι πιο επιθετικός στις στροφές, με το λεπτό ρεζερβουάρ να προάγει την επαφή με τη μοτοσυκλέτα, ενώ το σχήμα και η επένδυση της σέλας κάνουν τη μεταφορά βάρους εύκολη και άνετη.
Με 4 οδηγικά mode και ρυθμιζόμενο σε 9 σημεία traction control
Από πλευράς εξοπλισμού, το Kawasaki ZX-4RR εφοδιάζεται με φώτα full-LED, έγχρωμη οθόνη TFT 4,3 ιντσών με συνδεσιμότητα Bluetooth μέσω της εφαρμογής Rideology, η οποία μεταξύ άλλων ενσωματώνει λειτουργία χρονομέτρησης γύρων σε πίστα, 4 οδηγικά mode (Sport, Road, Rain και το παραμετροποιήσιμο Rider) και ρυθμιζόμενο με 9 τρόπους traction control, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό συναντάμε και quickshifter με blipper.
Για την χώρα μας δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η διαθεσιμότητα του Kawasaki ZX-4RR και η τιμή του.
Η επιστροφή των τετρακύλινδρων στα 400 κυβικά
Το Kawasaki ZX-4RR έρχεται να ξυπνήσεις μνήμες από παλιά!
Με 79 ίππους και αναρτήσεις από το ZX-10R
Θα σε έψηνε να πάρεις τετρακύλινδρο 400αρη ή πιστεύεις ότι έχει περάσει η εποχή τους;