Μπορούν τα ηλεκτρικά σκούτερ να γίνουν τα βασικά οχήματα πόλης;

Μπορούν τα ηλεκτρικά σκούτερ να γίνουν τα βασικά οχήματα πόλης;

- Γλιτώνεις πάνω από 600 ευρώ το χρόνο μόνο από τη βενζίνη και δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας
- Το κόστος αγοράς μειώνεται με την επιδότηση.
- Η ροπή τους τα κάνει πολύ δυνατά στο σταμάτα – ξεκίνα της πόλης.
- Πολλά πλέον ξεπερνούν τα 100 χλμ/ώρα και τα 100 χλμ. Αυτονομίας.

Γλιτώνεις πάνω από 600 ευρώ το χρόνο μόνο από τη βενζίνη και δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας

Ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό για τα «Commuters», δηλαδή τα βασικά οχήματα μεταφοράς σε μια πόλη, είναι το κόστος χρήσης τους, το τι φεύγει από την τσέπη μας κάθε μήνα για να μπορούμε να μετακινηθούμε.
Έστω ότι κάποιος κάνει 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο με το Commuter όχημά του. Στην περίπτωση που έχει ένα βενζινοκίνητο σκούτερ 300cc, που θα καίει 3,5 λτρ./100 χλμ. θα χρειαστεί να πληρώσει 633,5 ευρώ το χρόνο σε βενζίνη (μέση τιμής βενζίνης Ελλάδας κατά τις 14/1/2024 στα 1,81 ευρώ σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων).
Αντίστοιχα, με δύο μπαταρίες λιθίου 72V 52Ah- ή μια με πάνω από 100Ah - (με τέτοιου μεγέθους μπαταρίες εξοπλίζονται τα μεγάλα ηλεκτρικά σκούτερ που υπερβαίνουν τα 100 χλμ./ώρα και οι εκδόσεις με 2 μπαταρίες έχουν αυτονομία μεγαλύτερη από 100 χλμ.) θα χρειαστούν μόλις 47,8 ευρώ το χρόνο για να  πραγματοποιηθούν αυτά τα 10.000 χιλιόμετρα (υπολογίστηκε το κόστος κιλοβατώρας στα 0,17 ευρώ και η μέση αυτονομία στα 60 χλμ. , αριθμός που μπορεί να μεγαλώσει κατά πολύ αν δεν οδηγάς στα όρια). Το όφελος λοιπόν μόνο από άποψη γεμίσματος και μόνο υπερβαίνει τα 600 ευρώ το χρόνο. Πέραν αυτού, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, που σημαίνει ότι στο αντίστοιχο νούμερο πρέπει να προστεθούν άλλα 22 ή 55 ευρώ (ανάλογα των κυβικών που είναι το αντίστοιχο βενζινοκίνητο όχημα).
 

Το κόστος αγοράς μειώνεται με την επιδότηση

Ένα μέσο ηλεκτρικό σκούτερ που φτάνει τα 100 χλμ./ώρα και τα 100 χλμ. αυτονομίας, κοστίζει από 5.000 ευρώ και πάνω, ποσό που εκ πρώτης όψης φαίνεται μεγάλο, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε και την επιδότηση. Η βάση της είναι 1.300 ευρώ – ένα ήδη ικανοποιητικό ποσό – το οποίο όμως μπορεί να ανέβει αρκετά, λαμβάνοντας υπόψη τις…έξτρα επιδοτήσεις. Αν για παράδειγμα το ηλεκτρικό σκούτερ έχει δύο μπαταρίες, υπάρχει μια επιπλέον επιδότηση 300 ευρώ. Έπειτα υπάρχουν άλλες δύο επιδοτήσεις, από 500 ευρώ η κάθε μια, που αφορούν σε τρίτεκνους και Α.Μ.Ε.Α. Συνδιαστικά λοιπόν, αν κάποιος καλύπτει όλες τις προϋποθέσεις, η επιδότηση μπορεί να φτάσει τα 2.600 ευρώ.
 

Η ροπή τους τα κάνει πολύ δυνατά στο σταμάτα – ξεκίνα της πόλης

Ένα βασικό πλεονέκτημα που έχουν τα ηλεκτρικά σε σχέση με τα βενζινοκίνητα στην πόλη είναι η ροπή τους με το που ξεκινάνε, κάτι που βολεύει πολύ στο συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα της κίνησης. Σε κάθε φανάρι μπορούν να πεταχτούν μπροστά, καθώς έχουν διαθέσιμη όλη τη ροπή (εκτός αν περιορίζονται από τα Riding Modes) άμεσα. Φυσικά αυτό θέλει λίγη προσοχή από κάποιον που κάνει τη μετάβαση από το βενζινοκίνητο σκούτερ στο ηλεκτρικό μέχρι να το συνηθίσει, όμως δείχνει τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης πέρα από την τσέπη και στην πράξη.
 

Πολλά πλέον ξεπερνούν τα 100 χλμ/ώρα και τα 100 χλμ. Αυτονομίας

Ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζαν τα ηλεκτρικά σκούτερ και δυσκολεύονταν ακόμα και σε θεωρητικό επίπεδο να «κοντράρουν» τα βενζινοκίνητα, ήταν δύο βασικοί τομείς. Τελική ταχύτητα και αυτονομία. Οι μικροί αριθμοί που επετύγχαναν σε αυτές τις μετρήσεις μέχρι πρότινος, έκαναν πολλούς ανθρώπους δύσπιστους ως προς τις δυνατότητές τους. Όμως πλέον, πολλά ηλεκτρικά σκούτερ μπορούν να ταξιδέψουν με ταχύτητες ίσες ή μεγαλύτερες των 100 χλμ./ώρα, ενώ με συντηρητική οδήγηση (αντίστοιχη με αυτή που σε ένα βενζινοκίνητο θα έριχνε την κατανάλωση), μπορούν να ξεπεράσουν τα 100 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση, «αλώνοντας» ακόμα ένα κάστρο που μέχρι πρόσφατα έμενε απόρθητο.