Τα ελαστικά είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για να ανακαλύψεις με ασφάλεια τις δυνατότητες αυτών των μοτοσυκλέτων στην πίστα και όχι μόνο. Όπως προαναφέραμε οι δύο εταιρίες έχουν συνεργαστεί με την Pirelli, επιλέγοντας ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα Diablo Supercorsa SP, τα οποία είναι και τα μοναδικά της κατηγορίας που διαθέτουν στην γκάμα τους το μεγαλύτερο προφίλ πίσω ελαστικού 200/60-17, που ¨φορά¨ η Panigale V4S. Στην Ελλάδα η Intramoto αντιπροσωπεύει την Pirelli και φρόντισε ώστε ένα ολοκαίνουργιο ζευγάρι Diablo Supercorsa SP V3 να φθάσει στα χέρια μας για το συγκριτικό. Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς ελαστικού εσωκλείει την εμπειρία που έχει αποκτήσει η Pirelli ως προμηθευτής στο παγκόσμιο πρωτάθλημα superbikes και κατασκευάζεται με γνώμονα τα αγωνιστικά ελαστικά , όμως η χρήση του δεν σε περιορίζει αποκλειστικά στην πίστα, καθώς είναι κατάλληλα και για τον δρόμο. Στην περίπτωση της Panigale, το μεγαλύτερο προφίλ του πίσω ελαστικού (9χιλ φαρδύτερο και 16χιλ μεγαλύτερο σε διάμετρο από το 200/55-17) παρέχει πρόσφυση σε μεγάλες κλίσεις, ενώ η χρήση διπλής γόμας και διαφορετικών ενώσεων υπόσχεται κορυφαία απόδοση αλλά και την απαραίτητη αντοχή. Στο κέντρο, χρησιμοποιείται 100% Black Carbon, ενώ η μαλακή ένωση που διαθέτει στο πλαϊνά τμήματα έρχεται αυτούσια από το DIABLO SUPERBIKE SC2, χάρη στην τεχνολογία Enhanced Patch (EPT), καθώς η Pirelli για πρώτη φορά σε ελαστικό δρόμου, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ένα μείγμα που αναπτύχθηκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των Superbike. Το εμπρός ελαστικό διαφέρει επίσης από την προηγούμενη γενιά, καθώς έχει σχεδιαστεί ώστε να ταιριάζει με τα νέα χαρακτηριστικά του πίσω ελαστικού. Πλέον είναι 2 χιλ φαρδύτερο παρέχοντας ακόμα καλύτερη πρόσφυση χάρη στη μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής με την άσφαλτο, ενώ διαθέτει νέα ενιαία σύνθεση πέλματος που επιτρέπει τη γρήγορη προθέρμανση του. Δεν είναι λοιπόν τυχαία η επιλογή για τις δύο κορυφαίες μοτοσυκλέτες αφού όπως διαπιστώσαμε, το νέο Diablo Supercorsa SP πετυχαίνει απόλυτα το σκοπό του. Έχοντας να διαχειριστεί 215 ίππους σε μια θερμοκρασία που φλέρταρε με τους 40 βαθμούς (στον αέρα), απέδειξε ότι είναι πολύ κοντά στην αίσθηση που δίνει ένα αγωνιστικό ελαστικό, ενώ παράλληλα άντεξε μια ολόκληρη ημέρα τις έντονες καταπονήσεις στις οποίες το υπέβαλλε η Panigale στις εξόδους των στροφών. Αυτό όμως που το κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι τα παραπάνω χαρακτηριστικά μπορείς να τα απολαύσεις και στον δρόμο, χωρίς να χρειάζεσαι τρέιλερ για να πας στην πίστα ή κουβέρτες για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, όπως είχαμε διαπιστώσει και από την πρόσφατη δοκιμή της RSV4 1100 Factory.
Και αφού γνωρίζαμε πώς λειτουργούν τα Diablo Supercorsa SP στην Aprilia, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στις Σέρρες και την πρόταση της Metzeler. Έτσι η Intramoto μας χορήγησε ένα ζευγάρι Racetec RR Κ3, με γνώριμες διαστάσεις για Superbike, αφού στην περίπτωση της Aprilia το πίσω ελαστικό είναι 200/55-17. Όπως και τα αγωνιστικά ελαστικά πίστας, το Racetec RR διαφέρει από το Pirelli Diablo Supercorsa SP, καθώς διατίθεται σε 3 διαφορετικές γόμες (Κ1 μαλακή, Κ2 μεσαία, Κ3 σκληρή- ιδανική ακόμα και για καθημερινή χρήση) με σκοπό να ικανοποιεί πλήρως τις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε αναβάτη. Η σύνθεση του αποτελείται από ένα μείγμα πολυμερών και ρητινών με διαφορετικά ποσοστά άνθρακα, ενώ όλες οι ενώσεις χαρακτηρίζονται από την ομοιογενή διασπορά των συστατικών που επιτυγχάνεται χάρη στην κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας διαδικασία συνεχούς ανάμειξης. Το πίσω ελαστικό χρησιμοποιεί δύο γόμες που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Αυτή που βρίσκεται στο κέντρο υποστηρίζει τα πλαϊνά διοχετεύοντας τους θερμότητα στις μεγάλες ευθείες, ώστε να βρίσκονται πάντα σε θερμοκρασία λειτουργίας όταν αρχίσουν οι μεγάλες κλίσεις που φτάνουν οι σημερινές Superbikes. Στις υψηλές ταχύτητες το ζητούμενο είναι η σταθερότητα, οπότε η δομή της κορώνας κατασκευάζεται από ειδικές ίνες ώστε να διατηρεί το σχήμα της κάτω από μεγάλα φορτία. Έτσι όταν παραμορφώνεται διανέμει τις δυνάμεις που της ασκούνται στον υπόλοιπο σκελετό, καθώς τα πλαϊνά τμήματα του ελαστικού είναι πιο άκαμπτα για μέγιστη ακρίβεια υπό κλίση. Η επιλογή της σκληρότερης γόμας Κ3 ήταν ιδανική για τις συνθήκες που επικρατούσαν την ημέρα του συγκριτικού, αλλά και για όποιον θέλει να χρησιμοποιεί τα Racetec RR και στον δρόμο. Απέδειξαν ιδιαίτερη αντοχή στη σκληρή χρήση, κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να αντεπεξέλθουν σε αρκετά Track Days, ενώ η πρόσφυση παρέμεινε ακόμα και όταν ο μεσημεριανός καύσωνας εμφανίστηκε, γεμίζοντας μας εμπιστοσύνη κάθε στιγμή. Το μπροστινό παρείχε συνεχώς σωστή πληροφόρηση ακόμα και στις μεγάλες κλίσεις, ενώ η φθορά που φυσιολογικά εμφανίστηκε πρώτα στο πίσω ήρθε σταδιακά χωρίς απότομες αντιδράσεις, αποδεικνύοντας ότι το Racetec RR είναι ακόμα μια εξαιρετική επιλογή από μια εταιρία που κατασκευάζει μόνο ελαστικά μοτοσυκλετών.
Aprilia RSV4 Factory 2022 - Test στην πίστα των Σερρών
Ducati Hypermotard 698 Mono RVE - Test
Ducati Panigale V4: Limited εκδόσεις για τα πρωταθλήματα του 2022
EICMA 2024: Aprilia RS125 και Tuono 125
Με 4 superbikes στην πίστα των Σερρών
Τα 5 125άρια scooter που μετρήσαμε, με την χαμηλότερη κατανάλωση