Δεν είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε με την Panigale V4 S στην πίστα των Σερρών καθώς την είχαμε οδηγήσει εκεί πριν περίπου 1 χρόνο, όταν ακόμα ήταν η μοναδική 1100 της κατηγορίας . Φυσικά αυτό που μας είχε μείνει χαραγμένο στη μνήμη, δεν ήταν τόσο ο φιλικός της χαρακτήρας σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, όσο η εξωφρενική της δύναμη που έκανε ακόμα και τα χιλιάρια superbikes να φαίνονται αργά. Φέτος τα πράγματα άλλαξαν, αφού η Aprilia μπήκε στο παιχνίδι των περισσότερων κυβικών, αφήνοντάς μας με μεγάλες προσδοκίες μετά την δοκιμή της νέας RSV4 στο δρόμο και την πίστα των Μεγάρων. Φορέσαμε λοιπόν τις κουβέρτες της Capit στα φρέσκα ελαστικά και αφού έφθασαν σε σωστή θερμοκρασία, ξεκινήσαμε με τον Γιώργο για το οδηγικό κομμάτι.
Δεν χρειάστηκαν πολλοί γύροι για να καταλάβουμε ότι η RSV4 1100 κοντράρει στα ίσα την πανίσχυρη Panigale V4S στη μεγάλη ευθεία. Εκεί οι δύο μοτοσυκλέτες ξεπερνούν τα 280 χλμ/ ώρα στο κοντέρ, αλλά δεν έχουν κανένα πρόβλημα να φρενάρουν με ασφάλεια για την 1η στροφή, οπού διαπιστώνεις ότι η Panigale ¨βουτά¨ πιο έντονα στο εσωτερικό της. Η RSV4 δείχνει ακλόνητη στο apex ζητώντας συνεχώς φόρα, καθώς το πλαίσιο συνεργάζεται ιδανικά με τις αναρτήσεις οι οποίες παρέχουν ακρίβεια και σωστή πληροφόρηση, δικαιολογώντας την απόφαση της Aprilia να μην χρησιμοποιήσει ημιενεργητικές. Αν φυσικά δεν κυνηγάς τα δέκατα σε κάθε γύρο, θα εκτιμήσεις την Panigale η οποία φροντίζει ¨ηλεκτρονικά¨ ώστε να έχεις πάντα μια σωστή βάση στο setup των αναρτήσεων ανεξάρτητα αν οδηγείς σε δρόμο ή πίστα. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερη προσπάθεια για να αλλάξουν κατεύθυνση στο εσάκι της πίστας και δεν είναι σε καμία περίπτωση δύστροπες μοτοσυκλέτες με ωμή δύναμη όπως θα περίμενε κανείς. Αντιθέτως, σε κάθε έξοδο η κτηνώδης τους δύναμη έρχεται χωρίς να σε τρομάζει χάρη στην πολιτισμένη λειτουργία των V4 κινητήρων και την λειτουργία των ηλεκτρονικών, που κάνουν τις μοτοσυκλέτες πολύ πιο εύκολες από ότι φαντάζεσαι όταν ακούς τους 215 ίππους να βρυχώνται. O ψεκασμός είναι ομαλός και στις δύο περιπτώσεις όμως στην Aprilia ξεχωρίζει, όντας πιο γλυκός στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού. Έτσι μπορείς να το ανοίξεις νωρίς έχοντας στο πλευρό σου το εξαιρετικό traction control, ακολουθώντας από κοντά την Panigale, η οποία με την σειρά της επωφελείται από την άριστη λειτουργία των ηλεκτρονικών και πραγματικά εκτινάσσεται, δίνοντας την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη από την RSV4. Παρά την αφόρητη ζέστη που επικρατούσε την μέρα της δοκιμής, δεν δυσκολευτήκαμε ιδιαίτερα να γυρίσουμε σε χρόνους 1.25 – 1.26, κάτι που σημαίνει ότι με σλικ ελαστικά και ψάξιμο στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του γραναζώματος, θα έχεις την δυνατότητα να γράφεις χρόνους αντίστοιχους με του πανελληνίου πρωταθλήματος οδηγώντας μια νορμάλ μοτοσυκλέτα. Και μπορεί τα 1100 κυβικά να μην επιτρέπουν την συμμετοχή τους στην αγωνιστική κατηγορία των superbikes, αλλά αυτό δεν σε εμποδίζει να τις χαίρεσαι σε κάθε track Day και την επόμενη μέρα να κυκλοφορείς κανονικά στο δρόμο.