Το περιμετρικό πλαίσιο αλουμινίου δύο δοκών συνεργάζεται με το σεβαστών διαστάσεων αλουμινένιο ψαλίδι και προσφέρει αυξημένη ακαμψία και σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες. Στον τομέα της ανάρτησης οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις του μοντέλου της δοκιμής, μπορεί να ανήκουν στο εξτρά εξοπλισμό, προσφέρουν όμως σπουδαίο έργο στην απόσβεση των ανωμαλιών σε κάθε είδους δρόμο. Μπορούν να ρυθμιστούν εν κινήσει με το πάτημα ενός κουμπιού και η ρύθμιση γίνεται ανεξάρτητα από το mode που έχει ο αναβάτης επιλέξει για τον κινητήρα.
Η απόσβεση και το ύψος των αναρτήσεων ρυθμίζονται αυτόματα σύμφωνα με τα φορτία που δέχονται. Τα προγράμματα λειτουργίας του Dynamic ESA προσαρμόζουν τα δεδομένα της ανάρτησης, ανάλογα με το οδηγικό στυλ που επιλέγει ο οδηγός. Το XR φέρει στο βασικό του εξοπλισμό stabilizer, για ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες. Τα φρένα είναι πραγματικά κορυφαία με απίστευτη απόδοση και αποτελούνται μπροστά, από δύο δίσκους 320 χιλιοστών, τους οποίους δαγκώνουν δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo, ενώ πίσω έχει επιλεγεί ένας δίσκος 265 χιλιοστών που συνεργάζεται με δαγκάνα 2 εμβόλων.
Το σύστημα αντι-μπλοκαρίσματος (ABS) είναι στον στάνταρ εξοπλισμό. Το S 1000 XR της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το ABS Pro, που διατίθεται ως προαιρετικό πακέτο και αλλάζει το ποσοστό παρέμβασης ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας.