LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οδηγώντας – Ο Ορισμός της απόλαυσης

Η απόλαυση ξεκινάει από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα κάτσεις στην σέλα του S 1000 XR. Η θέση οδήγησης είναι ιδανική, καθώς συνδυάζει την τουριστική άνεση μιας adventure μοτοσυκλέτας, με τη δυνατότητα για επιθετική οδήγηση ενός superbike. Τα χέρια είναι στη σωστή απόσταση από το τιμόνι και ο κορμός παραμένει όρθιος με μικρή κλίση προς τα εμπρός, ενώ τα γόνατα είναι ελαφρώς λυγισμένα για να συνεισφέρουν στη γρήγορη οδήγηση. Τα μαλακά μόρια του αναβάτη θα ευχαριστήσουν την μαμά BMW για την άνεση που προσφέρει η σέλα, καθώς θα αποδειχθεί ξεκούραστη ακόμα και μετά από πολύωρη χρήση σε πόλη και ταξίδια. Η μίζα, που είναι ενσωματωμένη στο ίδιο μπουτόν με το kill switch, δίνει ζωή στο 1000άρι μοτέρ του XR. 

Ο ήχος με το καλημέρα σχηματίζει πλατιά χαμόγελα στο πρόσωπό σου, τα οποία μετατρέπονται σε γκριμάτσες απορίας, αμέσως μόλις ανακαλύψεις το πόσο ευέλικτη είναι η μοτοσυκλέτα. Παρόλα τα 228 κιλά που ζυγίζει το XR, δεν αισθάνεσαι να σε δυσκολεύει στις αλλαγές κατεύθυνσης, ούτε σε επιτόπιες μανούβρες. Το τιμόνι κόβει αρκετά και το πλαίσιο είναι καλοζυγισμένο. Ναι, αυτός ο αγριεμένος λύκος με περιβολή προβάτου, μπορεί να κινηθεί άνετα σε αστικές συνθήκες και σε συνδυασμό με το πλούσιο ηλεκτρονικό πακέτο που διαθέτει, μπορείς να περάσεις από επιφάνειες με κακής ποιότητα οδόστρωμα, ή στροφές με σκόνη και χαλίκια, ατσαλάκωτος. Η πλοήγηση στο μενού επιλογών γίνεται μέσω διακοπτών που βρίσκονται στο τιμόνι. 

Ο κινητήρας είναι υπόδειγμα λειτουργίας και εντυπωσιάζει με τα specs του. Στις χαμηλές στροφές παραμένει φιλικός με ικανοποιητική ροπή, ενώ μόλις το στροφόμετρο περάσει τις 7.000 σαλ. κόβει σαν καλο-ακονισμένη λεπίδα samurai.  Δεν θέλει και πολύ να παρασυρθείς και να στηθείς με ότι σου κολλήσει στο φανάρι, καθώς θα τιμωρήσει όποιον υποτιμήσει την τουριστική πλευρά του XR και παραλείψει την superbike καταγωγή αυτού του εξευγενισμένου τέρατος. Μοναδικό παράπονο η λειτουργία του Traction όταν βρεθείς σε γλιστερό οδόστρωμα και προσπαθήσεις να ξεκινήσεις με περισσότερο γκάζι, σε κόβει απότομα προκαλώντας συνεχόμενες διακοπές στην τροφοδοσία, που μοιάζουν με ξερόβηχα. 

Στο ταξίδι είναι διασκεδαστικό και ξεκούραστο εκπληρώνοντας τον τουριστικό του ρόλο άψογα, καθώς σε ταχύτητες cruising ο αναβάτης δεν θα νιώσει κραδασμούς (επιτυχημένες οι αλλαγές στο νέο μοντέλο), ενώ το εξαιρετικό cruise control αφήνει τον αναβάτη να χαλαρώσει. Στον ανοιχτό δρόμο το XR μπορεί να κινηθεί με απίστευτα γρήγορο ρυθμό, ενώ οι επιταχύνσεις είναι καταιγιστικές. Τελική ταχύτητα άνω των 265 χιλιομέτρων και επιδόσεις από στάση και ρεπρίζ που ντροπιάζουν πολλά σπορ μοντέλα. Στροφιλίκι και ξεχάστε τις 2-3 κύλινδρες συνήθειες, που παρέχει ο ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία. Κατεβάζεις μιας, πλαγιάζεις, βγαίνοντας ανοίγεις γκάζι και το μοτέρ στριγκλίζει τετρακύλινδρες ιαχές, ενώ τα σκασίματα σε κάθε άφημα του γκαζιού απλά σε πωρώνουν. Μπορεί ακόμα να τα καταφέρει και σε μικρά χωμάτινα μονοπάτια, χωρίς να προορίζεται για τέτοιου είδους καταστάσεις. 

Προσωπικά, μου άρεσε η λειτουργία του shifter, που μειώνει τους χρόνους αλλαγών και με διευκόλυνε, όποτε αποφάσιζα να κινηθώ σε γρήγορους ρυθμούς. Για τη λειτουργία των αναρτήσεων η BMW μπορεί να ευλογήσει τα γένια της, καθώς προσφέρουν απίστευτα επίπεδα ασφάλειας. Είτε αποφασίσεις να ρολάρεις, είτε πηγαίνεις τάπα με την ταυτότητα στο στόμα, οι τροχοί παραμένουν κολλημένοι στην άσφαλτο. Μεγάλο ποσοστό στην επιτυχημένη και ασφαλή μετάβαση του αναβάτη κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, παίζουν και τα εξαιρετικά φρένα. Ισχυρό δάγκωμα που μεταφέρει απίστευτη αίσθηση, ενώ σε κάθε γερό πάτημα της μανέτας, θα νιώσετε να ξεκολλάτε από τη μοτοσυκλέτα, από τη δύναμη της επιβράδυνσης. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα αποτελούν το θεματοφύλακα της φιλικότητας και της ευχρηστίας του Βαυαρικού θηρίου, διορθώνοντας τυχόν οδηγικές ατασθαλίες του αναβάτη και διασφαλίζοντας την ομαλή μετάβαση του όταν βρεθεί σε επικίνδυνες καταστάσεις. 

Μια ενδεχόμενη απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών θα σας φέρει αντιμέτωπους με το πιο κυνικό πρόσωπο του XR. Οι σούζες παραμονεύουν σε κάθε γερό άνοιγμα του γκαζιού, η ουρά χορεύει σε ρυθμούς λαμπάντα, επιδόσεις και ιπποδύναμη που δεν χαρίζει κάστανα και θα σας μεταφέρει αυτούσιο ανόθευτο αίσθημα αδρεναλίνης. Τα 1000 κυβικά έχουν αυξημένες απαιτήσεις σε καύσιμο και η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,9 λίτρα με το νούμερο αυτό να είναι μεγαλύτερο αν δεν είστε φειδωλός με το γκάζι. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ