Το σχέδιο της Ε.Ε. για ταχυφορτιστές κάθε 60 χλμ. στις κεντρικές οδικές αρτηρίες
-Στόχος η ολοκλήρωση μέχρι το Δεκέμβριο του 2030.
- Κάθε σημείο φόρτισης θα πρέπει να έχει ελάχιστη ισχύ 400kW.
- 1 εκατομμύριο σημεία φόρτισης μέχρι το 2025, 3 εκατομμύρια μέχρι το 2030.
- Σταθμοί υδρογόνου κάθε 200 χιλιόμετρα.
Στόχος η ολοκλήρωση μέχρι το Δεκέμβριο του 2030
Οι στόχοι της Ε.Ε. για την μείωση των εκπομπών ρύπων άνθρακα στις χώρες μέλη της γίνονται όλο και πιο αισιόδοξοι και ένας βασικός τρόπος για να επιτευχθεί περαιτέρω μείωση είναι η αγορά και κυκλοφορία περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων. Για να γίνει όμως αυτό σε μεγαλύτερη κλίμακα είναι απαραίτητο να υπάρχουν οι αντίστοιχες δομές ώστε να καταστεί δυνατή η κυκλοφορία μεγάλων αποστάσεων μέσω ηλεκτροκίνησης. Εκεί στοχεύει ένα νέο πακέτο νόμων, βάση του «Fit 55» (το σχέδιο της Ε.Ε. για μείωση 55% των εκπομπών μέχρι το 2030), σύμφωνα με το οποίο ένα μεγάλο δίκτυο ταχυφορτιστών θα πρέπει να κατασκευαστεί στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Ε.Ε., ξεκινώντας το 2025 και με στόχο την ολοκλήρωση ως το 2030. Συγκεκριμένα, σταθμοί φόρτισης θα εγκατασταθούν κάθε 60 χλμ. στους δρόμους που αποτελούν το διαευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (Trans-European Transport Network).
Κάθε σημείο φόρτισης θα πρέπει να έχει ελάχιστη ισχύ 400kW
Κάθε σταθμός από αυτούς που θα φτιαχτούν θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές, έτσι ώστε να υπάρχει ομοιογένεια αλλά και κάλυψη των αναγκών των οδηγών. Έτσι, η ελάχιστη ισχύς κάθε σταθμού θα πρέπει να είναι 400 kW, με τουλάχιστον έναν ταχυφορτιστή των 150kW, ενώ μέχρι το 2028 η ισχύς θα πρέπει να έχει αυξηθεί στα 600kW και στους τουλάχιστον 2 ταχυφορτιστές των 150 kW. Για τα βαρέα οχήματα, οι ειδικοί σταθμοί φόρτισης θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 350kW ισχύ, ενώ θα υπάρχουν ανά 60 χλμ. στους δρόμους του Trans-European Transport Network και ανά 100 χλμ. στις κεντρικές αρτηρίες που συνδέονται με το Trans-European Transport Network.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
1 εκατομμύριο σημεία φόρτισης μέχρι το 2025, 3 εκατομμύρια μέχρι το 2030
Η ανάγκη για αυτές τις αλλαγές έγκειται στο γεγονός ότι υπολογίζεται το 2025 ένα στα πέντε νέα οχήματα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικό και μέχρι το 2030 ο αριθμός αυτός θα έχει ανέβει στα 2 στα 5 (σε παγκόσμιο επίπεδο). Έτσι, σύμφωνα με τους στόχους της Ε.Ε., μέχρι το 2025 οι σταθμοί φόρτισης στην επικράτειά της θα ανέρχονται σε 1 εκατομμύριο, ενώ ο στόχος για το 2030 είναι 3 εκατομμύρια σταθμοί. Με την επίτευξη αυτών των αριθμών η διαφορά θα γίνει αισθητή κυρίως σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Εσθονία και η Ρουμανία, που με τα νούμερα του 2021 είχαν το μικρότερο ποσοστό φορτιστών CCS (Combined Charging System) ανά 100 χλμ. του Trans-European Transport Network στην Ευρώπη. Σε αντίθεση, η Ολλανδία, η Γερμανία και η Σουηδία θα δουν τις μικρότερες αλλαγές, καθώς έχουν ήδη ένα εκτεταμένο δίκτυο ταχυφορτιστών.
Σταθμοί υδρογόνου κάθε 200 χιλιόμετρα
Η Ε.Ε. δεν κοιτάει όμως μόνο προς την ηλεκτροκίνηση. Ο στόχος για την σταδιακή μείωση των εκπομπών άνθρακα έχει πολλές απολήξεις και μια από αυτές είναι η κίνηση με υδρογόνο. Πάνω σε αυτό το μέτωπο, η Ε.Ε. θέτει το στόχο του να υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού κάθε 200 χιλιόμετρα στο Trans-European Transport Network και σε όλες τις μεγάλες πόλεις ή πόλεις που συνδέονται με το Trans-European Transport Network μέχρι το 2030. Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν η Ε.Ε. θα καταφέρει να πετύχει τους αρκετά φιλόδοξους στόχους της, όμως το μόνο σίγουρο είναι ότι κάθε βήμα που γίνεται προς αυτή την κατεύθυνση βοηθάει τους φίλους της ηλεκτροκίνησης, που κάθε χρόνο αυξάνονται.