BMW F 450 GS: Νέο μοντέλο, μπαίνει στα χώματα με χαμηλό βάρος και 48 ίππους
|
Νέος δικύλινδρος κινητήρας 450 κ.εκ. με 48 ίππους
Πλαίσιο χωροδικτύωμα για μείωση του βάρους στα μόλις 175 κιλά
Ψηφιακά πλούσιο με ABS Pro και οθόνη TFT 6,5 ιντσών
Κοντά στην παραγωγή και με έκδοση δρόμου με χυτές ζάντες
Νέος δικύλινδρος κινητήρας 450 κ.εκ. με 48 ίππους
Ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας των Α2 adventure σκοπεύει να πάρει η BMW με το Concept F 450 GS, που εξοπλίζεται με έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 450 κ.εκ., ειδικά σχεδιασμένο για αυτό το μοντέλο. Αυτός ο κινητήρας αποδίδει 48 ίππους, το ανώτατο για κατόχους διπλώματος κατηγορίας A2, ενώ παράλληλα υπόσχεται δυναμική απόδοση τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Χάρη σε μια πρωτοποριακή σειρά ανάφλεξης, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία, ο κινητήρας υπόσχεται έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, εξαιρετική ευστροφία και άμεση απόκριση στο γκάζι. Οι συμπαγείς διαστάσεις και η χρήση ελαφρών υλικών, όπως το μαγνήσιο, συμβάλλουν στη μείωση του συνολικού βάρους, διατηρώντας την αναλογία ισχύος/βάρους σε υψηλά επίπεδα. Αυτή η προσέγγιση υπόσχεται όχι μόνο ζωηρές επιδόσεις αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ενισχύοντας την αποδοτικότητα του κινητήρα.
Πλαίσιο χωροδικτύωμα για μείωση του βάρους στα μόλις 175 κιλά
Το Concept F 450 GS διαθέτει ένα ατσάλινο πλαίσιο τύπου «χωροδικτύωμα» (trellis), σχεδιασμένο με έμφαση στη μείωση του βάρους και στην ενίσχυση της αντοχής, διατηρώντας τη στιβαρότητα που απαιτείται για τις εκτός δρόμου διαδρομές. Αυτή η κατασκευή, σε συνδυασμό με τη στοχευμένη χρήση ελαφρών υλικών, επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να πλησιάζει το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των 175 κιλών για την κατηγορία A2, χωρίς να θυσιάζει την αντοχή ή τη σταθερότητα. Το ελαφρύ αυτό σύνολο συμβάλλει στην ευελιξία και την ακρίβεια χειρισμού, για υψηλά επίπεδα απόδοσης τόσο σε ασφάλτινες όσο και σε χωμάτινες διαδρομές. Παράλληλα, η κεντρική τοποθέτηση του κινητήρα χαμηλά στο πλαίσιο στοχεύει στο χαμηλό κέντρο βάρους, για να βελτιώσει περαιτέρω την ισορροπία και την αίσθηση του αναβάτη σε κάθε συνθήκη οδήγησης.
Ψηφιακά πλούσιο με ABS Pro και οθόνη TFT 6,5 ιντσών
Το BMW Concept F 450 GS ενσωματώνει προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που ενισχύουν την ασφάλεια, την άνεση και την πληροφόρηση του αναβάτη. Εξοπλίζεται με το σύστημα BMW Motorrad ABS Pro, το οποίο προσαρμόζεται ανάλογα με τη γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας, προσφέροντας βελτιωμένο έλεγχο κατά την πέδηση, ειδικά σε απαιτητικές συνθήκες δρόμου ή εκτός δρόμου. Επιπλέον, διαθέτει πλήρως παραμετροποιήσιμα προγράμματα οδήγησης, επιτρέποντας στον αναβάτη να προσαρμόσει την απόδοση της μοτοσυκλέτας στις προσωπικές του προτιμήσεις και στις εκάστοτε συνθήκες, είτε πρόκειται για άσφαλτο είτε για χώμα είτε για οτιδήποτε ανάμεσα. Η έγχρωμη οθόνη TFT διαμέτρου 6,5 ιντσών προσφέρει ευκρινή απεικόνιση όλων των βασικών πληροφοριών, όπως ταχύτητα, στροφές, και επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, ενώ υποστηρίζει τη συνδεσιμότητα μέσω του συστήματος BMW Connectivity, για να μπορεί ο αναβάτης να διαχειρίζεται εύκολα τις κλήσεις, τη μουσική και την πλοήγηση χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Κοντά στην παραγωγή και με έκδοση δρόμου με χυτές ζάντες
Αν και παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο, το BMW Concept F 450 GS είναι σχεδόν έτοιμο για παραγωγή, με την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής να προγραμματίζεται για εντός του 2025. Στην έκδοση παραγωγής, η μοτοσυκλέτα θα διατηρήσει τον σπορ off-road χαρακτήρα της, με μικρές προσαρμογές που αναμένεται να περιλαμβάνουν τη ρύθμιση του ύψους της σέλας για βελτιωμένη προσβασιμότητα και ευκολότερο χειρισμό. Επιπλέον, εκτός από τους τροχούς με ακτίνες (19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω), φαίνεται ότι σχεδιάζεται και έκδοση δρόμου με πιο ελαφριές αλλά ανθεκτικές χυτές ζάντες αλουμινίου στις ίδιες διαστάσεις. Αυτή η επιλογή απευθύνεται σε όσους δίνουν προτεραιότητα στην οδήγηση στην άσφαλτο, διατηρώντας ωστόσο την ευχέρεια για περιστασιακές εξορμήσεις εκτός δρόμου.