Στα σκαριά υβρίδιο ηλεκτρικού scooter-μοτοσυκλέτας από BMW και TVS
Περισσότερο μοτοσυκλέτα και λιγότερο scooter δείχνουν οι πατέντες
Μετάδοση με σχέσεις, βασισμένη περισσότερο στο CE04 παρά στο CE02
Πρωτοποριακό κεντρικό πλαίσιο με τη μπαταρία να το «αγκαλιάζει»
BMW CE02, CE04 και G310R τα προϊόντα της συνεργασίας BMW και TVS
Περισσότερο μοτοσυκλέτα και λιγότερο scooter δείχνουν οι πατέντες
Σύμφωνα με τα πρόσφατα σχέδια ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκαν από την TVS, φαίνεται πως η επερχόμενη ηλεκτρική πρόταση της εταιρείας, η οποία κατασκευάζεται σε συνεργασία με τη BMW, υιοθετεί χαρακτηριστικά που παραπέμπουν περισσότερο σε μοτοσυκλέτα παρά σε scooter. Το μοντέλο διαθέτει κινητήρα τοποθετημένο στο πλαίσιο και όχι στον πίσω τροχό, κάτι που διαφοροποιείται από τα υπάρχοντα ηλεκτρικά scooter της TVS, όπως τα iQube και X. Η σχεδίαση του πλαισίου, καθώς και η τοποθέτηση των ποδιών του αναβάτη εκατέρωθεν του κινητήρα, παραπέμπουν σε γεωμετρία μοτοσυκλέτας. Η επιλογή μετάδοσης με ιμάντα και όχι με απευθείας σύνδεση επιβεβαιώνει αυτή την κατεύθυνση. Η TVS σε συνεργασία με τη BMW φαίνεται να επιδιώκει την είσοδο στην κατηγορία των ελαφριών ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, με σπορ χαρακτήρα και δομή συμβατή με καθημερινή χρήση.
Μετάδοση με σχέσεις, βασισμένη περισσότερο στο CE04 παρά στο CE02
Η διάταξη μετάδοσης της νέας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας TVS διαφέρει αισθητά από αυτή του BMW CE 02, αντλώντας περισσότερη έμπνευση από το μεγαλύτερο CE 04. Αντί για διπλό σύστημα ιμάντων με ενδιάμεσα γρανάζια, όπως στο CE 02, η TVS επιλέγει ζεύγος κεκλιμένων γραναζιών για την αρχική μείωση στροφών, εξοικονομώντας χώρο και περιορίζοντας το πλάτος του συστήματος. Αυτό επιτρέπει τη χρήση μεγαλύτερου και ισχυρότερου κινητήρα, χωρίς να επηρεάζεται η εργονομία ή η θέση των ποδιών. Η τελική μετάδοση στον πίσω τροχό γίνεται μέσω ιμάντα, υποσχόμενη αθόρυβη λειτουργία και χαμηλού κόστους συντήρηση. Το σύστημα αυτό δείχνει ότι η TVS στοχεύει σε μια πιο ισχυρή και στιβαρή αρχιτεκτονική, συμβατή με τη λογική των πραγματικών μοτοσυκλετών.
Πρωτοποριακό κεντρικό πλαίσιο με τη μπαταρία να το «αγκαλιάζει»
Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της TVS διαθέτει διάταξη, που δεν ακολουθεί τα πρότυπα των περισσότερων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Αντί για κλασικό σωληνωτό πλαίσιο ή μονοκόμματη δομή με ενσωματωμένη μπαταρία, εδώ έχουμε ένα πλαίσιο τύπου «ραχοκοκαλιά», στο οποίο δύο επίπεδες μπαταρίες τοποθετούνται εκατέρωθεν, «αγκαλιάζοντας» τον κορμό της κατασκευής. Αυτή η επιλογή συνδυάζει χαμηλό κέντρο βάρους και βελτιωμένη ψύξη, ενώ διατηρεί την ισορροπία και την κατανομή μάζας σε αποδεκτά επίπεδα. Οι μπαταρίες παραπέμπουν σε αρθρωτές μονάδες τύπου αυτοκινήτου, πιθανότατα χαμηλού προφίλ, κάτι που ενισχύει τη σταθερότητα και την ευκολία στη συντήρηση. Η λύση αυτή φανερώνει προσέγγιση που δανείζεται τεχνολογία από τον τομέα της ηλεκτροκίνησης των τεσσάρων τροχών.
BMW CE02, CE04 και G310R τα προϊόντα της συνεργασίας BMW και TVS
Η συνεργασία BMW Motorrad και TVS Motor Company αποδεικνύεται ιδιαίτερα παραγωγική, με κοινά προϊόντα που καλύπτουν ευρύ φάσμα κατηγοριών. Η σειρά G 310 –συμπεριλαμβανομένων των G 310 R, G 310 GS και G 310 RR– σχεδιάστηκε από τη BMW και κατασκευάζεται από την TVS στην Ινδία, προσφέροντας προσιτές λύσεις για την παγκόσμια αγορά. Παράλληλα, το ηλεκτρικό BMW CE 02 αποτελεί εξ ολοκλήρου παραγωγή της TVS, ενώ και το μεγαλύτερο CE 04 φέρει επιρροές από την ίδια τεχνογνωσία. Τα μοντέλα αυτά συνδυάζουν γερμανική σχεδίαση με ινδική βιομηχανική υποδομή, αποδεικνύοντας ότι η σύμπραξη έχει εξελιχθεί από στρατηγική συνεργασία σε πλήρη τεχνική συνύπαρξη. Μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα, πιθανώς υπό την ονομασία BMW DC.