Η τελευταία αύξηση κυβισμού ήρθε το 2020,όπου η CRF 1000 μετατράπηκε σε CRF 1100 και απέκτησε έναν υγρόψυκτο, 8-βάλβιδο, δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 1.084cc με στρόφαλο 270οκαι Unicam. Η απόδοσή του φτάνει τους 102 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και τα 112Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Η τελευταία αλλαγή που έκανε η Honda σε αυτή τη μονάδα αφορούσε στην ενίσχυση της ροής στις χαμηλομεσαίες στροφές (+7%), ενώ επιτεύχθηκε υψηλότερη σχέση συμπίεσης και οι βαλβίδες απέκτησαν νέο χρονισμό. Η έκδοση της δοκιμής είναι εφοδιασμένη με το Rally Pack, που μεταξύ άλλων σημαίνει ότι έχει αμφίδρομο Quickshifter και οι αλλαγές γίνονται εύκολα και απαλά χάρη στον συμπλέκτη ολίσθησης. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το Traction Control (HSTC), το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε 7 στάδια ή και να απενεργοποιηθεί εντελώς και το Cruise Control. Τα Riding Modes είναι 6, με δύο από αυτά να είναι ελεύθερα προς παραμετροποίηση από την χρήστη (User 1 και User 2), ενώ υπάρχουν και τα Tour, Urban, Gravel και Off-Road, ώστε να επιλέξεις το καταλληλότερο ανάλογα με την χρήση. Όπως έχουμε συνηθίσει από τη Honda, η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, με την χρήση της σε καθημερινές συνθήκες να απαιτεί 5,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμτερα, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού ο αριθμός αυτός φτάνει τα 4,2 λίτρα. Από άποψη επιδόσεων, οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι η Africa Twin φτάνει τα 50 χλμ./ώρα σε 1,68” και τα 100 σε μόλις 3,7”. Δυνατή αποδείχθηκε και στην επιτάχυνση από τα 60 στα 120 (με 4η σχέση στο κιβώτιο), καθώς χρειάστηκε μόλις 4,54”.