Θα έρχεται και με αυτόματο κιβώτιο το R 1300 GS;
Θα έρχεται και με αυτόματο κιβώτιο το R 1300 GS;
  • Θα έρχεται και με αυτόματο κιβώτιο το R 1300 GS;
  • Θα έρχεται και με αυτόματο κιβώτιο το R 1300 GS;

Θα έρχεται και με αυτόματο κιβώτιο το R 1300 GS;

Automated Shift Assist ονομάζεται το σύστημα
Ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές κάνουν τις αλλαγές
Δύο modes για χειροκίνητες ή αυτόματες αλλαγές

Automated Shift Assist ονομάζεται το σύστημα

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων φαίνεται να γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, ανάμεσα στους κατασκευαστές τουλάχιστον, γιατί σε πολλούς αναβάτες δεν αρέσει η ιδέα μίας μοτοσυκλέτας χωρίς λεβιέ ταχυτήτων, και η BMW ακολουθεί την πορεία της Honda με την δική της εκδοχή. Το σύστημά της ονομάζεται Automated Shift Assist (ASA) και αποκαλύφθηκε τον σε ένα event στο Μόναχο τις προηγούμενες μέρες. Όπως φαίνεται θα συνυπάρχει με τα μοντέλα που εξοπλίζονται με συμβατικά κιβώτια ταχυτήτων και δεν θα τα αντικαταστήσει. Το σύστημα θα "απλοποιεί την οδήγηση" όπως λέει η εταιρεία, χρησιμοποιώντας έναν αυτοματοποιημένο μηχανισμό ελέγχου του συμπλέκτη και της αλλαγής ταχυτήτων το οποίο, η BMW ισχυρίζεται, πως "δεν θυσιάζει την συναισθηματικά σημαντική δυναμική των αλλαγών".
 

Ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές κάνουν τις αλλαγές

Το ASA λειτουργεί χάρη σε δύο ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές που αυτοματοποιούν τον συμπλέκτη και τις 6 ταχύτητες του κιβωτίου, κάτι που σημαίνει πως δεν υπάρχει μανέτα συμπλέκτη. Όπως συμβαίνει και με το DCT της Honda εκκινείς σαν να οδηγείς scooter γυρνώντας το γκάζι και ο χειρισμός του συμπλέκτη γίνεται αυτόματα, ενώ το ίδιο συμβαίνει και όταν η μοτοσυκλέτα έρχεται σε στάση. Υπάρχουν αισθητήρες που ελέγχουν τις στροφές του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων ώστε να λειτουργεί αναλόγως η σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. Με αυτά τα δεδομένα τροφοδοτείται η Μονάδα Ελέγχου του Κιβωτίου (TCU), η οποία σε συνεργασία με την ECU, "αποφασίζει" πόση πίεση πρέπει να ασκηθεί στον συμπλέκτη ώστε να γίνει η αλλαγή ταχύτητας.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Δύο modes για χειροκίνητες ή αυτόματες αλλαγές

Το σύστημα λειτουργεί σε δύο modes, το "M" και το "D". Στο Μ ο αναβάτης εξακολουθεί να έχει τον έλεγχο των αλλαγών ταχυτήτων. Με την χρήση του D mode τα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα ελέγχονται αυτόματα από την μονάδα ελέγχου του κιβωτίου. Ένα από τα πλεονεκτήματα του συστήματος, σύμφωνα με την BMW, είναι η μείωση του "shift shock", αυτό που νιώθει δηλαδή ο αναβάτης στην πλάτη του όταν ανεβάζει του όταν ανεβάζει ταχύτητες με το quickshifter. Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι μειώνεται η πιθανότατα σύγκρουσης των κρανών αναβάτη και συνεπιβάτη. Δεν έχει ανακοινωθεί ποιά μοντέλα θα αποκτήσουν αυτό το σύστημα αλλά αυτά θα είναι πιθανότατα τα touring και adventure μοντέλα μεγάλου κυβισμού. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μοτοσυκλέτες όπως η Μ 1000 RR δεν θα εξοπλίζονται με αυτό και θα εξακολουθούν να έχουν το κλασικό quickshifter.