Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία καθώς και πολλά από τα επιτεύγματα της HRC στον τομέα της ανάπτυξης, η απόδοση ροπής και ισχύος των 113Nm και 217 Ps της CBR1000RR-R Fireblade SP έχει αλλάξει σημαντικά, για καλύτερη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών και εκρηκτική απόδοση στις υψηλές στροφές. Όλα αυτά ενισχύονται από τις νέες, πιο κοντές σχέσεις και την κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης, το επανασχεδιασμένο μεσαίο φέρινγκ με τα νέα αεροδυναμικά πτερύγια (winglets), καθώς και από το βελτιστοποιημένο, ελαφρύτερο πλαίσιο.
Η προσθήκη ενός Διπλού Μηχανισμού Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού (2-Motor Throttle By Wire) βελτιώνει τον έλεγχο στο μερικό άνοιγμα του γκαζιού και αυξάνει το φρένο του κινητήρα. Οι ελαφρύτεροι στροφαλοθάλαμοι, στροφαλοφόρος άξονας και μπιέλες, μαζί με το βελτιωμένο χρονισμό των βαλβίδων και την αυξημένη σχέση συμπίεσης, εξασφαλίζουν ότι η CBR1000RR-R Fireblade SP αντλεί περισσότερη ισχύ από κάθε κύκλο καύσης, ενώ οι αλλαγές στο τελικό της Akrapovič (στάνταρ εξοπλισμός) μειώνουν τον παραγόμενο ήχο από την εξάτμιση κατά 5dB.
Η έκδοση SP της CBR1000RR-R Fireblade είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που χρησιμοποιεί τη νέα, τρίτη γενιά του ανεστραμμένου πιρουνιού Öhlins Smart Electronic 43χλστ. S-EC3.0 (SV) NPX USD. Προσφέρει επίσης έναν `οδηγό` ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου μέσω του πίνακα οργάνων, ο οποίος προσφέρει στους αναβάτες έναν κατανοητό και εύκολο τρόπο, ώστε να ρυθμίζουν ιδανικά τη Fireblade τους. Οι νέες, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo Stylema R προσφέρουν σταθερά υψηλή απόδοση πέδησης.