KTM 990 με κίνηση στους 2 τροχούς

Ο Guido Koch κατάφερε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα σύστημα που δίνει κίνηση και στους δυο τροχούς μιας ΚΤΜ 990 Adventure και μάλιστα ισχυρίζεται ότι είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή.

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Η έξτρα πρόσφυση που προσφέρει η κίνηση και στους δυο τροχούς έχει πολλά πλεονεκτήματα, ιδιαίτερα αν μιλάμε για μοτοσυκλέτες με χωμάτινο προσανατολισμό. Καμιά από τις μεγάλες εταιρείες κατασκευής μοτοσυκλετών δεν έχει επενδύσει σοβαρά σε μια τέτοια τεχνολογία. Ο μηχανολόγος μηχανικός Guido Koch, αποφάσισε να φτιάξει το δικό του σύστημα και πέρασε τα τελευταία 10 χρόνια σχεδιάζοντας και δοκιμάζοντας διάφορες ιδέες.

Τελικά, χρησιμοποίησε ως βάση μια ΚTM 990 Adventure, αλλά από την αρχική μοτοσυκλέτα κράτησε μόνο τον κινητήρα των 100 ίππων, τον πίσω τροχό, το ψαλίδι και το σύστημα πέδησης. Προκειμένου η κίνηση να μεταφερθεί στον εμπρός τροχό, αφαιρέθηκε το τηλεσκοπικό πιρούνι και τη θέση του πήρε ένα μονόμπρατσο ψαλίδι που καταλήγει σε μια άρθρωση, η οποία επιτρέπει στον τροχό να στρίβει χάρη σε ένα σύστημα με βραχίονες και συνδέσμους. Η κίνηση εμπρός μεταφέρεται με αλυσίδα.



Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι ότι ο εμπρός τροχός παίρνει κίνηση μόνο όταν ο πίσω παρουσιάσει περισσότερο από 5% σπινάρισμα, ενώ υπάρχει και διακόπτης στο τιμόνι που επιτρέπει τη μόνιμη εμπλοκή του συστήματος. Ο Koch έχει πατεντάρει το συγκεκριμένο σύστημα κίνησης και παρόλο που η μοτοσυκλέτα είναι πρωτότυπη, έχει περίπου 270 σχέδια και καλούπια, που επιτρέπουν την μαζική παραγωγή.