net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το XJR 1300 Racer έχει τιμόνι τύπου κλιπόν, μάσκα και κάλυμμα σέλα συνεπιβάτη από carbon fiber, πιο σκυφτή θέση οδήγησης, και μεγαλύτερη "κακία".

Το "απλό" XJR 1300 είναι γυμνό, διαθέτει στοιχεία από το Yard Built μηχανάκι της Keino Cycles, Numberplate στα πλάγια, και εξάτμιση... μπαζούκας.

Μεγάλο σε κυβισμό, μεγάλο σε όγκο, μεγάλο σε όλα του. Ωραία στατική φωτό by the way.

Εδώ η... μπλε ραψωδία, το original custom μηχανάκι του Keino Sasaki, πάνω στο οποίο βασίστηκε το XJR 1300 του 2015. Βασίστηκε... χαλαρά, θα λέγαμε.

Στα δεξιά το XJR 1300 Eau Rouge της Deus Ex Machina, και αριστερά το XJR 1300 Racer του 2015, το οποίο επίσης βασίστηκε -χαλαρά- πάνω στη δημιουργία της Deus Ex.

Όμορφη η κοντή ουρά, έξυπνη η σέλα συνεπιβάτη που θυμίζει μονόσελο, άσχημα χτυπάνε στο μάτι η εξάτμιση και το numberplate.

Οι πιο γκαζιάρηδες κλασικοί, θα ρίξουν το βλέμμα προς το Racer.

Κλασικά ρολόγια, με μια διακριτική ψηφιακή οθόνη στη μέση.

Μικρό το carbon fiber φέρινγκ του Racer, δεν προστατεύει και πολύ, δίνει όμως στιλ.

Όμορφη, μεγάλη σε διαστάσεις σέλα. Πίσω αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα από την Ohlins.

Πολλά επίσημα αξεσουάρ συνοδεύουν τα 2 XJR 1300. Εδώ βλέπετε το -επίσης τεράστιο- τελικό της Akrapovic. Λίγο πιο μικρό ρε παιδιά, χάθηκε να το βγάζατε;

Intermot 2014: Yamaha XJR 1300

Μοτοσικλέτες σύμβολα. Αυθεντικό στιλ café racer. Japanese Performance Classic. Sport κληρονομιά. Έτσι λέει η Yamaha για τα νέα XJR 1300 και XJR 1300 Racer του 2015, εμπνευσμένα από 2 Yard Built μοτοσικλέτες.

 
Τα τελευταία πέντε χρόνια, η εταιρεία των τριών διαπασών είχε αναθέσει στους πιο γνωστούς custom builders του κόσμου, να παρουσιάσουν τις δικές τους custom, «yard built» απόψεις, χρησιμοποιώντας μοτοσικλέτες της Yamaha -στην περίπτωση μας το XJR 1300. Οι παραπάνω συνεργασίες, έδωσαν πλούσια αποτελέσματα, τα οποία ενέπνευσαν τους Ιάπωνες να παρουσιάσουν τα νέα XJR 300 και XJR 1300 Racer του 2015, 2 ανανεωμένα, κλασικού τύπου γυμνά μεγαθήρια, που θέλουν να θυμίσουν τα Production Racers της δεκαετίας του 1970. 

Συγκεκριμένα η Yamaha αναφέρει πως το «Rhapsody in Blue» του Ιάπωνα Keino Sasaki χρησιμοποιήθηκε ως έμπνευση για το νέο XJR 1300, ενώ το XJR1300 Eau Rouge της Deus Ex Machina χρησιμοποιήθηκε ως έμπνευση για το XJR 1300 Racer. Δυστυχώς, το νερό που μπήκε στο κρασί των 2 φοβερών custom XJR ήταν πολύ, και στα δικά μας τουλάχιστον μάτια, μικρή είναι η σχέση που έχουν οι original Custom δημιουργίες με τα XJR παραγωγής του 2015. Κρίμα, γιατί οι καστομιές ήταν τουλάχιστον φοβερές (αν και κάποιες λεπτομέρειες τους μάλλον δεν θα έπαιρναν έγκριση τύπου για μαζική παραγωγή). Πάμε να δούμε τα μεγάλα XJR του 2015. 

Έμφαση δόθηκε στο ρεζερβουάρ που μοιράζονται οι 2 μοτοσικλέτες, ώστε να είναι λεπτό (χωράει 14,5 λίτρα καυσίμου) και να τονίζει ακόμα περισσότερο το μυώδες αερόψυκτο τετρακύλινδρο μοτέρ των 1250κ.εκ. (άλλα τα κυβικά, άλλο το όνομα τελικά). Για δείτε λίγο το ψυγείο λαδιού. Είναι τόσο μεγάλο, που θυμίζει ψυγείο νερού! Το XJR 1300 δείχνει μονόσελο, όμως δεν είναι. Απλώς η σέλα του συνεπιβάτη θυμίζει έξυπνα κάλυμμα μονόσελου (όμως τα μαρσπιέ του 2ου ατόμου βρίσκονται στη θέση τους). Η εξάτμιση είναι 4 σε 2 σε 1, με τεράστιο -ακαλαίσθητο θα λέγαμε- τελικό. Ακαλαίσθητο όμως είναι και το οβάλ αλουμινένιο «ταμπελάκι» στα πλάγια της μοτοσικλέτας, που θέλει να θυμίζει numberplate. Εντύπωση προκαλεί και ο μικρός σε διαστάσεις προβολέας του XJR 1300, με τον οποίο η Yamaha θέλει να κάνει επιπλέον αντίθεση με το μοτέρ (όλα είναι μικρά μπροστά στον κινητήρα), αλλά δεν πιάνει μία μπροστά στον original μικροσκοπικό «φακό» του Keino Sasaki! 

Αντίθετα με το γυμνό XJR 1300, στο Racer έχουμε ένα carbon-fiber(!) café-racer φερινγκάκι, και έχει ιδιαίτερο σχήμα, που δεν ταιριάζει εύκολα στο μάτι, με την υπόλοιπη μοτοσικλέτα (ίσως πάλι να χρειαζόμαστε λίγο ακόμα καιρό για να το χωνέψουμε). Το τιμόνι είναι τύπου κλιπ-ον, ενώ η σέλα του συνεπιβάτη διαθέτει carbon κάλυμμα. Αλλαγμένη είναι και η θέση οδήγησης, με τον αναβάτη να κάθεται περισσότερο σκυφτός. 

Ο αεροελαιόψυκτος τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τους 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής παράγει 98 άλογα και 11 κιλά ροπής. Μάλιστα η Yamaha αναφέρει πως έχει σχεδιάσει έξυπνα τα σημεία στήριξης του κινητήρα, ώστε να ανά-κατευθύνει τους κραδασμούς που παράγονται κατά την οδήγηση. Βέβαια δεν μας λέει προς τα πού, αλλά φανταζόμαστε… προς τον αναβάτη, για να νιώθει καλύτερα «τι τέρας οδηγεί».

Το πιρούνι διαθέτει επίστρωση DLC (Diamond Like Carbon) στο εσωτερικό των καλαμιών, για πιο γλυκιά λειτουργία, ενώ πίσω τα XJR διαθέτουν δυο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Ohlins! Και το τιμόνι είναι πιο όρθιο από ότι στο παρελθόν, για καλύτερους μοχλούς, αλλά και τα όργανα είναι νέα.

Ο κατάλογος των επίσημων αξεσουάρ είναι μακρύς (από εξατμίσεις της Akrapovic, και διαφορετικές ζελατίνες, μέχρι μαλακές βαλίτσες, καθρέπτες που πιάνουν στα ακρόμπαρα, κλπ), όρεξη να έχετε να καστομάρετε. Τα XJR 1300 και XJR 1300 Racer θα διατίθεται στους χρωματισμούς Power Blue, Matt Grey και Midnight Black από το Δεκέμβριο του 2014.

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ