net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2015. Από τις ομορφότερες παρουσίες της φετινής EICMA -αν όχι η ομορφότερη!

Με την αύξηση του κυβισμού του κινητήρα στα 1077κ.εκ., οι 2 εκδόσεις του νέου Tuono αύξησαν την ιπποδύναμη τους από τους 170hp στους 175hp!

Πέρα από το διαφορετικό -και πανέμορφο- χρώμα, το Factory διατίθεται με έξτρα εξοπλισμό και με αναρτήσεις της Ohlins αντί για της Sachs.

Στο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο των Tuono, συναντάμε την τρίτη γενιά της ολοκληρωμένης πλατφόρμας aPRC της Aprilia.

EICMA 2014: Aprilia Tuono V4 1100

Το V4 Streetfighter μοντέλο της Aprilia μεγάλωσε σε κυβισμό, αύξησε την ιπποδύναμη του στα 175 άλογα, και τη ροπή του στα 12,3 κιλά, βελτιώθηκε παντού, ενώ θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, RR και Factory.

 
Τα highlights των 2 νέων εκδόσεων του Aprilia Tuono V4 1100 έχουν ως εξής:
  • Νέος κινητήρας με 175hp και 12,3Kgm ροπής
  • Βελτιωμένες ρυθμίσεις γεωμετρίας για αυξημένη ευελιξία
  • Βελτιωμένο aPRC
  • Νέα εμφάνιση
  • Δυνατότητα σύνδεσης με smartphone (πλατφόρμα PMP)
  • Σε δύο εκδόσεις. Factory και RR
Ας δούμε λίγο τις διαφορές των 2 εκδόσεων
Το Tuono V4 1100 RR αποτελεί τον απόγονο του προηγούμενο V4 γυμνού μοντέλου της Aprilia, ενώ το Factory σπρώχνει τα όρια ακόμα παραπέρα, καθώς διατίθεται με έξτρα εξοπλισμό (με κύρια διαφορά την τριπλέτα Ohlins στις αναρτήσεις) που προέρχεται από το Superbike της Aprilia RSV4 RF. Η Aprilia αναφέρει πως με το νέο φέρινγκ, και την ψηλότερη ζελατίνα, οι 2 γυμνές μοτοσικλέτες είναι πλέον πιο άνετες για το δρόμο, προσφέροντας καλύτερη προστασία. Ταυτόχρονα, βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική των 2 νέων Tuono. Νέος είναι και ο προβολέας, ελαφρύτερος κατά 1,5 κιλό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με LED φώτα θέσης, και σε πιο σύγχρονο σχήμα. Η σέλα είναι βελτιωμένη, για περισσότερη άνεση, με νέα επεξεργασία που αποτρέπει τη σταδιακή σκλήρυνση του αφρώδους, ενώ είναι και χαμηλότερη κατά 15χλστ.. Νέο είναι και το πιο στενό τιμόνι, για πιο άνετες λαβές. 

Στο πλαίσιο, νέα είναι η γεωμετρία, για αυξημένη ευελιξία, με διαφορετική γωνία κάστερ, και διαφορετικό ίχνος. Μακρύτερο κατά 6χλστ. είναι και το αλουμινένιο ψαλίδι, νέες οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων, αλλά και των ηλεκτρονικών, για να βελτιωθεί τόσο η ευελιξία, όσο και η σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες.

Στις αναρτήσεις του RR βρίσκουμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι 43χλστ. της Sachs, και πίσω ένα επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας. Αμφότερα έχουν νέες ρυθμίσεις. Το ακριβότερο Factory διαθέτει αναρτήσεις της Ohlins, τόσο εμπρός, όσο και πίσω (αλλά και σταμπιλιζατέρ από την ίδια εταιρεία), αναρτήσεις που προέρχονται από το Superbike RSV4 RF. Στα φρένα και οι δύο εκδόσεις φοράνε monobloc M432 ακτινικές δαγκάνες μπροστά, ενώ ίδιες είναι οι ελαφριές ζάντες και για τα δύο μοντέλα. Διαφορετικά είναι τα ελαστικά που φοράει το Factory (Pirelli Diablo Supercorsa), με ένα φαρδύτερο 200/55 ελαστικό πίσω.

Περνώντας στο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο των Tuono, συναντάμε την τρίτη γενιά της ολοκληρωμένης πλατφόρμας aPRC της Aprilia, με όλες τις βελτιώσεις που είχε δεχθεί για το RSV4 RF. Για όσους δεν γνωρίζουν, η πλατφόρμα περιλαμβάνει τα συστήματα Aprilia Traction Control, Aprilia Wheelie Control, Aprilia Launch Control, και Aprilia Quick Shift. Ηλεκτρονικός έλεγχος πρόσφυσης, έλεγχος σούζας, έλεγχος εκκίνησης και ανεβάσματα ταχυτήτων δίχως συμπλέκτη και με ανοιχτό γκάζι. Όλα ρυθμιζόμενα, και με δυνατότητα απενεργοποίησης. Επιπρόσθετα, η νέα οικογένεια Tuono περιλαμβάνει και Race ABS τριών επιπέδων από τη Bosch. Σημειώστε πως κάθε ένας από τους τρεις χάρτες του Race ABS μπορεί να συνδυαστεί με οποιονδήποτε από τους τρεις χάρτες ανάφλεξης (Track, Sport, Road), ώστε να φέρετε την απόδοση τους ακριβώς στα μέτρα σας, ή στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.

Καλά όλα τα παραπάνω,όμως το ζουμί για τους πολεμιστές των δρόμων βρίσκεται στον κινητήρα, ο οποίος πλέον διαθέτει αυξημένο κυβισμό, στα 1077κ.εκ., χάρη στη νέα διάμετρο των κυλίνδρων από τα 78 στα 81 χιλιοστά. Με την αύξηση αυτή, τα 2 Tuono αύξησαν την ιπποδύναμη τους από τους 170hp στους 175hp, ενώ η Aprilia αναφέρει πως στις 8.000σαλ. οι μοτοσικλέτες της αποδίδουν 20hp περισσότερους από το προηγούμενο Tuono! Σημειώστε πως τα 2 μέλη της νέας οικογένειας Tuono συνεχίζουν να είναι τα μόνα γυμνά μοντέλα με V4 κινητήρα, με διάταξη 65 μοιρών. Το πάνω μέρος των κάρτερ κατασκευάζεται πλέον με νέα μέθοδο, και είναι ελαφρύτερο και ενισχυμένο. Νέα είναι τα πιστόνια, νέες και οι κατά συνολικά 400 γραμμάρια ελαφρύτερες μπιέλες. Το κιβώτιο τύπου κασέτας παραμένει ως είχε, ενώ ο αντικραδασμικός άξονας περιορίζει τους κραδασμούς, σε επίπεδα χαμηλότερα και από ενός V κινητήρα 90 μοιρών, πάντα σύμφωνα με την Aprilia. Το γκάζι είναι Full ride by wire, της Marelli, ενώ νέα και ισχυρότερη είναι η κεντρική υπολογιστική μονάδα της μοτοσικλέτας επιτρέποντας καλύτερη διαχείριση των τριών χαρτών του κινητήρα (Track Sport, Road). Και οι τρεις χάρτες διαθέτουν πιο γλυκιά και λιγότερο επιθετική απόδοση από την προηγούμενη έκδοση, επιτρέποντας καλύτερη διαχείριση της δύναμης από τον αναβάτη.

Οι δυο εκδόσεις του Aprilia Tuono V4 1100 θα διαφοροποιούνται και χρωματικά. Το Tuono V4 1100 RR θα διατίθεται στους συνδυασμούς Grigio Portimao / Donington Blu, ενώ το Tuono V4 1100 Factory θα διατίθεται σε SUperpole Graphic. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: V4, 4T, 4B/K, 2ΕΕΚ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 1077
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 175/11.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 12,3/9.000
Βάρος (kg, κενό): 184

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ