net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το νέο Aprilia RSV4 RF με τη βαφή Pole Position είναι μια από τις ομορφότερες μοτοσικλέτες της φετινής EICMA. Και από τις πιο λαχταριστές.

Πώς είπατε; Δεκαέξι άλογα δυνατότερα τα 2 RSV4;! Ελαφρύτερα; Με δυνατότητα τηλεμετρίας; Ρυθμιζόμενη γεωμετρία; Προηγμένη έκδοση aPRC; Απίθανα!

Η βασική έκδοση του RSV4 RR έρχεται σε 2 σοβαρούς χρωματικούς συνδυασμούς. Εδώ στην έκδοση Bucine gray.

Νέες είναι οι ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, ενώ εδώ βλέπετε την ακριβότερη Ohlins, πάνω στην RF. Μπορείτε όμως να προσαρμόσετε το Race Pack και στην RR.

Επανασχεδιάστηκε το φέρινγκ, για καλύτερη προστασία του αναβάτη, και καλύτερη αεροδυναμική. Στην αεροσήραγγα ξανασχεδιάστηκαν και οι καθρέπτες.

EICMA 2014: Aprilia RSV4 RR & RSV4 RF

Για το 2015, οι 2 εκδόσεις της Aprilia RSV4 ανανεώνονται, κερδίζουν 16 άλογα, γίνονται ελαφρύτερες, πιο αποτελεσματικές και πιο άνετες, ενώ η Factory θα λέγεται πλέον RF. Αμφότερες διαθέτουν δυνατότητα τηλεμετρίας!

 
Μπορεί η Yamaha και η Kawasaki να διαφήμισαν με σειρά teaser βίντεο τις Superbike τους, μπορεί να έγινε πολύς ντόρος μέχρι την παρουσίαση τους, όμως η Aprilia επέλεξε να μην ανακοινώσει τίποτα, μέχρι την EICMA. Κι εκεί έσκασε η βόμβα. 

ΔΕΚΑΕΞΙ άλογα ισχυρότερος ο κινητήρας, αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά, 201hp ανακοινώσιμη ιπποδύναμη, ρυθμιζόμενη γεωμετρία, αλλά και θέση κινητήρα πάνω στο πλαίσιο ακόμα και στη βασική έκδοση, πιο φιλική απόκριση, μακρύτερο ψαλίδι, τηλεμετρία, κλπ. κλπ.

Μάλιστα, τι καλύτερη συγκυρία για την Aprilia, για να ανανεώσει τα δύο νέα RSV4, από την κατάκτηση τόσο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WSBK κατασκευαστών όσο και αναβατών, για το 2014!

Η αγωνιστική ιστορία του Aprilia RSV4 είναι ιδιαίτερα ένδοξη, αν αναλογιστεί κανείς πως δεν έχει πολλά χρόνια που παρουσιάστηκε, έχοντας δρέψει 7 παγκόσμιους τίτλους σε μόλις 6 χρόνια, μια από τις καλύτερες Superbike μοτοσικλέτες όλων των εποχών. Για το 2015, η Aprilia βελτίωσε το υπέρ-όπλο της σε αρκετούς τομείς, ενώ η μοτοσικλέτα θα διατίθεται στη βασική έκδοση RSV4RR και στην ακριβότερη, γεμάτη λαχταριστά και κορυφαία εξαρτήματα, περιορισμένης παραγωγής έκδοση RSV4RF. 

Αρχίζουμε από το φέρινγκ, και το μπροστινό του μέρος, που επανασχεδιάστηκε από την αρχή, με τη βοήθεια αεροσήραγγας, για καλύτερη προστασία του αναβάτη, ακόμα κι αν ο τελευταίος ανήκει στα ψηλά αναστήματα. Αυτό οδηγεί τόσο στην καλύτερη προστασία του στο δρόμο, όσο και στην καλύτερη αεροδυναμική που συνεπάγεται σε αυξημένη σταθερότητα και ταχύτητα στην πίστα. Νέος είναι όμως και ο χαρακτηριστικός τριπλός προβολέας, με πιο σύγχρονο σχέδιο, και με LED φώτα θέσης. Νέοι και οι καθρέπτες για το 2015, που επίσης δοκιμάστηκαν σε αεροσήραγγα, για να συνεισφέρουν στην καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Παράλληλα διαθέτουν βελτιωμένο οπτικό πεδίο, ενώ φέρουν τα LED φλας πάνω τους.

Ο κινητήρας – Όλα νέα, +16 άλογα!
Ο V4 των 65 μοιρών, που μοιράζονται οι 2 εκδόσεις του RSV4 ανεβάζει ταχύτητα για το 2015, κερδίζοντας… 16 επιπλέον άλογα, ενώ έχασε και 1,5 κιλό βάρους! Εντυπωσιακό. Η Aprilia λέει πως κύριος στόχος των τεχνικών ήταν να ανεβάσουν την απόδοση σε όλη την κλίμακα των στροφών, ξεπερνώντας τους 200hp ως μέγιστη ιπποδύναμη, αυξάνοντας όμως την ίδια ώρα τα επίπεδα ροπής σε όλες τις ταχύτητες. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, έγινε δουλειά ώστε να μειωθούν οι εσωτερικές τριβές, να αυξηθεί η αποδοτικότητα της καύσης, και οι μέγιστοι ρυθμοί περιστροφής. Οι τεχνικοί του Noale επανασχεδίασαν έτσι σχεδόν όλα τα εσωτερικά, αλλά και εξωτερικά μέρη του κινητήρα! Αρχίζοντας από το πάνω μέρος του μοτέρ, νέο είναι το φιλτροκούτι, μετά από μελέτη της ροής του αέρα με τη βοήθεια υπολογιστή, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες φορτίου, και να μεγιστοποιηθεί η πίεση στις εισαγωγές. Νέοι είναι οι πάνω εγχυτήρες του ψεκασμού, νέες και οι ρυθμίσεις στους αυλούς μεταβλητού μήκους. Επανασχεδιασμένες είναι και οι κεφαλές, ενώ νέα είναι και η μέθοδος κατασκευής των θαλάμων καύσης. Τριπλές είναι οι φλάντζες στις κεφαλές, ενώ έγινε μελέτη για να κοπεί βάρος από τα κινούμενα μέρη των κεφαλών. Πλέον και οι 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο είναι από τιτάνιο, με τις βαλβίδες εισαγωγής σε oversize μέγεθος 33χλστ.. Ολοκαίνουργια είναι τα ελατήρια των βαλβίδων, νέο το προφίλ των εκκεντροφόρων, οι οποίοι μπήκαν και σε εντατική δίαιτα, χάνοντας… 500 γραμμάρια βάρους! Προχωρώντας προς τα κάτω, νέες είναι οι μπιέλες, ελαφρύτερες συνολικά κατά 400 γραμμάρια. Η Aprilia ξανασχεδίασε και το σύστημα λίπανσης, με νέα τρόμπα λαδιού, νέα ψύξη στα πιστόνια, και νέο σύστημα λίπανσης κιβωτίου. Νέες όμως είναι και οι σχέσεις του κιβωτίου, νέα και η εξάτμιση, με βελτιωμένο ηλεκτρονικό έλεγχο στην πεταλούδα εξάτμισης, και 2 αισθητήρες οξυγόνου, με νέα ισχυρότερη κεντρική υπολογιστική μονάδα ECU, για μεγαλύτερη ακρίβεια στη διαχείριση του κινητήρα, στους ψηλότερους ρυθμούς περιστροφής. 

Μακρύτερο ψαλίδι, νέες ρυθμίσεις αναρτήσεων
Το Aprilia RSV4 συνεχίζει να είναι η μόνη Superbike μοτοσικλέτα παραγωγής, στην οποία ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει τη θέση του κινητήρα στο πλαίσιο, την γωνία κάστερ, την έδραση του ψαλιδιού, και το ύψος του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας, παράλληλα με τις πλήρεις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Όπως ακριβώς θα περιμένατε από μια αγωνιστική μοτοσικλέτα. Το πλαίσιο στα δύο RSV4 παραμένει εν πολλοίς ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου, όμως το ψαλίδι έχει μακρύνει κατά 14χλστ., για καλύτερη πρόσφυση, και για να μειωθούν οι σούζες στις βίαιες επιταχύνσεις που προσφέρει ο νέος, παντοδύναμος κινητήρας. Ακριβώς λόγω της μεγαλύτερης δύναμης του μοτέρ, έχει αλλάξει ελαφρώς η κατανομή των μαζών, με τον κινητήρα να βρίσκεται πλέον στη χαμηλότερη θέση πάνω στο πλαίσιο, ενώ νέες είναι και οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Νέα έκδοση aPRC
Το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων Aprc (Aprilia Performance Ride Control) που περιέχει τα υποσυστήματα ATC (Aprilia Traction Control), Awc (Aprilia Wheelie Control), Alc (Aprilia Launch Control), και Aws (Aprilia Quick Shift), είναι αναβαθμισμένο για το 2015. Ο αναβάτης μπορεί να αλλάζει level στο Traction Control κατά την οδήγηση, δίχως να κλείνει το γκάζι, ενώ το σύστημα ελέγχου σούζας έχει νέες ρυθμίσεις. Επιπρόσθετα, το RSV4RR έρχεται με ρυθμιζόμενο Race ABS 9MP 3 σταδίων της Bosch στο στάνταρ εξοπλισμό του. Κάθε ένα επίπεδο του Race ABS μπορεί να συνδυαστεί ανεξάρτητα με έναν από τους επανασχεδιασμένους 3 χάρτες ανάφλεξης, ώστε ο αναβάτης να δημιουργήσει τις συνθήκες λειτουργίας που επιθυμεί. Όπως και στο νέο Tuono, έτσι και στο RSV4, οι τρεις χάρτες είναι πιο φιλικοί, και πιο ελεγχόμενοι από ότι στο παρελθόν.

Εκδόσεις και χρωματισμοί
Το Aprilia RSV4 RR του 2015 έχει αρκετά νέα στοιχεία, που το 2014 αποτελούσαν αποκλειστικά προνόμια της έκδοσης Factory. Στοιχεία όπως τα καπάκια από μαγνήσιο, οι αυλοί εισαγωγής μεταβλητής διατομής, αλλά και οι διαφορετικές θέσεις του κινητήρα πάνω στο πλαίσιο. Το RSV4 RR θα διατίθεται σε 2 χρωματικούς συνδυασμούς, Bucine gray και black Ascari. Παράλληλα, θα διατίθεται ως έξτρα το Race Pack, που θα περιλαμβάνει ζάντες από ελαφρύτερο κράμα αλουμινίου, και αναρτήσεις της Ohlins (ανάποδο πιρούνι, αμορτισέρ, και σταμπιλιζατέρ). Η Aprilia, για να γιορτάσει την άφιξη του νέου RSV4, προσφέρει επίσης, σε περιορισμένη παραγωγή 500 μοτοσικλετών, το RSV4 RF, με απίθανη αγωνιστική βαφή Superpole, έκδοση που διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό της το Race Pack. Τέλος, τεράστια και ουσιώδης είναι η γκάμα των επίσημων αξεσουάρ, και για τις 2 εκδόσεις.

Τηλεμετρία με το V4-MP
Μέσα στον κατάλογο των επίσημων αξεσουάρ για το RSV4 βρίσκουμε και μια εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας Multimedia της Aprilia, που μεταμορφώνει το smartphone του αναβάτη σε ένα ημί-επαγγελματικό εργαλείο τηλεμετρίας, συνδέοντας το με το RSV4! Μέσω του smartpone του ο αναβάτης μπορεί να αλλάζει τις ρυθμίσεις στο RSV4, αλλά και να λαμβάνει συμβουλές σε πραγματικό χρόνο(!) για το πώς να βελτιώσει την απόδοση της μοτοσικλέτας σε περιβάλλον πίστας. Μερικά από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της εφαρμογής αυτής είναι τα παρακάτω:
  • Real time ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων. Χρησιμοποιώντας το GPS του smartphone σας, η εφαρμογή αλλάζει τις ρυθμίσεις σε Traction Control, Wheelie Control, χάρτες ανάφλεξης, κλπ., ανάλογα με το που βρίσκεστε μέσα στην πίστα, χρησιμοποιώντας παράλληλα και βάση δεδομένων της Aprilia για βέλτιστη απόδοση σε κάθε πίστα. Παράνοια, ε;! Κι αν διαφωνείτε με τις έτοιμες ρυθμίσεις, μπορείτε να ρυθμίσετε εσείς την εφαρμογή όπως επιθυμείτε. 
  • Τηλεμετρία. Το smartphone καταγράφει δεδομένα από τον κινητήρα, και χρησιμοποιώντας γραφικά, σας παρουσιάζει την απόδοση του. Προσφέρει μάλιστα και ένα ακόμη διαστημικό χαρακτηριστικό, με το οποίο μπορείτε να τρέξετε εναντίον μοτοσικλέτας «φαντάσματος» (ghost bike) άλλου αναβάτη Aprilia, ο οποίος έχει ανεβάσει δεδομένα και χρόνους από την ίδια πίστα στη βάση της εταιρείας! 'Αντε γεια και να μας γράφετε.
  • Βοηθός αγώνα. Συμβουλές σε πραγματικό χρόνο, για να σας κάνει να βελτιώσετε τους χρόνους σας στην πίστα. Το σύστημα θέτει στόχους για τον καλύτερο χρόνο, παίρνοντας υπόψη του το επίπεδο πρόσφυσης, αλλά και αναβάτη! Κατόπιν, σας συμβουλεύει σε πραγματικό χρόνο, για το πότε και που πρέπει να φρενάρετε, αλλά και πότε να ανοίξετε το γκάζι. Τίποτα άλλο θα θέλατε; Το μόνο που λείπει είναι κάποιο σύστημα HUD που να προβάλλει μπροστά σας την ιδανική γραμμή στην πίστα. Ιδέες ρίχνουμε, για τη δεύτερη γενιά του συστήματος.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: V4 65, 4T, 4B/K, 2ΕΕΚ, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 999,6
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 201/13.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 11,7/10.500
Βάρος (kg, άδειο): 180

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ