net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Γουρούνι στο Maximum
Kymco Maxxer 450i
Διαβάστηκε από 12103 αναγνώστες
Χρόνια τώρα, η Kymco κατασκευάζει ATV. Επενδύει σε εξαντλητικές δοκιμές και σε ιδία τεχνογνωσία, ανεβάζοντας συνεχώς τον πήχη. Το Maxxer 450i είναι ο τελευταίος καρπός της πολυετούς αυτής πορείας. Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα fun quad, με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση(!) και τεράστιες δυνατότητες.
Δεν μπορώ να πω ψέματα. Όταν στην προηγούμενη έκθεση του Μιλάνου είδα το Maxxer 450i, απογοητεύτηκα. Όχι για κάποιον άλλο λόγο, αλλά γιατί δεν είδα πάνω του, τον κινητήρα που έφτιαξε το εργοστάσιο της Ταϊβάν για το πολεμικό BMW G450X. Το Maxxer, λοιπόν, δεν ήταν η πολεμική μηχανή που περίμενα. Ήταν ένα ακόμη φιλικό, entry level sport quad. Ή μήπως… δεν ήταν ακριβώς αυτό;
Στατικά: Ξεχειλίζει ποιότητα
Η έκθεση του Μιλάνου τελείωσε, οι μήνες πέρασαν και το Maxxer 450i ήρθε στην Ελλάδα και κατόπιν στα χέρια μας. Το πάρκαρα έξω από το περιοδικό και άρχισα το χάζι. Η ποιότητα είναι υπεράνω πάσης κριτικής. Γερά πλαστικά, άριστη συναρμογή μεταξύ τους, όμορφες κολλήσεις στα μέταλλα, προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Η αισθητική του είναι μεν αρκετά αιχμηρή, αλλά όλες οι αιχμές στο τέλος γλυκαίνουν, καταλήγοντας σε καμπύλες. Έξυπνο design που σε προϊδεάζει για αυτό που θα ακολουθήσει κατά την οδήγηση. Σαν να λέει «μπορώ να δαγκώσω, αν θέλεις, αλλά αν δεν μου δώσεις τέτοια διαταγή, θα συνεχίσω να είμαι το φιλικό entry-level quad που πάντα επιθυμούσες». Τα φωτιστικά σώματα είναι προχωρημένου design, ενσωματώνοντας δύο προβολείς σε κάθε μεριά του quad, μαζί με τα φλας. Το κρύσταλλο είναι ενιαίο και διάφανο. Μόνο οι λυχνίες των φλας έχουν πορτοκαλί χρώμα. 
Το πρώτο πράγμα που σου τραβά το μάτι, μετά από το μοντέρνο design, είναι φυσικά οι ανεξάρτητες αναρτήσεις πίσω. Ενώ μέχρι πρότινος όλα τα quad που είχαν sport διαθέσεις επέμεναν σε μονό αμορτισέρ, πριν από λίγα χρόνια είδαμε μια στροφή προς την ανεξάρτητη ανάρτηση σε δυο-τρία χαρακτηριστικά μοντέλα της αγοράς. 
Συγκεκριμένα, ήταν η Polaris με το 
Outlaw, που εξέλιξε το πρώτο sport quad με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, με σκοπό να αριστεύσει στα trail-rides, όπου με τη συγκεκριμένη διάταξη, είχες και sport οδηγικά χαρακτηριστικά, αλλά και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Κατόπιν ακολούθησε το μεγαλύτερο Renegade, πάλι από την 
Polaris, αλλά και το Wolverine 450 από τη Yamaha. Ένα νέο είδος είχε γεννηθεί. Sport quad, αλλά όχι για πίστα MX, με δυνατότητες για enduro και trail-riding και αυξημένες ικανότητες σε δύσκολα, κλειστά «στραμπουληχτά» κομμάτια. Η Kymco εκτίμησε τα δεδομένα και έκρινε ότι είχε έρθει η ώρα να μπει και αυτή, δυναμικά στο παιχνίδι. Ωστόσο, αντίθετα με την Polaris και τη Yamaha, η Kymco έχει κάνει όνομα όχι στα «κτήνη» αγωνιστικά quad, αλλά στα ελαφρών βαρών entry-level γουρούνια, τα καλύτερα quad για την εισαγωγή στο χώρο που μπορείς να αγοράσεις. Εκεί τοποθέτησε τις ανεξάρτητες πίσω αναρτήσεις και έτσι γεννήθηκε το Maxxer 450i. Προσέχοντας το Maxxer από κοντά, βλέπεις ποιοτικές αναρτήσεις, με διπλά ψαλίδια τόσο εμπρός όσο και πίσω. Και επειδή στο μονοπάτι καραδοκούν πεσμένοι κορμοί δέντρων, βράχια και άλλα εμπόδια που θέλουν να σε τσακίσουν, η Kymco έκανε το Maxxer κυριολεκτικά… σιδερόφρακτο! Ο μεταλλικός προφυλακτήρας μπροστά διεκπεραιώνει άνετα τις συγκρούσεις κατά μέτωπο, στο κάτω μέρος του quad βρίσκεται μια φοβερή και τρομερή ποδιά, ενώ πλαστικά προστατευτικά φροντίζουν για την ασφάλεια των ψαλιδιών. Με λίγα λόγια, απόλυτη προστασία! Και ο αναβάτης όμως είναι προστατευμένος από τα… δικά του κακά αντανακλαστικά, αφού τα μεγάλα floorboards όπου πατάει τα πόδια του, δεν τον αφήνουν να κάνει το λάθος στα δύσκολα και να βγάλει πόδι έξω, σώζοντάς τον από τα χειρότερα. 
Στο πίσω μέρος τώρα, δεν ξέρεις τι να πρωτοχαζέψεις. Καταρχήν, εδώ βρίσκουμε το κλασικό grab bar, δηλαδή ένα σίδερο στην ουρά για να μετακινούμε το quad εύκολα εν στάση. 
Στο κέντρο των οπισθίων του Maxxer δεσπόζει το τελικό, που θυμίζει μυδράλιο αεροπλάνου, ενώ εδώ βρίσκεται και ο υποδοχέας για κοτσαδόρο. Αρκετά με το χάζι όμως, πάμε να το οδηγήσουμε, γιατί, απ/ ό,τι φαίνεται, υπάρχει ψωμί στην υπόθεση. 
Στην άσφαλτο: Ω, τι έκπληξη!
Ανεβαίνοντας πάνω στο Maxxer 450i, ανακαλύπτεις αμέσως την άνεση που εκείνο προσφέρει. Σωστή ποσότητα αφρώδους υλικού στη σέλα, άνετες γωνίες σε πόδια και χέρια, με το τιμόνι να βρίσκεται λίγο πιο ψηλά από εκεί που το περιμένεις. Γυρίζεις το κλειδί στο διακόπτη και παρακολουθείς υπνωτισμένος το πιο ντιζαϊνάτο στροφόμετρο του κόσμου να διενεργεί το διαγνωστικό του έλεγχο. Βλέπετε, τα όργανα του Maxxer 450i αποτελούνται από μία ψηφιακή οθόνη. Σε αυτήν, εκτός από τον πολύ χρήσιμο δείκτη βενζίνης, το απαραίτητο ταχύμετρο, την ένδειξη σχέσης κιβωτίου και τους χιλιομετρητές, υπάρχει και μια «άδεια» τεθλασμένη ψηφιακή… γραμμή, που θυμίζει δείκτη χρηματιστηρίου σε άνοδο, η οποία γεμίζει όσο ανεβαίνουν οι στροφές! Συγχαρητήρια στη φαντασία του σχεδιαστή για την υλοποίηση μίας εκ των πιο όμορφων απεικονίσεων στροφών κινητήρα που έχουμε συναντήσει. Πιέζοντας ένα από τα φρένα (είτε τις μανέτες για εμπρός και πίσω είτε το ποδόφρενο που πιάνει σε όλους τους τροχούς), πιέζεις το κουμπί της μίζας και το Maxxer έρχεται στη ζωή. Ο ψεκασμός κάνει το ρελαντί , αλλά και την αυτόματη ρύθμιση του μείγματος που παραμένει ιδανική σε όλα τα υψόμετρα εύκολη υπόθεση. Ανοίγεις το γκάζι και κατευθύνεσαι προς το χώμα. Μέχρι όμως να φτάσεις εκεί, δύο πράγματα γίνονται άμεσα αντιληπτά. Ο κινητήρας μπορεί να μην είναι τρομερός και φοβερός σε απόδοση, είναι όμως ιδιαιτέρως ζωντανός και επιταχύνει γρήγορα μέχρι την τελική του Maxxer που περιορίζεται με κόφτη στα 92 χλμ./ώρα. Σημειώστε ότι την τελική αυτή, την πιάνει και με συνεπιβάτη, ακόμα και σε ανηφόρα. Δεύτερο πράγμα άξιο προσοχής, είναι το εκπληκτικό στήσιμο του quad. Αν προηγουμένως σάς μιλήσαμε για την Kymco και τα entry-level quad της, σε αντίθεση με άλλους πιο… «αγωνιάρικους» κατασκευαστές, λάβετε υπόψη σας ότι, παρόλα αυτά, το Maxxer 450 είναι τόσο, μα τόσο καλά στημένο, που αυτή τη στιγμή δύο Maxxer βρίσκονται στην τρίτη και τέταρτη θέση στο δυσκολότερο πρωτάθλημα του κόσμου, στο αμερικάνικο GNCC (αγώνες cross country) για τη σεζόν 2010, στην κατηγορία 4x4 lites (κι εκεί έχει... λιγότερα κυβικά, 367 για την ακρίβεια). Τι σημαίνει αυτό με λίγα λόγια; Το τιμόνι ακούει εύκολα, το Maxxer είναι πολύ ευέλικτο, αλλά και σταθερότατο μέχρι την τελική του, ενώ η πορεία του δεν επηρεάζεται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ταυτόχρονα, το μετατρόχιο είναι τόσο φαρδύ, ώστε να απομακρύνει στο υπερπέραν τις πιθανότητες τούμπας, αφήνοντάς σε ξέγνοιαστο να πλαγιολισθαίνεις με όλα στις στροφές. 
Οι αναρτήσεις είναι όσο χρειάζεται σκληρές, προσδίδοντας άνεση στους επιβαίνοντες (μην ξεχνάμε ότι το Maxxer βγάζει νόμιμα πινακίδα κυκλοφορίας και παίρνει και συνεπιβάτη), αλλά και πολύ καλό κράτημα. Τα φλας κάνουν τον χαρακτηριστικό ήχο για να μην τα ξεχνάς ανοιχτά, ενώ ο λεβιές των επιλογών του αυτόματου κιβωτίου (εμπρός είτε αργό είτε γρήγορο, όπισθεν και νεκρά) παίρνει το βραβείο των ευκολότερων, πιο αθόρυβων και πιο γρήγορων αλλαγών που έχουμε συναντήσει σε ATV. Σκέτο βούτυρο! 
Το μόνο αρνητικό που μπορέσαμε να βρούμε στην οδήγηση με δύο άτομα στο δρόμο, ήταν η μεγάλη ζέστη που εκλύει ο κινητήρας, η οποία σε συνθήκες πόλης μπορεί να γίνει ενοχλητική. 
Λάβετε όμως υπόψη σας ότι τη συγκεκριμένη μέρα η θερμοκρασία είχε ξεπεράσει τους 30  βαθμούς.
Στο χώμα: Περισσότερο από ικανό
Και μετά πατήσαμε χώμα. Και το Maxxer πήρε ανάποδες. Ψέματα. Το Maxxer δεν παίρνει ποτέ ανάποδες. Εκείνο παραμένει ήρεμο. Ατάραχο. Ο αναβάτης είναι που σεληνιάζεται, μιας και οι ικανότητες του συνόλου είναι οι απολύτως μεγαλύτερες που έχουμε δει σε γουρούνι που απευθύνεται σε αρχάριους, καλύπτοντας ακόμα και εκείνες ενός αγωνιζόμενου.
Όμορφες, φιλικές γραμμές, αφού όλες οι αιχμές καταλήγουν σε καμπύλες, χωρίς να… κόβουν το μάτι. Πανέμορφα, σύγχρονα φωτιστικά σώματα, τροχοί αλουμινίου, ολοκληρωμένος εξοπλισμός.
Μπορεί για να παίξουμε να φέραμε το Maxxer σε αυτή την περίεργη στάση, όμως δύσκολα θα έρθει το γουρούνι της Kymco σε δύσκολη θέση, ενώ αποδεικνύεται ιδανικό για extreme trial καταστάσεις.
Θα ανέβει και θα κατέβει παντού, ακόμα και χωρίς τη συνδρομή του 4x4 (που μπαίνει και βγαίνει εν κινήσει και κατά βούληση) ή του low στο κιβώτιο. Ικανότατο, ασφαλές και σταθερό.
Απολαυστικές πλαγιολισθήσεις, ενώ με το μεγάλο μετατρόχιο δεν ανησυχείς για πιθανή τούμπα. Ταυτόχρονα, η σωστή γεωμετρία σημαίνει μεγάλη ακρίβεια στην κατευθυντικότητα.
Ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση για πρώτη φορά σε sport quad της Kymco (συνηθίζεται περισσότερο σε γενικής χρήσης utility ATV), με άριστα αποτελέσματα. Εντυπωσιακό τελικό εξάτμισης.
Πανέμορφη ψηφιακή οθόνη, με ιδιαίτερα ευφάνταστο design στο στροφόμετρο. Οι στροφές απεικονίζονται ως διακοπτόμενες μπάρες που σχηματίζουν μια τεθλασμένη γραμμή.
Ίσως ο ευκολότερος, ο πιο αθόρυβος, ο πιο μελετημένος επιλογέας σχέσεων κιβωτίου που έχουμε συναντήσει. Δεν θα προβληματίσει ποτέ και σε καμία περίπτωση.

Στις κατηφόρες, αφήστε το Maxxer να κυλήσει χωρίς φρένο ή γκάζι. Ακόμα και σε κάθετους τοίχους, το φρένο του κινητήρα θα εμπλακεί ομαλά, διεκπεραιώνοντας την κατάβαση με ασφάλεια.

Τιμή ( ευρώ)7.790 (Χωρίς ΕΤΤ)
¶ριστα στημένο fun γουρούνι, ασφαλές και διασκεδαστικό
Θέλαμε λίγη ακόμη δύναμη, o κινητήρας εκλύει αρκετή ζέστη
Χρώματα Λευκό
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, 1K, Υ/Ψ, 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.)442,9
Κύλινδροι/Βαλβίδες1/4
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)33,5/7.5000 (ανοιχτό)
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)3/3.500
ΤροφοδοσίαΨεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα)15
Κατ/ση (λίτρα/100 χλμ.)6,5
Βάρος (χωρίς καύσιμο)279
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα)92
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό, περιμετρικό
Διαδρομή (χιλ.)ΔΑ
Αναρτήσεις ΠΔιπλά ψαλίδια, δύο αμορτισέρ, προφόρτιση
ΔιαδρομήΔΑ
Φρένα Ε (χιλ.)2Δ, 4Ε /180
Φρένα Π (χιλ.)1Δ, 1Ε /200
Τροχοί-ελαστικά
Ελαστικό Ε23x8-12
Ελαστικό Π23x10-12
Διαστάσεις
Μήκος1.905
Μεταξόνιο1.225
Ύψος σέλας820
Εξοπλισμός
ABSx
Μίζα
Μανιβέλαx
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίαςx
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Σχάραx
Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτηση
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία8,37
Ενεργητική ασφάλεια8
Οδική συμπεριφορά9
Κινητήρας-Κιβώτιο8
Φρένα9
Ποιότητα κατασκευής9
¶νεση8
Κατανάλωση7
Εξοπλισμός-Τιμή9

Γρήγορη γεωμετρία και τεράστια ποσά ασφάλειας εμπνέουν τον καθένα να ξεπεράσει χωρίς φόβο τα όριά του, κινούμενος με ταχύτητα σε όλα τα τερέν. Σε γρήγορα κομμάτια, το Maxxer στρίβει όπως έρχεται, πλαγιολισθαίνοντας με χάρη, διατηρώντας την αταραξία του, αφήνοντας τον αναβάτη να επιλέξει γραμμή, να την αλλάξει κατά βούληση, να φρενάρει και να ανοίξει το γκάζι όσο επιθυμεί. Μιας και πιάσαμε τα φρένα στο στόμα μας, τα τέσσερα δισκόφρενα διαθέτουν τόσο τη δύναμη όσο και την αίσθηση, ώστε να αναδεικνύονται ισχυροί σύμμαχοι του αναβάτη. Φτάνοντας σε απαιτητικά κλειστά κομμάτια, με μεγάλα βράχια, κορμούς και σεβαστές ανηφόρες και κατηφόρες, το Maxxer ούτε που ιδρώνει. ¶ριστο φρένο κινητήρα στις κατηφόρες και τεράστιες αναρριχητικές ικανότητες συνθέτουν ένα απολαυστικό πακέτο. Βάλτε και το άριστο 4x4 (δεν βαραίνει ιδιαίτερα το τιμόνι) και τοποθετήστε το λεβιέ στη θέση low, και το γουρούνι της Kymco δεν θα σταματήσει πουθενά! Ταυτόχρονα, η ανεξάρτητη ανάρτηση σημαίνει δύο πράγματα: αρκετά μεγαλύτερη ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, ώστε να υπερπηδάτε μεγαλύτερα εμπόδια, αλλά και καλύτερη επαφή των τροχών με το έδαφος κατά τη διάρκεια διάσχισης τερέν με μεγάλες υψομετρικές διαφορές (χαντάκια, κ.λπ.). Ακόμα και σεβαστά άλματα θα κάνει το Maxxer, προσφέροντας μεγάλη απόλαυση στον αναβάτη του, χωρίς τα 279 κιλά του να δυσκολεύουν ποτέ τις καταστάσεις.
Συμπέρασμα: Για όλα τα επίπεδα
Ποτέ μέχρι σήμερα τα γουρούνια δεν είχαν παρόμοιο εκπρόσωπο, που να παντρεύει με τόση επιτυχία τα στοιχεία των φιλικών entry level quad με εκείνα των αγωνιστικών sport quad. Το Kymco Maxxer 450i είναι πειθήνιο και φιλικό σε αρχάριους χρήστες και ταυτόχρονα απολαυστικό σε απαιτητική οδήγηση, με ικανότητες που δεν φαντάζεσαι! Στα 7.790 ευρώ διαθέτει ανταγωνιστικότατη τιμή, προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες που δύσκολα θα εξαντληθούν, ακόμα και από τους πιο άγριους «σιδεροφάγους», σκληροπυρηνικούς αναβάτες.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ