5 πράγματα για να μην καταστρέψεις τα ελαστικά σου
Δες εδώ πώς οι σωστές πιέσεις στα ελαστικά βελτιώνουν τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και προσφέρουν πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Δεν είναι τυχαίο ότι οι κατασκευαστές προτείνουν συγκεκριμένες πιέσεις για τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας και μάλιστα αυτές πρέπει να διαφοροποιούνται ανάλογα με το βάρος και τα άτομα που επιβαίνουν. Επίσης, ο τύπος της μοτοσυκλέτας και η χρήση διαφοροποιούν τις ιδανικές πιέσεις. Ας δούμε τι προσφέρουν και γιατί είναι τόσο σημαντικές.
Ποια η σημασία;
Τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από λάθος πιέσεις είναι πολλά. Αρχικά θα έχουμε έντονη και ανομοιόμορφη φθορά του ελαστικού. Ένα ελαστικό που έχει πολύ μεγαλύτερη πίεση προσφέρει μειωμένη πρόσφυση και δεν απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις πολύ χαμηλής πίεσης δεν αποκλείεται το ελαστικό να ξεζαντάρει.
Τσέκαρε τακτικά τις πιέσεις
Ο τακτικός έλεγχος των πιέσεων θα σε βοηθήσει να αντιληφθείς έγκαιρα κάποια μικρή διαρροή και να την επιδιορθώσεις πριν βρεθείς με κάποιο λάστιχο κλαταρισμένο. Δεν είναι λίγοι οι αναβάτες που ελέγχουν τις πιέσεις κάθε δυο βδομάδες, ενώ οι ειδικοί του χώρου συμβουλεύουν να γίνεται ακόμα πιο τακτικά. Επίσης, είναι καλό να τσεκάρεις καθημερινά τις πιέσεις όταν είσαι σε ταξίδι, καθώς ίσως δεν ξέρεις πόσο απέχει το κοντινότερο βουλκανιζατέρ και δεν θέλεις να μείνεις στη μέση του πουθενά. Τον χειμώνα, ο έλεγχος πρέπει να γίνεται συχνότερα περίπου κάθε δύο εβδομάδες, καθώς η θερμοκρασία περιβάλλοντος επηρεάζει την πίεση των ελαστικών. Θεωρείται λογικό για ένα ελαστικό, να χάνει περίπου 1 psi το μήνα κάτω από λογικές συνθήκες χρήσης, αλλά όσο πέφτει η θερμοκρασία, τόσο πέφτει και η πίεση. Υπολογίζεται ότι για κάθε περίπου 5,5 βαθμούς Κελσίου χάνεται 1 psi από την πίεσή τους.
Μέτρησε πιέσεις με κρύα ελαστικά
Η ζέστη αυξάνει την πίεση του αέρα και όλοι οι κατασκευαστές συνιστούν να ελέγχεις τις πιέσεις με κρύα ελαστικά. Αν μετράς με ίδια θερμοκρασία, τόσο πιο σταθερές θα είναι οι μετρήσεις. Τσέκαρε τα νούμερα νωρίς το πρωί ή το βράδυ.
Χρησιμοποίησε έναν καλό μετρητή
Οι μετρήσεις είναι καλό να γίνονται με τον ίδιο μετρητή και αυτός να είναι ποιοτικός. Μπορεί να υπάρχει διακύμανση από μετρητή σε μετρητή και αυτό δεν βοηθάει στο να κάνουμε σωστή εκτίμηση. Αν χρησιμοποιείς τον ίδιο κάθε φορά θα ξέρεις αν υπάρχει πραγματική διαφορά στις μετρήσεις. Αν επενδύσεις σε έναν καλό μετρητή θα έχεις ακριβείς μετρήσεις κάθε φορά.
Μπορείς να «παίξεις» με τις πιέσεις
Σε περιβάλλον πίστας μπορείς να μειώσεις λίγο τις πιέσεις (3 - 5 lbs) για να έχεις περισσότερη πρόσφυση. Αν το παρακάνεις η πρόσφυση θα χαθεί. Στο δρόμο καλύτερα να χρησιμοποιείς τις πιέσεις που ορίζει ο κατασκευαστής. Τα σωστά νούμερα αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης ή και στο ψαλίδι της μοτοσυκλέτας. Αν οδηγείς motocross ή enduro μοτοσυκλέτα μπορείς να μειώσεις αρκετά την πίεση των ελαστικών ειδικά αν αυτά διαθέτουν σαμπρέλες. Αν όμως σκοπεύεις να γυρίσεις οδικώς σπίτι, θυμήσου να πάρεις τρόμπα μαζί και να τα φουσκώσεις πριν βγεις στην άσφαλτο.
Εξαιρετική και χρήσιμο.ανεξοδο επίσης.