LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΜΤΧ: Honda CBF 600S ABS 2004

To CBF 600S παρουσιάστηκε το 2004, αποτελώντας μια πιο all round πρόταση από τα «αγριεμένα» Hornet. Ο χαρακτηρισμός του ως το «τετρακύλινδρο Transalp», ανταποκρίνεται 100% στη πραγματικότητα και αφορά στην ευκολία χρήσης, όχι στις επιδόσεις!

 
Εργονομία-Σχεδίαση

Σχεδιαστικά το CBF δεν έχει στοιχεία που θα ενθουσιάσουν, ωστόσο το στυλ του είναι γενικώς αποδεκτό και με διαχρονικό χαρακτήρα. Οι «ρευστές» γραμμές έχουν κάποιες επιθετικές εκλάμψεις, στο σύνολο της όμως η σχεδίαση συμβαδίζει με την all round – φιλική φιλοσοφία που διέπει το μοντέλο. Η ποιότητα κατασκευής μπορεί να μην ακολουθεί κατά γράμμα αυτή που μας έχει συνηθίσει η Honda, αλλά σίγουρα παραμένει πάνω από το μέσο όρο. Ο πίνακας οργάνων είναι κλασικός, με ελάχιστες ψηφιακές ενδείξεις και αναλογικό ταχύμετρο – στροφόμετρο. Θυμίζει πολύ αυτόν του Transalp 650 και χαρακτηρίζεται ευανάγνωστός, ενώ αν συμπεριλάμβανε και ένδειξη στάθμης καυσίμου, θα κέρδιζε και το «πλήρης». Στον τομέα της εργονομίας, το CBF κερδίζει τις εντυπώσεις. Το σώμα του αναβάτη τοποθετείται σε ιδανική – άνετη για τα δεδομένα της κατηγορίας στάση, χωρίς να αποκόπτει τον οδηγό από τον έλεγχο της μοτοσικλέτας. Στα θετικά συγκαταλέγεται η ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος σέλα και ζελατίνα καθώς και το επίσης ρυθμιζόμενο τιμόνι, που προσφέρουν τη δυνατότητα να «φέρει» κάποιος τη θέση οδήγησης ακριβώς στα μέτρα του. Η θέση για το συνεπιβάτη είναι εξίσου καλή και διαθέτει εργονομικές χειρολαβές, προκειμένου να στηρίζεται με ασφάλεια. Μοναδικό παράπονο αποτελεί η μεγάλη απόσταση που υπάρχει μεταξύ αναβάτη και συνεπιβάτη, δημιουργώντας ένα κενό ανάμεσά τους.

Κινητήρας

Ο κινητήρας του CBF 600S προέρχεται από του Hornet, που με τη σειρά του είχε δανειστεί το μοτέρ από το CBR-F, στοιχείο που είναι ικανό από μόνο του να πιστοποιήσει την αξία του. Φυσικά, οι τεχνικοί της Honda δεν τοποθέτησαν αυτούσιο τον κινητήρα του supersport στο CBF. Οι επεμβάσεις που έκαναν σε αρκετά σημεία του, είχαν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση των χαρακτηριστικών που είναι απαραίτητα σε μια street μοτοσικλέτα. Η δύναμή του περνά στο πίσω ελαστικό ιδιαίτερα γραμμικά και δίχως ξεσπάσματα σε όλο το φάσμα στροφών. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 76 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. και η ροπή τα 5,9 kgm στις 8.000 σ.α.λ., νούμερα που επαρκούν για να κινήσουν το CBF σε ικανοποιητικούς για τη κατηγορία ρυθμούς. Το σασμάν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί θορυβώδες για Honda, αλλά δεν θα χάσει ποτέ ταχύτητα και έχει μαλακή λειτουργία.

Συμπεριφορά

Το CBF 600 είναι μια all round μοτοσικλέτα με ελαφρά «κλίση» προς το touring. Μέσα στην πόλη δεν θα σας προβληματίσει, αφού κινείται πολύ εύκολα χάρη στο εκπληκτικό ζύγισμα της. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες ώστε να ενισχύσουν τον τομέα της άνεσης και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να απορροφούν μεγάλο μέρος των ανωμαλιών του δρόμου. Στα φρένα του CBF συναντούμε ένα από τα καλύτερα συστήματα ABS που έχουν τοποθετηθεί σε μοτοσικλέτα. Το συνεργαζόμενο σύστημα πέδησης παρέχει γραμμική λειτουργία και αποδεικνύεται αποτελεσματικό κάτω από όλες τις συνθήκες. Στο ταξίδι, το χαρακτηριστικό του CBF που κλέβει την παράσταση είναι η σταθερότητά του. Ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του, παραμένει ακλόνητο, δείχνοντας να μην επηρεάζεται από αέρα ή κακής ποιότητας δρόμο, ενώ η προστασία από τον αέρα είναι επίσης ικανοποιητική.

Συνολικά

Το CBF 600, όπως έχει δείξει η ιστορία, είναι μια ιδιαίτερα αξιόπιστη μοτοσικλέτα. Μαζί του θα μπορέσετε να καλύψετε μεγάλο μέρος από τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, ενώ το σαββατοκύριακο με ίδια ευκολία και άνεση θα ταξιδέψετε. Το γεγονός ότι πριν δύο χρόνια παρουσιάστηκε η ανανεωμένη ψεκαστή έκδοση του μοντέλου, έχει μειώσει την «ειδική» του αξία στο χώρο του μεταχειρισμένου και συνεπώς την τιμή του. Αξίζει να ρίξετε μια ματιά…!

Τι να προσέξετε

Οι περιπτώσεις βλαβών για το CBF 600S είναι σχεδόν άγνωστη λέξη για αυτό. Ένα σημείο που θα πρέπει να δώσετε προσοχή είναι η συναρμογή των πλαστικών του που ενδέχεται να αποτελούν πηγή τριγμών. Επίσης, σε κάποιες περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί βλάβη στον αισθητήρα της νεκράς, για την επισκευή του οποίου απαιτείται μικρή δαπάνη χρημάτων.

Τι να αλλάξετε

Αν έπρεπε να αλλάξετε κάτι πάνω στο CBF αυτό θα ήταν το πίσω αμορτισέρ. Η έλλειψη μοχλικού συστήματος κάνει τις όποιες αδυναμίες της ανάρτησης να γίνονται πιο έντονες. Επίσης, ένα σύστημα τελικού εξαγωγής θα ζωντανέψει αρκετά τη λειτουργία του κινητήρα.

Μίνι ιστορικό

Το πρώτο μοντέλο της οικογένειας των CBF 600S παρουσιάστηκε το 2004. Ουσιαστικά, από τη γραμμή παραγωγής της Honda βρήκαν 4 διαφορετικές παραλλαγές του μοντέλου. Δύο εκδόσεις γυμνές (CBF 600) με ή χωρίς ABS και δύο εκδόσεις με μισό φέρινγκ (CBF 600S) επίσης με συνατότητα επιλογής ABS. Το 2008 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μοντέλου. Η Honda διατήρησε αναλλοίωτη την ταυτότητα του μοντέλου, επεμβαίνοντας στα σημεία και εκσυγχρονίζοντάς το. Στα hi-light του καινούργιου μοντέλου συγκαταλέγονται το αλουμινένιο πλαίσιο και ο νέος κινητήρας που προέρχεται από το σύγχρονο CBR 600RR.

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ