• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Βρεθήκαμε “στο σπίτι της Vespa” στην πανέμορφη Ρώμη, όπου ήρθαμε σε μία πρώτη επαφή με τις ανανεωμένες LX & S

Η ευελιξία της LX είναι απλά απίστευτη και οι μικρές τις διαστάσεις σου επιτρέπουν να χωθείς παντού με ελάχιστη προσπάθεια.

Ελίσσεται πραγματικά γρήγορα, ενώ το μικρό βάρος δεν γίνεται πουθενά αισθητό ακόμη και σε ελιγμούς με ταχύτητες σαλιγκαριού.

Οι διαφορές των δύο μοντέλων είναι μόνο αισθητικής φύσεως.

Η φτερωτή που χρησιμοποιείται για την ψύξη του μοτέρ είναι πιο αποδοτική σε σχέση με το παρελθόν, καταναλώνοντας παράλληλα λιγότερη ενέργεια.

Όποια κι αν κοιτάξετε από τις δύο, σίγουρα θα περάσετε αρκετή ώρα χαζεύοντάς τη. Η S με το τετράγωνο φαναράκι της κέρδισε πάντως τον γράφοντα και όχι μόνο.

O πίνακας οργάνων και στις δύο περιπτώσεις, συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά η εκτέλεση διαφέρει σημαντικά ανάμεσα στα δύο scooter.

Ανοιχτές θήκες στην ποδιά για την S, κανονικό και σχετικά βαθύ ντουλαπάκι, με ένα ιδιαίτερα εύκαμπτο πορτάκι που κλειδώνει για την LX.

Η σέλα μπορεί να διαφέρει ελαφρώς σχεδιαστικά μεταξύ των δύο scooter αλλά προσφέρει τα ίδια επίπεδα άνεσης για αναβάτη και συνεπιβάτη.

Η χαρακτηριστική εμπρόσθια ανάρτηση της Vespa απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες με τα φρένα να επαρκούν για τις ταχύτητες που αναπτύσσει το ιταλικό scooter.

Roman Holiday: 59 χρόνια μετά! Δεν έχουν αλλάξει και πολλά στην Αιώνια Πόλη…

Αποστολή Ρώμη: Piaggio Vespa LX/S 3V

Με αφορμή τον ολοκαίνουριο τριβάλβιδο κινητήρα της Piaggio, στα 125 και 150 κ.εκ. ταξιδέψαμε στο σπίτι της Vespa, στη Ρώμη και οδηγήσαμε τις ανανεωμένες σε αυτό τον τομέα LX και S.

 
Η σειρά Vespa αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα βαριά χαρτιά της Piaggio, καθώς κατέχει περισσότερο από το 1/3 των συνολικών πωλήσεων του γκρουπ-στα δίκυκλα, τόσο σε μονάδες, όσο και σε τζίρο. Η ιταλική εταιρεία έχει δώσει ιδιαίτερο βάρος στον εμπλουτισμό της σειράς διαθέτοντας σχεδόν ένα μοντέλο για κάθε γούστο και ηλικία, από τα 50 μέχρι και τα 300 κ.εκ. Η συγκεκριμένη στρατηγική αποδίδει μάλιστα πλούσιους καρπούς καθώς τα τελευταία επτά χρόνια, οι Vespa έχουν καταφέρει να τριπλασιάσουν τις πωλήσεις τους και να φτάσουν από τις 58.000 μονάδες του 2004 στις 152.000 της περσινής χρονιάς, με αύξηση μεριδίου σε όλες τις κατηγορίες και κυβισμούς. Στην κατηγορία των κλασικών scooter η ιταλική εταιρεία δείχνει να παίζει ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο με τις Vespa να κατέχουν σχεδόν το 50% της αγοράς, μέχρι τα 50 κ.εκ. και το ακόμη πιο εντυπωσιακό 71,1% για τους μεγαλύτερους κυβισμούς. Από αυτά και μόνο στοιχεία εύκολα καταλαβαίνει κανείς πόσο σημαντικές είναι οι Vespa για την ιταλική εταιρεία και την ίδια στιγμή πόσο ποθητά είναι τα συγκεκριμένα scooter από το δίτροχο κοινό. Το τελευταίο παρουσιάζει μία σαφή προτίμηση, τα τελευταία χρόνια σε μοντέλα που έχουν έντονο και διαχρονικό στιλ αλλά δεν κάνουν θυσίες στους νευραλγικούς τομείς της ποιότητας, της τεχνολογίας και του χαμηλού κόστους χρήσης. Η Piaggio, όπως συνηθίζει, άκουσε πολύ προσεκτικά τις απαιτήσεις του κοινού και προχώρησε στην ανανέωση των μικρών Vespa LX με την τοποθέτηση του νέου τριβάλβιδου κινητήρα των 125 και 150 κ.εκ. Χωρίς να επέμβει στο μοναδικό στιλ των μικρών Vespa τα αναβάθμισε σημαντικά στο τεχνολογικό τομέα κάνοντας τα ακόμη πιο ολοκληρωμένα. Πάμε να τα γνωρίσουμε από κοντά. 

Σχεδίαση/Ποιότητα: Με ευρωπαϊκές ρίζες
Τι να πει κανείς για την εμφάνιση τις Vespa αυτής της ιταλικής “σφίκας”  που συνεχίζει να ζουζουνίζει με την ίδια φρεσκάδα 66 χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση; Για την σχεδίασή και ειδικότερα για την αποδοχή της από το κοινό μιλούν καλύτερα οι 17.000.000 μονάδες που έχουν παραχθεί από το πρώτο μοντέλο, στα μέσα της 10ετίας του Ά40 μέχρι σήμερα. Η Vespa είναι απλά ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σχήματα. Είναι ένα από τα ορόσημα του βιομηχανικού σχεδιασμού, τόσο ξεχωριστό και παράλληλα τόσο αποδεκτό που ελάχιστα άλλα οχήματα, δίτροχα ή τετράτροχα, μπορούν να σταθούν δίπλα της. Παρά τις σχεδόν επτά 10ετίες που βρίσκεται κοντά μας, η δεσποινίδα που ακούει στο όνομα Vespa, καταφέρνει όχι μόνο να δείχνει φρέσκια αλλά να επηρεάζει με τις γραμμές της και τον κόσμο των scooter γενικότερα. Όσο για την ποιότητα κατασκευής απλά να πούμε ότι κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα με τα μοντέλα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Pontedera. Η βαφή των μεταλλικών επιφανειών, που είναι περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο scooter της αγοράς, λόγω του μονοκόκ πλαισίου, δείχνει εξαιρετική, ενώ το ίδιο προσεγμένα παρουσιάζονται τα πλαστικά μέρη.

Εργονομία/Χώροι: Μικρή στο μάτι
Οι LX και S χρησιμοποιούν ως βάση το μικρό πλαίσιο των Vespa και για αυτό το λόγο είναι σημαντικά μικρότερες από τις GTS/GTV. Μικρότερες διαστάσεις δεν σημαίνει αυτόματα και συμβιβασμός σε χώρους, αφού η μικρή Vespa σε καλωσορίζει με μία άνετη θέση οδήγησης. Τα πόδια, ακόμη και αν είστε κοντά στα 1,85 μ. βολεύονται άνετα στην ποδιά απέχοντας την ίδια στιγμή αρκετά από το τιμόνι. Αυτή η απόσταση είναι που επιτρέπει στον αναβάτη να εκμεταλλευτεί το πολύ καλό κόψιμο του τιμονιού και να εκτελέσει με άνεση ελιγμούς χωρίς το φόβο να βρει το τελευταίο πάνω στα γόνατά του. Το ύψος της σέλας είναι σε ιδανικό σημείο ώστε και τα χαμηλότερα αναστήματα να μη νιώσουν ποτέ ανασφάλεια με τα πέλματα των ποδιών να πατούν κάτω ολόκληρα και με σιγουριά. Αρκετός χώρος υπάρχει και για τον συνεπιβάτη με την άνεση του τελευταίου να περιορίζεται ελαφρά από τα σταθερά «μαρπσιέ» που βρίσκονται κοντά στις γάμπες του αναβάτη. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι περιορισμένος όχι όμως και ανύπαρκτος. Μία μικρή τσάντα και κάποια μικροπράγματα μπορούν να βολευτούν εδώ, ίσως και κάποιο μικρό jet κράνος. Για τα πράγματα που χρειάζεστε άμεσα στην καθημερινότητά σας, χώρο θα βρείτε και στο κλασικό ντουλαπάκι κάτω από τιμόνι, το οποίο στη έκδοση S έχει αντικατασταθεί από δύο ανοιχτές θήκες. Βέβαια, μπορείτε να αυξήσετε κατακόρυφα τις μεταφορικές ικανότητες του ιταλικού       scooter προσθέτοντας απλά τις σχάρες από τα αξεσουάρ της Piaggio, τόσο στο πίσω, όσο και στο εμπρόσθιο μέρος. 

Διαφορές LX & S
Η μικρή Vespa είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Η “στρογγυλοφάναρη” LX απευθύνεται στους λάτρεις των παραδοσιακών γραμμών με την S να κλέβει τις καρδιές εκείνων που επιθυμούν μία εξίσου κλασσική αλλά σπορτίφ εμφάνιση. Οι διαφορές των δύο μοντέλων είναι μόνο αισθητικής φύσεως. Το σχήμα του φαναριού είναι το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς αλλά όχι και το μοναδικό, με τις διαφορές να συνεχίζονται λίγο πιο κάτω στη “γραβάτα” του ρύγχους που είναι μακρύτερη για την S με τις γρίλιες στο κάτω μέρος της να είναι βαμμένες μαύρες σε αντίθεση με της LX που είναι χρωμιωμένες. Ελαφρώς διαφορετικό είναι και το σχήμα του εμπρόσθιου φτερού με το “νύχι” που καλύπτει την ανάρτηση να είναι βαμμένο μαύρο στην S, ενώ στην LΧ ακολουθεί το χρώμα του υπόλοιπου scooter. Διαφορετικό είναι και το σχήμα της σέλας με την LX να διαθέτει επιπλέον και χειρολαβές για τον συνεπιβάτη, ενώ η S είναι διαθέσιμη και με μία ακόμη σέλα που θυμίζει μονόσελο και της ταιριάζει ακόμη περισσότερο. Παράλληλα στην S τα ελατήρια των αναρτήσεων είναι βαμμένα κόκκινα για να ταιριάζουν με τη σπορ εμφάνισή της, όπως και οι μαύρες ζάντες που δίνουν μία επιπλέον δόση “κακίας” στο ιταλικό scooter σε σχέση με τους γκρι τροχούς της LX. Την στρογγυλεμένη λογική του εμπρόσθιου φαναριού ακολουθεί και το πίσω στοπ της τελευταίας, σε αντίθεση με το μεγαλύτερο και τετραγωνισμένο στοπ της S. ¶λλες διαφορές που αλλάζουν τη φυσιογνωμία των δύο μοντέλων είναι η σχεδίαση των καθρεπτών αλλά και το κλασικό ντουλαπάκι της LX το οποίο στην S έχει δώσει τη θέση του σε δύο ανοιχτές θήκες. Όσο για το ποια να διαλέξετε, αυτό μόνο από εσάς μπορεί να απαντηθεί. Με το χέρι στην καρδιά ρίξτε απλά μια ματιά στις λεπτομέρειες και γρήγορα θα καταλήξετε στο μοντέλο που επιθυμείτε. Η S πάντως έδειξε να κερδίζει τις εντυπώσεις μεταξύ των αρρένων με την LX να αποτελεί το απόλυτο…αξεσουάρ για τους αναβάτες γένους θηλυκού.

Κινητήρας: Καλύτερος παντού
Το νέο μονοκύλινδρο τριβάλβιδο μοτέρ στα 125 και 150 κ.εκ. είναι ο πραγματικός λόγος αυτής της παρουσίασης. Οι στόχοι της Piaggio, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά μοτέρ, ήταν σαφέστατοι· μεγαλύτερη ισχύς, χαμηλότερη κατανάλωση, μείωση στο κόστος συντήρησης και στους εκπεμπόμενους ρύπους. Ο νέος υποτετράγωνος κινητήρας εξελίχθηκε στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Piaggio στην Pontedera. Σύμφωνα με την εταιρεία, εκπέμπει 30% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και καταναλώνει μόλις ένα λίτρο για κάθε 55 χλμ. με σταθερή ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Κατά τη συνέντευξη Τύπου, ο επικεφαλής της εξέλιξης του κινητήρα, Alessio Sisi, τόνισε πως ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην ψύξη της κεφαλής-βελτιωμένη φτερωτή που καταναλώνει και λιγότερη ενέργεια- αλλά και στις μειωμένες εσωτερικές τριβές του μοτέρ, ενώ πρόσεξαν ιδιαίτερα και την απόδοση και την κατανάλωσή του στις χαμηλές στροφές λειτουργίας. Επίσης βελτιώθηκε σημαντικά η εισαγωγή του κινητήρα (δύο βαλβίδες πλέον) με στόχο την καλύτερη διασπορά και ταχύτερη καύση του μίγματος. Την τροφοδοσία του έχει αναλάβει ένα εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού τρίτης γενιάς που χρησιμοποιεί και αισθητήρα λάμδα, ενώ τα διαστήματα service σκαρφάλωσαν στα 10.000 χιλιόμετρα μειώνοντας σημαντικά το κόστος χρήσης. Χαρακτηριστικό της προσπάθειας που κατέβαλλαν οι άνθρωποι της Piaggio στην εξέλιξη του μοτέρ είναι ότι, οι στόχοι που είχαν θέσει επιτεύχθηκαν χωρίς τη χρήση υγρόψυξης που θα είχε ως συνέπεια μεγαλύτερο βάρος και πολυπλοκότητα.

Πλαίσιο/αναρτήσεις: Παραδοσιακές αξίες
Ένα από τα στοιχεία που κάνουν τις Vespa να διαφέρουν από οποιοδήποτε άλλο scooter είναι φυσικά το μονοκόκ πλαίσιο τους. Ό,τι φαίνεται, με λίγα λόγια, είναι πλαίσιο και αυτό χαρίζει στα μοντέλα της Piaggio πολύ καλή ακαμψία σε σχέση με τα πιο κλασικά πλαίσια τύπου μονής ή διπλής ραχοκοκαλιάς. Σήμα κατατεθέν των ιταλικών μοντέλων είναι επίσης και ο βραχίονας της μπροστινής ανάρτησης, εμπνευσμένος από τις αεροπορικές αναρτήσεις. Στο πίσω μέρος, ο νέος κινητήρας παίζει παραδοσιακά και το ρόλο του ψαλιδιού και αναρτάται από ένα μονό αμορτισέρ. Γενικότερα, οι αναρτήσεις είναι προσανατολισμένες στην άνεση και θα φιλτράρουν καλά τις ανωμαλίες κρατώντας ξεκούραστο τον αναβάτη, ενώ με άνεση θα διαχειριστούν και το επιπλέον βάρος του συνεπιβάτη.

Στο δρόμο: Μποτιλιάρισμα; Για τους άλλους…
Με τον ήλιο να καίει πάνω από τα κεφάλια  μας ξεχυθήκαμε στην πανέμορφη Ρώμη για αυτή την πρώτη επαφή μας με τις LX και S και φυσικά το νέο κινητήρα της ιταλικής εταιρείας. Το σκηνικό που ξετυλίγεται μπροστά μου είναι ένα πραγματικό…πεδίο μάχης με την κίνηση στους δρόμους να βρίσκεται στην αιχμή της και τους Ιταλούς, δίτροχους και τετράτροχους να διεκδικούν με μανία ακόμη και το παραμικρό τετραγωνικό εκατοστό της ασφάλτου. Πραγματικά, δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη προσομοίωση για τις συνθήκες που θα κινηθεί καθημερινά η Vespa. Αν οδηγούσαμε superbike τότε αυτή θα ήταν μία από τις καλύτερες και πιο απαιτητικές πίστες στο κόσμο! Σε αυτό λοιπόν το περιβάλλον η Vespa νιώθει πραγματικά σα στο σπίτι της. Πάνω στη σέλα της εύκολα μπορείς να ξεχάσεις το λόγο που βρίσκεσαι στη Ρώμη και να νιώσεις σαν τουρίστας χαζεύοντας τα εντυπωσιακά αξιοθέατα της Αιώνιας Πόλης. Η ευελιξία της LX είναι απλά απίστευτη και οι μικρές τις διαστάσεις σου επιτρέπουν να χωθείς παντού με ελάχιστη προσπάθεια. Εγώ προσωπικά θα ονόμαζα και τις δύο “SE” από το Super Ευέλικτη, αφού και οι δύο   Vespa κινούνται ταχύτατα και με ακρίβεια χειρουργικού εργαλείου στους πηγμένους δρόμους της ιταλικής μεγαλούπολης με εξαιρετική παράλληλα ευκολία. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το πόσος λίγος χώρος χρειάζεται για να ελιχθεί κανείς πάνω στη σέλα τους με τα πόδια να μένουν καρφωμένα στην ποδιά ακόμη και με…μηδενικές ταχύτητες. Όλα τα παραπάνω ελάχιστα επηρεάζονται με δεύτερο άτομο πάνω στη σέλα. Αυτό είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω από πρώτο χέρι καθώς είχα αναλάβει χρέη σοφέρ για τη συνοδό της ελληνικής αποστολής κ. Έλενα Πολυχρονίου του τμήματος μάρκετινγκ της Piaggio Hellas. Τα μέγιστα στη γρήγορη και εύκολη μετακίνηση συμβάλλει και ο νέος κινητήρας που συνδυάζεται ιδανικά με το καλορυθμισμένο CVT κιβώτιο. Στο πλήρες άνοιγμα του γκαζιού από στάση το μοτέρ των 125 κ.εκ. κατεβάζει άμεσα τη δύναμή του στο δρόμο και επιταχύνει γοργά μέχρι και τα 80 χλμ./ώρα που μπόρεσα να «δω» στους ιταλικούς δρόμους. Η μεγαλύτερη ισχύς του, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, είναι εμφανής παντού, ενώ, την ίδια στιγμή, αποδεικνύεται πιο εύστροφος αλλά και πιο πολιτισμένος στην λειτουργία του. Ο 150άρης,  είναι ακόμη πιο ζωηρός και ροπάτος, ανεβάζοντας χιλιόμετρα με λίγο μεγαλύτερη σβελτάδα. Αν και δικάβαλος, δεν ένιωσα σε καμία περίπτωση να μου λείπει το γκάζι και μπορούσα με ευκολία να ακολουθήσω τους υπόλοιπους συναδέλφους οι οποίοι είχαν βγάλει το παιδί που έκρυβαν μέσα τους, στην προσπάθεια να ακολουθήσουν τους σβέλτους Ιταλούς πλοηγούς μας. Τέλος, τα φιλικά σε απόδοση φρένα ικανοποιούν με την απόδοσή τους και σταματούν σε μικρές αποστάσεις το μικρό ιταλικό scooter. 


Συμπέρασμα: Τα πάντα με στιλ
Αυτές λοιπόν είναι οι ανανεωμένες Vespa LX και S 3V. Μοναδικής αισθητικής, μικροκαμωμένες και ποιοτικές μπαίνουν σε μία περίοδο νέας νιότης χάρη στα νέα και ψυχωμένα μοτέρ στα 125 και 150 κ.εκ. Κινούνται αέρινα μέσα στην πόλη και προσφέρουν την ίδια άνεση και ευκολία, τόσο στον αρχάριο, όσο και στον πιο έμπειρο αναβάτη. Αν είστε λοιπόν φίλος του εκλεπτυσμένου design και ψάχνετε για ένα ποιοτικό και απόλυτα φιλικό scooter για τις καθημερινές μετακινήσεις σας που να ξεχωρίζει για την ιστορία του, οι μικρές Vespa μάλλον αποτελούν μονόδρομο. Τέλος, να πούμε πως οι LX και S θα είναι διαθέσιμες και με δίχρονο και τετράχρονο μοτέρ στα 50 κ.εκ. ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό των διαθέσιμων μοντέλων στα οχτώ.

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ