Βάζοντας πινέζες στο χάρτη – Πώς σχεδιάζεις ένα ταξίδι
Ήρθε η ώρα λοιπόν να σχεδιάσεις το ταξίδι. Δεν έχει σημασία αν αυτό το ταξίδι είναι τριών ημερών, 2 μηνών ή 17 ετών. Οι βασικές αρχές είναι ίδιες. Ποιες είναι όμως αυτές;
Χώρος
Το πρώτο βήμα είναι βεβαίως να αποφασίσεις ποιος είναι ο σκοπός, ή αν θέλετε καλύτερα ο τελικός προορισμός. Είναι κάτι συγκεκριμένο που θες να δεις στον τελικό προορισμό; Πόσο μακριά είναι αυτός; Ας πάρουμε ως παράδειγμα το Nordkapp (όχι δεν θα πάρω τους Καλαρρύτες). Το Nordkapp είναι κλασσικό σημείο που πολλοί μοτοσυκλετιστές θέλουν να σβήσουν από το "checklist". Αφού αποφασίσεις λοιπόν ότι ο σκοπός είναι η selfie δίπλα στη σιδερένια υδρόγειο, πρέπει να βρεις το πως. Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη και όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο Nordkapp, οπότε στην "χάραξη" της διαδρομής, ρόλο θα παίξουν οι επόμενες δύο παράγραφοι.
Χρόνος
Και παίρνοντας αυτό το παράδειγμα φτάνουμε στο δεύτερο σημείο, από τα πιο βασικά. Χρόνος. Αυτό που όλοι θέλουμε και όλοι δεν έχουμε. Αυτό που αν το είχαμε θα γυρνούσαμε όλη τη Γη 2-3 φορές. Και δυστυχώς είναι κάτι που πρέπει να συνυπολογίσεις στο ταξίδι. Πόσο χρόνο έχω; Έχω 3 εβδομάδες ή μπορώ να πάω και να έρθω σε 2 μήνες;
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα θα καθορίσει και τον τρόπο. Ο τρόπος λοιπόν εξαρτάται από τον χρόνο αλλά και τη διάθεση του αναβάτη. Θέλεις να πας χαλαρά, να δεις πόλεις και χωριά στο διάβα σου, να σταματήσεις εκεί που είδες κάτι ξαφνικά και θες να το μελετήσεις περαιτέρω; Ή θες να πας και να γυρίσεις στο μικρότερο δυνατό χρόνο;
Σε κάθε περίπτωση, η γνώμη μας είναι να υπολογίζεις παραπάνω ώρα ταξιδιού κάθε μέρα για οποιοδήποτε απρόοπτο. Αν θες π.χ. να οδηγείς 6 ώρες την ημέρα υπολόγισε ότι θα είσαι στο δρόμο 8 ώρες. Ο Πάτον έλεγε ότι κανένα σχέδιο δεν επιβιώνει της επαφής με τον εχθρό και αντίστοιχα κανένα μοτοσυκλετιστικό πλάνο δεν επιβιώνει της επαφής με την πραγματικότητα.
Ένα άλλο σημείο που καθορίζει ο χρόνος (μαζί με το επόμενο κομμάτι) είναι το μέσο. Και εξηγούμαστε. Αν θέλεις να δεις τις πλαγιές του όρους Fuji και την παλιά πρωτεύουσα του Κιότο στην Ιαπωνία θα ανακαλύψεις σύντομα ότι χρειάζεσαι πολύ, ΠΟΛΥ χρόνο για να φτάσεις εκεί οδηγώντας. Οπότε η καλύτερη λύση σε κάτι τέτοιο θα ήταν το αεροπορικό ταξίδι και η ενοικίαση ή αγορά μοτοσυκλέτας από εκεί.
Το ίδιο ισχύει και για μια άλλη θρυλική διαδρομή που αποτελεί όνειρο για πολλούς μοτοσυκλετιστές. Το Coast to Coast στις Η.Π.Α. Βέβαια όλα αυτά πάνε χέρι χέρι με το παρακάτω.
Χρήμα
Τώρα που σχολιάσαμε το χώρο και το χρόνο πάμε και στο τελευταίο από τα 3 βασικά χ. Το χρήμα. Αυτό και αν μας σταματάει από τα ταξίδια. Πριν λοιπόν φύγεις για το «μεγάλο της ζωής σου ταξίδιον» πρέπει να έχεις ψάξει διεξοδικά κάποια πράγματα, ειδικά όσο πιο βαθιά στο εξωτερικό πας. Πρέπει να έχεις μια εικόνα των τιμών σε διάφορα είδη, από τη βενζίνη, τα ξενοδοχεία ή τα μοτέλ μέχρι τα διόδια και το φαγητό. Έτσι θα έχεις μια εικόνα από πριν για το ποιο θα πρέπει να είναι το μπάτζετ σου και δεν θα βρεθείς εξ απίνης χωρίς φράγκο στην τσέπη κάπου στις πεδιάδες της Ουγγαρίας (όλα αυτά είναι υποθετικά σενάρια και ουδέποτε έχουν συμβεί σε εμάς ή σε φίλους μας).
Παρέα
Αφού έχεις φτιάξει στο μυαλό σου ένα βασικό σκελετό για το πώς θα γίνει το ταξίδι έρχεται η ώρα της απόφασης σόλο ή με παρέα. Αν πας σόλο αγνοείς πλήρως αυτό το κομμάτι, αλλά αν θες να πας με παρέα ξεκινάς το ψηστήρι. Τώρα που έχεις μαζέψει τις πληροφορίες για το ταξίδι από τα προηγούμενα στάδια θα είναι πιο εύκολο να απαντήσεις στα ερωτήματα του τύπου «Ναι αλλά τι θα γίνει αν μας επιτεθούν γιγάντιες νυχτερίδες του Βόρνεο στην Βουδαπέστη;».
Σε κάθε περίπτωση, πάντα μας φαινόταν πιο εύκολο να μαζέψουμε πληροφορίες για το πώς θα νοικιάσουμε παγόδα στο Βιετνάμ για να περάσουμε το δέλτα του Μεκόνγκ παρά να συννενοηθούμε με 3-4-5 άτομα για ένα τέτοιο ταξίδι. Οπότε σε αυτό το βήμα…υπομονή και επιμονή.