Γιατί υπάρχει αυτή η μπίλια κάτω από τα μαρσπιέ;
Όλοι την έχουμε προσέξει, σε τι όμως χρησιμεύει αυτή η προέκταση με το σφαιρικό τελείωμα κάτω από τα μαρσπιέ;
Δείχνει το μέγιστο όριο της γωνίας κλίσης
Μπορεί εμφανισιακά να «χαλάει» λίγο την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, όμως αυτή η μεταλλική προεξοχή, παρότι δεν είναι ηλεκτρονικό εξάρτημα, λειτουργεί σαν «αισθητήρας» πρόληψης πτώσης. Δείχνει δηλαδή, ποιο είναι το μέγιστο όριο της γωνίας κλίσης που μπορούμε να έχουμε πλαγιάζοντας τη μοτοσυκλέτα, καθώς είναι το πρώτο σημείο επαφής με την άσφαλτο σε μεγάλη κλίση.
Εχει σφαιρικό σχήμα για να γλιστρά στην άσφαλτο
Καθώς πλαγιάζει η μοτοσυκλέτα όλο και πιο πολύ, κάποιο μέρος της θα αγγίξει τελικά την επιφάνεια του δρόμου. Εάν είναι ο κινητήρας, τα προστατευτικά κάγκελα, ή άλλο άκαμπτο εξάρτημα, τότε αυτό θα λειτουργήσει ως μοχλός, το ελαστικό θα σηκωθεί από την επιφάνεια του δρόμου με αποτέλεσμα να χαθεί η πρόσφυση και η μοτοσυκλέτα να βρεθεί στο έδαφος.
Για το λόγο αυτό, όλες σχεδόν οι μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με αναδιπλούμενα μαρσπιέ που λυγίζουν όταν αγγίζουν το οδόστρωμα. Η προέκταση στην κάτω πλευρά των ποδοστηρίων με το σφαιρικό τελείωμα βοηθά ώστε αυτά να μην λειτουργήσουν σαν υπομόχλιο σε έντονες κλίσεις και επέλθει κάποιο ατύχημα.
Για το λόγο αυτό, όλες σχεδόν οι μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με αναδιπλούμενα μαρσπιέ που λυγίζουν όταν αγγίζουν το οδόστρωμα. Η προέκταση στην κάτω πλευρά των ποδοστηρίων με το σφαιρικό τελείωμα βοηθά ώστε αυτά να μην λειτουργήσουν σαν υπομόχλιο σε έντονες κλίσεις και επέλθει κάποιο ατύχημα.
Μπορεί και να απουσιάζει
Ο «αισθητήρας» αυτός είναι το πρώτο πράγμα που αγγίζει την επιφάνεια του οδοστρώματος σε μεγάλη κλίση, προειδοποιώντας τον αναβάτη ότι βρίσκεται στο όριο. Το μαρσπιέ «διπλώνει» και η μπίλια «γλιστρά» στην άσφαλτο, ώστε να μη δημιουργηθεί μοχλός και χαθεί η πρόσφυση του ελαστικού
Η παρουσία ή η απουσία αυτού του αισθητήρα καθώς και το μήκος του, ποικίλλει ανάλογα με το είδος της μοτοσυκλέτας και το πεδίο χρήσης. Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη προέκταση σε ένα supersport είναι αρκετά μικρή, ώστε να επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να παίρνει μεγάλες κλίσεις. Από την άλλη σε μοτοσυκλέτες adventure ή εκτός δρόμου μπορεί να είναι πολύ μικρή ή να απουσιάζει, ώστε να μην «καρφωθεί» στο χώμα και οδηγήσει σε πτώση.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η παρουσία ή η απουσία αυτού του αισθητήρα καθώς και το μήκος του, ποικίλλει ανάλογα με το είδος της μοτοσυκλέτας και το πεδίο χρήσης. Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη προέκταση σε ένα supersport είναι αρκετά μικρή, ώστε να επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να παίρνει μεγάλες κλίσεις. Από την άλλη σε μοτοσυκλέτες adventure ή εκτός δρόμου μπορεί να είναι πολύ μικρή ή να απουσιάζει, ώστε να μην «καρφωθεί» στο χώμα και οδηγήσει σε πτώση.