Μια μοτοσυκλέτα που δεν ήταν –ούτε είναι- σαν καμία άλλη! Ποιο ήταν το χαρακτηριστικό της φουτουριστικής Honda του 2008, που δεν είχε και ούτε έχει καμία άλλη μοτοσυκλέτα σήμερα;
Το 2008, η Honda τάραξε για τα καλά τα νερά του μοτοσυκλετιστικού κόσμου, παρουσιάζοντας το DN-01. Η Honda έκανε, για πολλοστή φορά στην ιστορία της, ένα τολμηρό βήμα, παντρεύοντας 2 ή και… 3 κατηγορίες σε ένα μοντέλο: Cruiser, sportbike αλλά και… mega scooter!
H μονάδα μετάδοσης του συστήματος HFT: Σε πρώτο πλάνο, η είσοδος ισχύος, στο πίσω μέρος ο άξονας εξόδου.
To DN-01 έφερε ένα χαρακτηριστικό που δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ σε μοτοσυκλέτα παραγωγής μέχρι τότε: Την αυτόματη μετάδοση HFT – Human Friendly Transmission. Η ονομασία της τεχνολογίας σημαίνει «Μετάδοση φιλική προς τον άνθρωπο» και στην πράξη, ήταν μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αυτόματη μετάδοση που διέφερε σημαντικά από οποιαδήποτε άλλη της βιομηχανίας χάρη στον τρόπο λειτουργίας της.
Διάγραμμα της μονάδας του HFT: Από αριστερά, η υδραυλική αντλία, ο ηλεκτροκινητήρας ελέγχου στο πάνω μέρος, ο υδραυλικός κινητήρας στην έξοδο δεξιά.
Αντί να χρησιμοποιεί ιμάντα και 2 τροχαλίες ή αυτοματοποιημένο έλεγχο σε υπάρχον σασμάν, η HFT χρησιμοποιούσε μια μονάδα υδραυλικής αντλίας-υδραυλικού κινητήρα, μεταβαλλόμενου βήματος. Με απλά λόγια, η μετάδοση χρησιμοποιούσε μια υδραυλική αντλία, έναν μεταβλητού βήματος υδραυλικό κινητήρα και ένα σύστημα ηλεκτρομηχανικού ελέγχου, που έπαιρνε εντολές από την ECU.
Ανάλογα με το πρόγραμμα επιλογής του αναβάτη (χειροκίνητο ή αυτόματο) και τις συνθήκες κίνησης, η μετάδοση άλλαζε διαρκώς σχέσεις μεταβάλλοντας το βήμα του υδραυλικού κινητήρα, ενώ μπορούσε να «κλειδώσει» αντλία με κινητήρα, παρέχοντας έτσι μετάδοση 1:1. Το σύνολο της μετάδοσης HFT βρισκόταν σε μια συμπαγή μονάδα που τοποθετούνταν μέσα στον κινητήρα.
Αυτού του τύπου η υδραυλική μετάδοση δεν ήταν κάτι νέο, το 2008: Χρησιμοποιούταν ήδη σε βαρέα μηχανήματα, ενώ είχε δει επιτυχία και σε αεροπορικές εφαρμογές. Ωστόσο, ήταν η πρώτη φορά που η τεχνολογία εξόπλιζε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Η Honda μάλιστα την τοποθέτησε και στο Concept EVO6, που παρουσιάστηκε το 2007 στο Τόκιο.
Παρά την τεχνολογική της δήλωση, η Honda DN-01 έτυχε αμφιλεγόμενης υποδοχής, μην καταφέρνοντας να ικανοποιήσει μεγάλο αριθμό αναβατών και ίσως όντας πολύ διαφορετική, για την εποχή της. Ωστόσο παραμένει σε κάθε περίπτωση μια σημαντική τεχνολογικά μοτοσυκλέτα, ενώ ειδικοί του χώρου λένε ότι θα εξελιχθεί σε «future classic» στα επόμενα χρόνια!