Η Honda παρουσίασε το νέο Forza 125 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, και όχι στην Intermot, καθώς σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες επιτρέπεται η οδήγηση δικύκλου 125 με δίπλωμα αυτοκινήτου.
Δεν πρόλαβε η Yamaha να χαρεί με το άρτι αφιχθέν Forza 125, ήρθε στο καπάκι η απάντηση της Honda, με ένα ανάλογο μικρό GT scooter γεμάτο ανέσεις και χώρους, προορισμένο για χρήση σε ευρωπαϊκά αστικά κέντρα.
Ας καλωσορίσουμε λοιπόν το ολοκαίνουργιο Honda Forza 125, που δείχνει να έχει δανειστεί και κάποια σχεδιαστικά στοιχεία από το φουτουριστικό Vultus. Σύμφωνα με τη Honda, πάνω στη σέλα του θα χωρέσουν άνετα 2 ενήλικες Ευρωπαίοι, ενώ το ανακοινώσιμο βάρος του είναι στα 162 γεμάτα κιλά, στην έκδοση με το ABS (161 στην έκδοση χωρίς ABS). Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως η ζελατίνα του Forza ρυθμίζεται καθ’ ύψος σε 6 θέσεις και 120χλστ., ώστε να έχει ο αναβάτης την ανάλογη προστασία ή ορατότητα εκτός πόλης και εντός αυτής, όποιο ανάστημα κι αν έχει. Χαμηλή είναι κι η σέλα, στα 780χλστ. για να πατάνε όλοι εύκολα κάτω.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 48 λίτρων, που πάντα σύμφωνα με τη Honda επαρκεί για την φύλαξη 2 Full-face κρανών. Παράλληλα, στο ντουλαπάκι εμπρός υπάρχει έξοδος ρεύματος 12V, ενώ το scooter διαθέτει 100% LED φώτα, αλλά και… στερεοσκοπικό πίσω φωτιστικό σώμα!
Ο eSP κινητήρας προέρχεται από τα SH 125 και PCX 125, είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος, φυσικά ψεκαστός, 125 κυβικών εκατοστών, αποδίδοντας 14,1 άλογα, ενώ διαθέτει και Idle Stop. Έμφαση έχει δοθεί στη μείωση των εσωτερικών τριβών, με τη χρήση των τελευταίων τεχνολογιών, ώστε να επιδεικνύει μεγάλη οικονομία καυσίμου. Η Honda μιλάει για 43,5 χιλιόμετρα με κάθε λίτρο καυσίμου, σύμφωνα με το WMTC μοντέλο μετρήσεων. Στόχος της εταιρείας ήταν, ο αναβάτης του Forza να χρειάζεται να ανεφοδιάσει το 11,5 λίτρων ρεζερβουάρ μόνο μια φορά την εβδομάδα!
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο συνδυάζεται με ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 33 χιλιοστών, και με δύο αμορτισέρ στο πίσω μέρος, που διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης σε επτά θέσεις. Οι τροχοί είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω, με 2 δίσκους, ένα σε κάθε τροχό, και με δικάναλο ABS στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Η Honda φρόντισε, όπως συνήθως, για μια εκτενή σειρά εργοστασιακών αξεσουάρ, ώστε ο αναβάτης του Forza να το φέρει ακριβώς στα μέτρα του. Από θερμαινόμενα γκριπ και συναγερμό, έως σχάρα και Top-Box 35 λίτρων, στα χρώματα του scooter.
Η Honda περιγράφει τα όργανα του Forza ως… στερεοσκοπικά (τρέχα γύρευε, δεν καταλάβαμε για ποιο λόγο), με μια... αντεστραμμένη LCD οθόνη (έτσι λέει το δελτίο τύπου), σε βαθύ μπλε τόνο. Εμείς αυτό που βλέπουμε στη φωτό είναι δύο αναλογικά ρολόγια για κοντέρ και για στροφόμετρο, με μια μπλε ψηφιακή οθόνη στη μέση. Πάμπολλες είναι οι ενδείξεις της, αφού διαθέτει ρολόι, δείκτη καυσίμου, δείκτη μέσης κατανάλωσης, δείκτη στιγμιαίας κατανάλωσης, 2 μερικούς χιλιομετρητές, και θερμοκρασία ψυκτικού.
Το Forza 125 θα είναι διαθέσιμο στους ακόλουθους 5 χρωματικούς συνδυασμούς:
Matt Cynos Grey Metallic
Matt Pearl Cool White with Black
Moondust Silver Metallic with Matt Cynos Grey Metallic
Matt Pearl Cool White with Matt Pearl Pacific Blue