Kill switch: Ο μεγαλύτερος μύθος στην μοτοσυκλέτα!
Κάνει τελικά ζημιά, αν σβήνεις τη μηχανή από το kill switch; Ποια είναι επιτέλους η αλήθεια; Όλες οι απαντήσεις, οριστικά και αμετάκλητα, εδώ!
Στον χώρο του μοτοσυκλετισμού, το περίφημο κόκκινο kill switch είναι το χειριστήριο, πίσω από το οποίο κρύβονται οι μεγαλύτεροι μύθοι! Σενάρια για το αν «πρέπει ή όχι» να τον χρησιμοποιούμε, αν η χρήση του προκαλεί ζημιά και ποια επιτέλους είναι η χρησιμότητά του, διαιωνίζονται σχεδόν επί εκατονταετίας! Τι λοιπόν είναι αλήθεια; Ας δούμε μαζί, μια και έξω.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Όχι, ΔΕΝ κάνεις ζημιά στη μοτοσυκλέτα σβήνοντάς την από εκεί
Αυτό βγάλτε το καλά από το κεφάλι σας. Με το να σβήσει ο αναβάτης τη μηχανή από το kill switch, ΔΕΝ προκαλεί ζημιά ως πράξη, αυτή καθεαυτή. Το kill switch απενεργοποιεί την μοτοσυκλέτα, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που το κάνει και ο κεντρικός διακόπτης –ή ο διακόπτης του stand- : κόβουν το ρεύμα ανάφλεξης και την παροχή του καυσίμου στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να λειτουργήσει. Τόσο απλά.
Γιατί όμως τα βιβλία οδηγιών απαγορεύουν την χρήση του;
Ο μόνος λόγος που οι κατασκευαστές συνιστούν η μοτοσυκλέτα να σβήνει με το κλειδί, είναι πολύ απλός: Αν τυχόν ο αναβάτης σβήσει την μοτό από το kill switch και ξεχάσει να κλείσει το κλειδί, θα αδειάσει την μπαταρία του στα φώτα της μηχανής… Τίποτε άλλο! Ούτε «καίει εγκέφαλο», ούτε θα «λιώσουν καλώδια», ούτε τίποτε άλλο. Ειδικά στις τελευταίας τεχνολογίας μοτοσυκλέτες με ψηφιακές καλωδιώσεις can bus, η διαφορά στα κυκλώματα γίνεται ακόμα πιο αμελητέα, μιας και τόσο ο διακόπτης όσο και το kill switch απλά στέλνουν μια εντολή, στον υπολογιστή της μοτοσυκλέτας…
Γιατί όμως υπάρχει ο kill switch;
Ο Kill Switch παρέχει έναν εφεδρικό τρόπο απενεργοποίησης του κινητήρα της μοτοσυκλέτας, σε περίπτωση ανάγκης, που καλύπτει τις εξής προδιαγραφές: 1) να μπορεί ο αναβάτης να σβήσει τον κινητήρα του χωρίς να αφήσει τα χέρια από το τιμόνι, 2) να μπορεί οποιοσδήποτε να σβήσει άμεσα τον κινητήρα, σε περίπτωση ζημιάς, ανάγκης ή ατυχήματος, αφήνοντας όμως παράλληλα τα φώτα της μοτοσυκλέτας αναμμένα (σε αντίθεση με τον κεντρικό διακόπτη, το κλείσιμο του οποίου τα απενεργοποιεί επίσης). Ακόμη, υπάρχει ένας σοβαρός λόγος: Το kill switch είναι υποχρεωτικό από τον νόμο στην Αμερική, μια πολύ μεγάλη αγορά με δυνατότητα πίεσης στους κατασκευαστές και τις αντίστοιχες τάσεις.
Πως λοιπόν σβήνω τον κινητήρα μου;
Όπως θέλεις! Είτε από τον διακόπτη, είτε από το στάντ, είτε από το kill switch, κάνεις ακριβώς το ίδιο πράγμα! Αρκεί φυσικά μετά, να μην ξεχάσεις τον κεντρικό διακόπτη του κλειδιού ανοιχτό, αφήνοντας την μπαταρία σου να εξαντληθεί στα φώτα… Ας δώσουμε λοιπόν τέλος σε αυτή την συγκεκριμένη παραφιλολογία.
στα παλαιοτερα μοντελα με καρμπυρατερ ο κοκκινος διακοπτης δεν εκοβε το ρευμα απο την ηλεκτρονικη αναφλεξη, αλλα απλως γειωνε το ρευμα της ηλεκτρονικης στο μεταλλο του τιμονιου με αποτελεσμα καποια μηχανακια να καινε την πλακετα η τις πλατινες παλαιοτερα. κατω απο τον διακοπτη στα παλια μηχανακια υπηρχε 1 και οχι 2 καλωδια.
Ξεκαθαρη και απλη ενημερωση !!
Γειά Ο διακόπτης αυτός κόβει το ρεύμα μόνο από την ανάφλεξη και στις μοτοσικλέτες με καρπιρατερ κάνεις καθαρισμό κυλινδροκεφαλής κρατοντας το γκάζι στο τέρμα και κλειστό τον διακόπτη