MV Agusta: Η μεγάλη επιστροφή στα MotoGP
- Αποτελεί τον μεγαλύτερο “τιτλούχο” της πρώιμης εποχής των MotoGP, απούσα από το 1977.
- Επιστροφή στα MotoGP το 2027, με την αλλαγή των κανονισμών.
- Διαφορετικό πλαίσιο και αεροδυναμικά βοηθήματα, με τον κινητήρα της ΚΤΜ.
- Παίρνει την θέση της GASGAS στην ομάδα της Tech3.
Αποτελεί τον μεγαλύτερο “τιτλούχο” της πρώιμης εποχής των MotoGP, απούσα από το 1977
Όταν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας έκανε τα πρώτα του βήματα (το 1949), οι περισσότεροι αγωνιζόμενοι και όλοι οι κατασκευαστές ήταν από τη Γηραιά Ήπειρο. Πολύ γρήγορα η Ιταλική MV Agusta άρχισε να ξεχωρίζει, κατακτώντας το πρώτο της Πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία το 1956, στα χέρια του John Surtees (o οποίος θα κατακτούσε άλλα 3 Πρωταθλήματα καθώς και ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1!). Από εκεί και πέρα ξεκίνησε μια «χρυσή εποχή» για την MV Agusta στα MotoGP, το όνομα της οποίας συνδέθηκε με τον Giacomo Agostini και το δίδυμο έφτασε στην κατάκτηση 7 συνεχόμενων Πρωταθλημάτων. Συνολικά οι μοτοσυκλέτες της MV Agusta κατέκτησαν 18 Παγκόσμια Πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία, έχοντας έτσι σήμερα τη δεύτερη θέση, σε ισοβαθμία με τη Yamaha, πίσω μόνο από τη Honda (21 τίτλοι). Η ιστορία της MV Agusta στη μεγάλη κατηγορία τελείωσε με το πέρασμα της σεζόν του 1976 και έκτοτε η ιταλική θρυλική εταιρεία είχε ουσιαστικά αποσυρθεί από τους αγώνες (μέχρι πριν λίγα χρόνια υπήρχε ομάδα της MV Agusta στη Moto2, όμως αγωνιζόταν με κινητήρα Triumph και πλαίσιο της Forward).
Επιστροφή στα MotoGP το 2027, με την αλλαγή των κανονισμών
Τώρα όμως η MV Agusta έχει περάσει σε μια νέα εποχή της ιστορίας της, καθώς το 50.1% των μετοχών της ανήκει στην Pierer Mobility (KTM, Husqvarna, GASGAS). Όλες αυτές οι εταιρείες συμμετέχουν στους αγώνες (η GASGAS μάλιστα βρίσκεται τώρα και στη μεγάλη κατηγορία) και αυτό ακουγόταν εδώ και καιρό και για την MV Agusta. Τώρα πλέον έχουμε όμως και την επίσημη επιβεβαίωση , η οποία κάνει λόγο για είσοδο της MV Agusta στη μεγάλη κατηγορία το 2027, χρονιά κατά την οποία αλλάζουν οι κανονισμοί και όλοι θα πρέπει να φέρουν νέες μοτοσυκλέτες (κάτι που βοηθάει στην μερική έστω εξισορρόπηση της ζυγαριάς του MotoGP).
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Διαφορετικό πλαίσιο και αεροδυναμικά βοηθήματα, με τον κινητήρα της ΚΤΜ
Η τακτική της Pierer Mobility μέχρι τώρα ήταν να παίρνει τις εταιρείες που βρίσκονται στον όμιλό της, να τους «δίνει» μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ με άλλα χρώματα και να τις κατεβάζει στους αγώνες ταχύτητας. Αυτό έχει κάνει με τις Husqvarna και GASGAS στη Moto3, με την πρώτη να έχει ομάδα και στη Moto2, ενώ η δεύτερη συμμετέχει από το 2023 και στη μεγάλη κατηγορία, με μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ. Για την περίπτωση της MV Agusta όμως φαίνεται ότι θα προτιμηθεί μια άλλη πρακτική, όπως τουλάχιστον ενημερώνει ο Hubert Trunkenpolz, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Pierer Mobility.
“Αυτή είναι η πρόθεσή μας και το πλάνο μας, να επιστρέψουμε την MV Agusta στη μεγάλη κατηγορία. Αλλά σίγουρα δεν θα το κάνουμε αναπτύσσοντας έναν νέο κινητήρα, γιατί ο καλύτερος κινητήρα αυτή τη στιγμή στα MotoGP είναι ένας (εννοεί της ΚΤΜ) και δεν θέλουμε να τον στερήσουμε από την MV. Το 2027 η ΚΤΜ και η MV Agusta θα μοιραστούν τον ίδιο κινητήρα των 850cc και για αυτό το λόγο η MV Agusta δεν θα είναι διαφορετικός κατασκευαστής το 2027”.
“To πλάνο μας με την MV Agusta είναι πολύ απλό. Τις χρονιές 2024-2026 πρέπει να επαναφέρουμε την εταιρεία σε τροχιά. Το 2027 είναι μια καλή χρονιά για να μπούμε στα MotoGP, όμως η MV δεν θα έχει ούτε τους πόρους ούτε την τεχνολογική επάρκεια για να αναπτύξει δική της μοτοσυκλέτα MotoGP. Για αυτό θα χρησιμοποιήσουμε την ίδια πλατφόρμα με την RC16. Ίσως αναπτύξουμε διαφορετικό πλαίσιο και διαφορετικά αεροδυναμικά βοηθήματα, όμως ο κινητήρας θα παραμείνει ο ίδιος”.
Παίρνει την θέση της GASGAS στην ομάδα της Tech3
Και πού θα χωρέσει αυτή η νέα προσθήκη; Η Dorna έχει κάνει σαφές ότι αν μεγαλώσει και άλλο το Grid θα είναι για να μπει ένας νέος κατασκευαστής και εφόσον η MV Agusta θα χρησιμοποιεί τη βάση της KTM δεν λογίζεται ως τέτοιος. Η μόνη ρεαλιστική λύση λοιπόν είναι η MV Agusta να πάρει τη θέση της GASGAS στην ομάδα της Tech 3 του Herve Poncharal, τη δορυφορική ομάδα της KTM από το 2019. Πρόκειται για μια ομάδα με τεράστια εμπειρία στη μεγάλη κατηγορία, στην οποία συμμετέχει από το 2001 και από τις τάξεις της έχουν περάσει αναβάτες όπως οι Marco Melandri, Toni Elias, Alex Barros και Colin Edwards, ενώ αυτή τη στιγμή αγωνίζονται για αυτήν οι Pedro Acosta και Augusto Fernandez.