Τα Benelli TRK 502, CFMoto 650MT, Daytona Maverick 500 και Voge 500DS ανήκουν στη μεσαία κατηγορία και προσφέρουν άνεση, ασφάλεια και τουριστικές δυνατότητες, με τιμή που αποδεικνύει ότι η περιπέτεια είναι ένα σπορ για όλους.
Η ευκολία στη χρήση και η καθημερινή συμβίωση σε συνάρτηση με την οικονομία καυσίμου είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά όσων αναζητούν μια μοτοσικλέτα περιπέτειας μεσαίου κυβισμού. Η άνεση του συνεπιβάτη, όπως και η δυνατότητα φόρτωσης αποσκευών, αποτελούν βασικά στοιχεία επιλογής, καθώς πρόκειται για μοντέλα που, ταυτόχρονα με τον αστικό τους χαρακτήρα, είναι ετοιμοπόλεμα και για κάθε είδους εξορμήσεις. Τα Benelli TRK 502,CFMoto 650MT, Daytona Maverick 500 και Voge 500DS διακρίνονται για το περιπετειώδη χαρακτήρα τους, με σημαντικό πλεονέκτημα την τιμή τους που δεν ξεπερνά τα 7.000 ευρώ.
Πάς παντού με λιγότερα από 7.000 ευρώ Εξοπλισμός και άνεση μεγαλύτερων κατηγοριών Benelli, Daytona και Voge, ιδανικά και για κατόχους Α2 διπλώματος TO 650MT, είναι το πιο προσιτό μεσαίο adventure Εσύ ποιο διαλέγεις;
Το «value for money» ταιριάζει γάντι στο TRK, καθώς προσφέρει πολλά τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού, όσο και οδικής απόλαυσης σε προσιτή τιμή. Θα μπορούσε άνετα να είναι η μοτοσυκλέτα, που θα εισάγει τον νέο αναβάτη στον κόσμο των δυο τροχών. Αντικρίζοντας το TRK βλέπεις μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα με μοντέρνα σχεδίαση. Οι αιχμές και οι γωνίες των πλαστικών δίνουν μια περιπετειώδη εμφάνιση, ενώ τεχνολογίας LED είναι τα φώτα θέσης, το πίσω φωτιστικό σώμα αλλά και τα φλας. Η σέλα είναι άνετη χάρη στο πλούσιο αφρώδες, ενώ η μικρή της απόσταση από το έδαφος, 815 χιλιοστά, σημαίνει ότι ακόμα και αναβάτες χαμηλού αναστήματος, μπορούν να πατήσουν γερά στο έδαφος και να μανουβράρουν με ασφάλεια τη μοτοσυκλέτα.
Υπεύθυνος για την κίνηση του TRK είναι ο δικύλινδρος εν σειρά, τετράχρονος κινητήρας των 499.6 κυβικών με τις τετραβάλβιδες κεφαλές και τους δύο εκκεντροφόρους. Η απόδοσή του είναι 47 ίπποι στις 8.500σ.α.λ. και 4,6 κιλά ροπής στις 4.500σ.α.λ., κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα Α2. Είναι υπέρ του δέοντος φιλικός, χωρίς κανένα ξέσπασμα και η ομαλή παροχή δύναμης γίνεται άμεσα αντιληπτή. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και το εργονομικό τρίγωνο τιμόνι σέλα - μαρσπιέ δίνει φυσιολογικές γωνίες σε γόνατα και αγκώνες. Όλα πάνω του λειτουργούν με ήπιο τρόπο και μπορείς να το χρησιμοποιείς καθημερινά για τις μετακινήσεις σου. Καταφέρνει να κρύβει με μαεστρία το βάρος του, είναι ευκίνητο και αλλάζει κατεύθυνση χωρίς τον παραμικρό δισταγμό. Όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, το μοναδικό πράγμα του θα προβληματίσει τον αναβάτη είναι οι υψηλές στροφές του κινητήρα και οι κραδασμοί που εμφανίζονται. Είναι, όμως, σταθερό και δεν παρουσιάζει ταλαντώσεις.
Η σχεδίαση της 650MT, made by Kiska Design, είναι ο ορισμός του μινιμαλισμού, αφού με κομψές καθαρές γραμμές και μερικά αιχμηρά στοιχεία σε θέσεις κλειδιά τραβάει τα βλέμματα με την καλλίγραμμη σιλουέτα της. Η μονοκόμματη σέλα δύο επιπέδων φέρει αρκετό αφρώδες υλικό, προσφέροντας άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις και ξεκούραση στις μακρινές διαδρομές. Το σχήμα της και το ύψος της, 840 χιλιοστά, δίνουν εύκολη πρόσβαση στο έδαφος, ακόμα και σε βραχύσωμους αναβάτες. Ένας ενιαίος ψηφιακός πίνακας, αποτελούμενος από 2 οθόνες, έχει αναλάβει τη πληροφόρηση του οδηγού, ενώ η ρυθμιζόμενη ζελατίνα μαζί με τις χούφτες προσφέρουν αρκετή προστασία από τον αέρα, ακόμα και σε ψηλότερους αναβάτες. Η 650MT εφοδιάζεται με ένα δικύλινδρο σε σειρά υδρόψυκτο κινητήρα χωρητικότητας 649 κυβικών εκατοστών, με απόδοση 61 ίππων στις 8.750 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 6,3 κιλά στις 7.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι εναρμονισμένος στους euro 5 κανονισμούς, ενώ έχει δυο χάρτες λειτουργίας, που όμως δεν έχουν κάποια αισθητή διαφορά μεταξύ τους.
Η όρθια θέση οδήγησης ξεκλειδώνει αμέσως όποιον ενδοιασμό μπορεί να έχεις και σε αφήνει να γίνεις ένα με τη μοτοσυκλέτα. Ο κινητήρας είναι ροπάτος από χαμηλά, συγχωρεί λάθος επιλογή ταχύτητας και δεν κουράζει μέσα στη κίνηση της πόλης, όπου συνεργάζεται άψογα με το σχετικά μαλακό συμπλέκτη και το αθόρυβο κιβώτιο. Σε ανοιχτούς δρόμους ταξιδεύει ξεκούραστα στα 140 χμ/ώρα, χωρίς κραδασμούς και με απόλυτη σταθερότητα, ενώ σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχόμενες καμπές, η 650MT δείχνει ένα fun to drive χαρακτήρα, μιας και μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, με το τιμόνι να υπακούει ευχάριστα στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Το 650MT μπορεί να έχει ένα πιο street προσανατολισμό, , αλλά δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα να κινηθεί σε βατούς χωματόδρομους και να πάει τον αναβάτη σε κάποιο εκπληκτικό «μπαλκόνι» πάνω σε βουνό.
Το Maverick χαρακτηρίζεται από την εξευγενισμένη σχεδίασή του, που έχει δεχτεί αρκετές επιρροές, τόσο από την ευρωπαϊκή, όσο και την ιαπωνική σχολή των on-off. Η γεμάτη αιχμηρές γωνίες και έντονες γραμμές σιλουέτα του, συνάδει με τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, ενώ τα πλαϊνά προστατευτικά κάγκελα, η αλουμινένια καρίνα του κινητήρα και οι ακτινωτοί τροχοί τονίζουν ακόμα περισσότερο το εκτός δρόμου στοιχείο. Η σέλα είναι δυο επιπέδων και είναι πλούσια σε αφρώδες υλικό, κάνοντας την αρκετά άνετη και ξεκούραστη ακόμα και σε πολύωρο ταξίδι. Με σωστά κοψίματα και ύψος 820 χιλιοστά από το δρόμο δεν θα δυσκολέψει ιδιαίτερα ούτε τους πιο κοντούς αναβάτες να πατήσουν με ασφάλεια στο δρόμο. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει ένα μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο και μια ευκρινής LCD οθόνη με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη χειροκίνητα σε δυο σημεία και σε συνδυασμό με τη σέλα που σε βάζει «μέσα» στη μηχανή, προσφέρει ικανοποιητική προστασία από τον αέρα, ακόμα και σε πιο ψηλούς αναβάτες.
Το Μaverick 500 είναι εξοπλισμένο με έναν υγρόψυχτο 2κύλινδρο κινητήρα 471 κυβικών που αποδίδει 46 ίππους στις 8.500 σ.α.λ, με τη ροπή να αγγίζει τα 4,1 χλγμ στις 6,500 σ.α.λ., νούμερα ιδανικά και για κατόχους διπλώματος Α2. Μόλις ο οδηγός «συνειδητοποιήσει» τον όγκο του Maverick, θα ενθουσιαστεί με την ευελιξία και την άνεση που προσφέρει στην καθημερινή μετακίνηση μέσα στη πόλη. Σε ανοιχτούς δρόμους το μοντέλο της Daytona ταξιδεύει ακούραστα και άνετα, ενώ σε γρήγορες «φιδίσιες» διαδρομές, τη διαφορά κάνουν τα κορυφαία περιφερειακά με τις αναρτήσεις να μένουν ακούραστες και τα φρένα να δηλώνουν πάντα δυναμικό παρών όταν ο οδηγός τα χρειαστεί. Εκτός δρόμου ο αναβάτης θα διαπιστώσει τις εκπληκτικές δυνατότητες της μοτοσυκλέτας, οπού μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια και γρήγορα ακόμα και σε απάτητα κομμάτια.
Ικανότατο σε άσφαλτο, απόλυτα ασφαλές σε χώμα, με αστικές καταβολές αλλά και τουριστικό -εκδρομικό χαρακτήρα μπορεί να κομπάζει ότι προσφέρει τα πάντα όλα σε ένα value for money πακέτο πολυχρηστικότητας. Οι σχεδιαστές του DS κατασκεύασαν ένα άκρως εντυπωσιακό σύνολο που διακατέχεται από δυναμικές γραμμές και σύγχρονη αισθητική. Καρίνα προστασίας για τον κινητήρα, προστατευτικά κάγκελα κατά μήκος του φερινγκ και του μπροστινού τμήματος και ψηλή ζελατίνα μαρτυρούν ότι το DS είναι έτοιμο για περιπέτεια. Η σέλα είναι δύο επιπέδων με διαφορετικά τμήμα για οδηγό και συνεπιβάτη και παρέχει πλήρη στήριξη των μαλακών μορίων χάρη στο πλούσιο αφρώδες με το οποίο έχει επενδυθεί. Η ευμεγέθης έγχρωμη TFT οθόνη διαθέτει πληθώρα ενδείξεων, ακόμα και για την πίεση των ελαστικών, ενώ μπορεί να συνδεθεί μέσω Bluetooth και με το smartphone σας.
Πηγή τροφοδοσίας του Voge 500DS είναι ένας δικύλινδρος σε σειρά υγρόψυκτος κινητήρας χωρητικότητας 471 κυβικών εκατοστών, με απόδοση 46 ίππων στις 8.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 4.3 kg-m στις 7.000 σ.α.λ. Ακριβώς στο επιτρεπόμενο όριο για οδήγηση και από κατόχους διπλώματος Α2. Το 500DS είναι μια μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήση όπου στο αστικό πεδίο θα κινηθεί σαν αίλουρος ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Ακόμα και σε έντονο μποτιλιάρισμα η σχετικά στενή σιλουέτα του και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού σε βοηθούν να υπερκεράσεις τα εμπόδια με ευκολία. Πολύτιμος σύμμαχος και το ελαστικό μοτέρ με τη σωστή κλιμάκωση που τραβάει δυνατά από τις χαμηλές στροφές και κάνει τον χειρισμό του DS παιχνίδι. Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης παραπέμπει σε μεγαλύτερο μοντέλο και κρατώντας ταχύτητες των 120-140 χλμ./ώρα και την ζελατίνα στην ψηλή της θέση, τα μακρινά ταξίδια μπαίνουν στην TO DO LIST, αφού και οι δυνατότητες φόρτωσης είναι μεγάλες, ιδιαίτερα στην έκδοση με το τριβάλιτσο.