• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το να ξεκλειδώσουμε τα μυστικά της όρασης κατά την οδήγηση αποτελεί μια σημαντική γνώση για κάθε μοτοσυκλετιστή.

Τα 7 πιο συνηθισμένα λάθη

Μια λίστα με λάθη που κάνουμε ως αναβάτες, όσον αφορά την χρήση της όρασής μας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην οδήγησή μας!

 
Έχετε ακούσει την φράση «να κοιτάς εκεί που θέλεις να πας»; Πιθανότατα ναι. Και ίσως ήδη να γνωρίζετε, ίσως και όχι, ότι είναι απολύτως αληθής, όσον αφορά την οδήγηση μοτοσυκλέτας. Η σωστή χρήση των ματιών μας είναι στοιχείο-κλειδί για την βελτίωση της ετοιμότητάς μας και των ικανοτήτων μας στο δρόμο. Αρκετοί από εμάς κάνουμε κάποια λάθη, όσον αφορά το που κοιτάμε ενώ οδηγάμε. Ποια είναι αυτά; 
 
1) Δεν ανοίγουμε το βλέμμα μας: Κοιτάμε τόσο συγκεντρωμένα «καρφί» μπροστά, που χάνουμε την ολική εικόνα του δρόμου που απλώνεται στο βλέμμα μας. Κατά αυτόν τον τρόπο, συγκεντρωνόμαστε σε ένα μόνο σημείο και νομίζουμε ότι πάμε γρήγορα, ενώ αυτό δεν ισχύει. Επίσης, η προσκόλλησή μας σε ένα σημείο μπορεί να μας οδηγήσει σε «target fixation» ή πιο απλά, να…πάμε εκεί που κοιτάμε! Το βλέμμα μας πρέπει να ανοίγεται προς το σημείο στο οποίο θέλουμε να κατευθυνθούμε. 
 
2) «Σκανάρουμε» πολύ γρήγορα το οπτικό μας πεδίο: Η αντίθετη πρακτική από την παραπάνω, με εξίσου άσχημα αποτελέσματα. Κοιτώντας από εδώ και από εκεί όπως οδηγούμε, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μην παίρνουμε συγκεκριμένη πληροφορία, αλλά και να χάνουμε χρόνο. Και χρόνος, όταν κινούμαστε, ισούται με μέτρα! 
 
3) Κοιτάμε κάτω: Μεγάλο λάθος και αυτό, και μάλιστα ακόμη χειρότερο από το να κοιτάμε μόνο μπροστά. Προφανώς, χάνουμε οπτική επαφή με το δρόμο, με όλα τα συνεπακόλουθα! 
 
4) Δεν «διαβάζουμε» καλά την στροφή: Στροφές υπάρχουν άπειρων ειδών, και η καθεμία θέλει την δική της αντιμετώπιση. Πολλές φορές, για οποιονδήποτε λόγο, δεν «βλέπουμε» καλά την στροφή, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε διορθώσεις στο εσωτερικό της η ακόμη και σε έξοδο. Μια στροφή χρειάζεται «ανάγνωση» πιο νωρίς και υπολογισμό των ενεργειών μας. 
 
5) Δεν δημιουργούμε σημεία αναφοράς: Ιδανικά, σε μια στροφή, πρέπει να δούμε το σημείο στο οποίο θα στρίψουμε, πριν φτάσουμε σε αυτό. Όταν δεν το κάνουμε καλά, χάνουμε το σημείο αναφοράς και καταλήγουμε να υπολογίζουμε την στροφή, αφού βρισκόμαστε εντός αυτής! 
 
6) Παρά το γεγονός ότι κοιτάμε «έξω», προσκολλώμαστε σε ένα σημείο: Ακόμη και αν κοιτάμε προς το εξωτερικό της στροφής σωστά, δεν πρέπει να προσκολληθούμε σε ένα συγκεκριμένο σημείο, παρά να δούμε προς την πορεία που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Η προσκόλληση θα έχει τα ίδια αποτελέσματα με το target fixation. 
 
7) Δεν εξασκούμαστε σωστά: Καλά τα λέμε όλα αυτά, αλλά πως θα εξασκηθούμε στην πράξη; Η απάντηση είναι, με συνεχή οδήγηση. Επιπλέον, αν εντοπίσουμε ότι κάνουμε κάποιο από αυτά τα λάθη, προσπαθούμε να το ξεπεράσουμε, πριν μας γίνει συνήθεια! 
 

 

ΧΡΗΣΙΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

KTM 1290 Super Adventure
KTM 1290 Super Adventure
Σε μια παρτίδα πόκερ μπορεί να ρισκάρεις να κερδίσεις αρκετά...

περισσότερα »