Τα τρία πιο «βρωμόγκαζα» Hypernaked με ροπή που κόβει χέρια
Τα τρία πιο «βρωμόγκαζα» Hypernaked με ροπή που κόβει χέρια
  • Τα τρία πιο «βρωμόγκαζα» Hypernaked με ροπή που κόβει χέρια
  • Τα τρία πιο «βρωμόγκαζα» Hypernaked με ροπή που κόβει χέρια

Τα τρία πιο «βρωμόγκαζα» Hypernaked με ροπή που κόβει χέρια

Με τρεις διαφορετικές διατάξεις κινητήρα για όλα τα γούστα
KTM 1390: με βουβαλίσια ροπή από τον V2 1.350cc
ZH-2: το μοναδικό υπερτροφοδοτούμενο γυμνό της αγοράς
Speed Triple: μελωδία τριπλού πνευστού οργάνου

KAWASAKI: Ειδική Έκπτωση στο Versys 1000 S

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Με τρεις διαφορετικές διατάξεις κινητήρα για όλα τα γούστα

Οι μοτοσυκλέτες, πέρα από μέσα μετακίνησης είναι και παιχνίδια ικανοποίησης του πάθους μας για τους δύο τροχούς, αλλά και της πλήρωσης των αναγκών μας για αδρεναλίνη. Το αίσθημα της απότομης διατάραξης της αδράνειάς σου, λόγω των συνεχών απανωτών εκρήξεων που συμβαίνουν ανάμεσα από τα πόδια σου και σε ωθούν σε ταχύτητες, που ποτέ το ανθρώπινο είδος δεν είχε σχεδιαστεί να γνωρίσει επί της γης, παρά μόνο σε ελεύθερη πτώση, με μοναδική δικλείδα ασφαλείας, την ικανότητά σου να κρατηθείς από το σιδερένιο άλογό σου, ενώ οι ριπές του ανέμου πασχίζουν να σε ρίξουν μανιωδώς, σου προκαλεί μία έξαψη που δεν περιγράφεται. Τα μοντέλα για τα οποία γίνεται λόγος, είναι τα 3 Hypernaked της αγοράς με την περισσότερη ροπή. Αυτά δεν είναι άλλα από το ολοκαίνουριο 1390 Super Duke R της KTM, το Kawasaki ZH2 και το Triumph Speed Triple 1200 RS, τρεις πολύ διαφορετικές, εκρηκτικές μοτοσυκλέτες που όμως ανήκουν στην ίδια κατηγορία και κονταροχτυπιούνται με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά τους. Τρία τα μοντέλα, με τρεις διαφορετικές διατάξεις κινητήρων, από V2 που σπέρνει τον πανικό με ένα ξερόγκαζο, σε υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο εν σειρά που φορτώνει χιλιόμετρα χωρίς να το καταλάβεις, σε τρικύλινδρο εν σειρά, με αυτό το χαρακτηριστικό "σφύριγμα" στον ήχο που ευφραίνει την ακοή.

KTM 1390: με βουβαλίσια ροπή από τον V2 1.350cc

Μάρκα Μοντέλο Τιμή Κυβικά Αρ. Κυλίνδρων Ισχύς Hp / Στροφές Ροπή Nm / Στροφές Βάρος (πλήρες υγρών)
KTM 1390 SUPER DUKE R   1350 2 187,7 145 200.5
KAWASAKI Z H2   998 4 200 137 239
TRIUMPH SPEED TRIPLE RS   1160 3 180 125 198

Το 1390 Super Duke R της KTM είναι μία μοτοσυκλέτα που δημιούργησε μεγάλη προσμονή από το άκουσμα και μόνο του ονόματός της, όταν η αυστριακή εταιρεία το κατοχύρωσε. Ήρθε λοιπόν πρόσφατα στην αγορά και εντυπωσιάζει για μία ακόμη φορά, όντας η μοτοσυκλέτα με την περισσότερη ροπή στην κατηγορία της, ενώ στην sport κατηγορία την ξεπερνάει μονάχα η Hayabusa με ροπή 150 Nm, η οποία την ξεπερνάει κατά πολύ και σε βάρος όμως. Ο νέος δικύλινδρος LC8 V διάταξης κινητήρας και γωνίας 75°, αποκτά 49 κυβικά εκατοστά περισσότερα από τον προκάτοχό του, που εξόπλιζε το 1290 Super Duke, φτάνοντας πλέον τα 1.350cc ενώ διαθέτει για πρώτη φορά και τεχνολογία μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων, που βελτιώνει την απόδοση ροπής στις χαμηλές στροφές αλλά και την ιπποδύναμη στις ψηλές, ενώ παράλληλα πληροί και τις Euro5+ προδιαγραφές. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους: μέγιστη ισχύς 187,7 αλόγων στις 10.000 σαλ (με τα κόκκινα να έρχονται λίγο πιο ψηλά από αυτές) και ροπή 145 Nm στις 8.000 σαλ, 5 Nm περισσότερη από αυτή του 1290. Ακολουθεί το ZH2 της Kawasaki με τον υπερσυμπιεστή και ροπή 137 Nm στις 8.500 σαλ, αλλά την υψηλότερη ισχύ μεταξύ των τριών στα 197 άλογα στις 11.000 σαλ και τρίτο στην ροπή έρχεται το Speed Triple 1200 RS της Triumph με ροπή 125 Nm στις 9.000 σαλ και ισχύ 177,5 αλόγων στις 10.750 σαλ. Η θηριώδης ροπή του Super Duke R προδιαθέτει τον εμπρός τροχό για συνεχείς ανυψώσεις, τις οποίες όμως μπορεί να διακόψει άμεσα το Wheelie Control. Η αίσθηση της ροπής ενός V2 κινητήρα στην επιτάχυνση, είναι πραγματικά κάτι τελείως διαφορετικό από τον τρόπο που την αποδίδει ένας τετρακύλινδρος σε σειρά για παράδειγμα και αυτό είναι κάτι που μπορεί να καταλάβει κανείς μόνο εφόσον το νιώσει ο ίδιος.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ZH-2: το μοναδικό υπερτροφοδοτούμενο γυμνό της αγοράς

Ερχόμαστε λοιπόν στην ανατολικότερη πλευρά της τριάδας (με την αμέσως επόμενη προς τα δυτικά να είναι αυστριακή - KTM - και την δυτικότερη - Triumph - Βρετανική), με τους ιάπωνες της Kawasaki να πρωτοπορούν για μία ακόμη φορά, όντας οι μοναδικοί στην αγορά, που εξοπλίζουν τον στόλο τους με μία υπερτροφοδοτούμενη μοτοσυκλέτα. Έρχεται στην supersport αλλά και στην hypernaked κατηγορία, αλλά στα πλαίσια του συγκεκριμένου συγκριτικού θα αναφερθούμε στο γυμνό ZH2. Χάρη στον κομπρέσορά του, ο οποίος σε αντίθεση με ένα turbo συνδέεται απευθείας στον στρόφαλο και παράγει ροπή ουσιαστικά από το ρελαντί, έχει μέγιστη ροπή 137 Nm όπως προαναφέραμε. Η εταιρεία αποφάσισε να χρησιμοποιήσει κομπρέσορα αντί για turbo, καθώς η συμπεριφορά τους είναι πιο γραμμική και ασφαλής για την οδήγηση μοτοσυκλέτας και δεν χαρακτηρίζεται από αυτή την απότομη κορύφωση δύναμης που δίνουν τα turbo όταν οι στροφές του κινητήρα φτάσουν σε ένα συγκεκριμένο σημείο (και η ορμή των καυσαερίων αρχίζει να γυρίζει την φτερωτή της τουρμπίνας σε μεγάλες ταχύτητες). Περιττό να αναφέρουμε πως η μοτοσυκλέτα αυτή "πίνει" πολύ, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα αναλογιστεί ιδιαίτερα ένας ενδιαφερόμενος για την αγορά της. Οι εκρηκτικές της επιδόσεις, συνοδεύονται μάλιστα από αυτόν τον χαρακτηριστικό ήχο εκτόνωσης που θυμίζει φτέρνισμα, αλλά και ήχο τουρμπίνας αεροσκάφους κατά την επιτάχυνση, αφού υπάρχουν ομοιότητες στον τρόπο λειτουργίας μίας φτερωτής ενός κομπρέσορα και μίας τουρμπίνας αεροσκάφους. Το αίσθημα που θα σου δώσει η συνεχής και ατελείωτη φαινομενικά επιτάχυνση σε συνδυασμό με αυτό τον υψηλής συχνότητας ήχο του κομπρέσορα, είναι κάτι το μοναδικό, ενώ στα κόκκινα ο ήχος θυμίζει το ουρλιαχτό της εποχής των V10 κινητήρων της F1 (σε χαμηλότερη συχνότητα βέβαια), που είναι η αιτία της αγάπης πολλών μοτοσυκλετιστών για τους τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες. Παρόλο που εξοπλίζεται με τον μικρότερο σε κυβικά κινητήρα από τις τρεις, στα 998cc, έχει την δεύτερη μεγαλύτερη ροπή χάρη στον κομπρέσορα.

Speed Triple: μελωδία τριπλού πνευστού οργάνου

Ο τρίτος και επίσης μοναδικός ανταγωνιστής της τριάδας, η Triumph Speed Triple 1200 RS, εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 1.160cc που αγγίζει τα 125 Nm ροπής στις 9.000 σαλ και είναι απαλός σαν βούτυρο. Η λειτουργία των τρικύλινδρων κινητήρων είναι λόγω φυσικής η πιο ισορροπημένη και αυτή που εξουδετερώνει τους περισσότερους κραδασμούς, ενώ ο ήχος τους είναι επίσης χαρακτηριστικός και παρά το γεγονός ότι έρχεται κοντά σε αυτό των τετρακύλινδρων, έχει μία ξεχωριστή χροιά που κάθε "πορωμένος" δικυκλιστής θα αναγνωρίσει. Η Triumph συγκεκριμένα παράγουν έναν χαρακτηριστικό σφυριχτό ήχο, που είναι σήμα κατατεθέν των μοτοσυκλετών της. Μπορεί να έχει την χαμηλότερη μέγιστη ισχύ μεταξύ των τριών, στα 177,5 άλογα, αλλά είναι το πιο ελαφρύ στα μόλις 198 κιλά γεμάτο, με το 1390 Super Duke R να ακολουθεί στα 218 κιλά περίπου γεμάτο και το ZH2 της Kawasaki να ζυγίζει 239 κιλά γεμάτο. Παράλληλα, αφήνοντας έξω το Kawasaki που εξοπλίζεται με υπερσυμπιεστή, μεταξύ των Super Duke R και Speed Triple, το δεύτερο αποκτά περισσότερα άλογα ανά κυβικό εκατοστό. Οι τρεις μοτοσυκλέτες εξοπλίζονται φυσικά με εξαρτήματα από το "πάνω ράφι" τόσο στις αναρτήσεις, τα φρένα και τα ηλεκτρονικά, όσο και στα ελαστικά και τα αναλώσιμα. Διαθέτουν και τα τρία φρενάρες της Brembo με δύο δίσκους 320 χλστ εμπρός, κάτι που είναι αναγκαίο άλλωστε, αφού τα μοντέλα ξεπερνούν την ταχύτητα των 270χλμ/ω σε τελική και η πέδηση είναι υψίστης σημασίας. Δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης μεταξύ των τριών. Η κάθε μία εξυπηρετεί διαφορετικά γούστα και έχει να προσφέρει τα δικά της μοναδικά χαρακτηριστικά. Τα νούμερα από μόνα τους δεν αποτελούν τεκμήριο επιλογής, αφού η προτίμηση ανάμεσα στον V2, τον τρικύλινδρο και τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα και τις ιδιαιτερότητες της καθεμίας από τις τρεις αυτές Hypernaked, εξαρτάται από τις προσωπικές προτιμήσεις και επιθυμίες του εκάστοτε μοτοσυκλετιστή. Οι τιμές τους, σαν premium μοτοσυκλέτες, είναι αυτές που θα περίμενε κανείς με την φθηνότερη, την Speed Triple 1200 RS να κοστίζει από 18.990 ευρώ, την αμέσως επόμενη, Kawasaki ZH2 στα 20.990 ευρώ και τελευταία την KTM 1390 Super Duke R με τιμή στα 24.350 ευρώ.