Θα κυριαρχήσουν Ινδία και Κίνα στην Παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας;
- Ινδοί και Κινέζοι κατασκευαστές πήραν τις 7 από τις 10 πρώτες θέσεις σε πωλήσεις το 2023.
- Πέρα από τις δικές τους μοτοσυκλέτες, κατασκευάζουν ήδη πολλά μοντέλα για πιο «αναγνωρισμένες» εταιρείες.
- Προσφέρουν οικονομικότερες επιλογές, με την τεχνογνωσία και την ποιότητα να ανεβαίνουν συνεχώς.
- Ακόμα περισσότερες εταιρείες και μοντέλα φτάνουν το επόμενο διάστημα στην Ευρώπη.
Ινδοί και Κινέζοι κατασκευαστές πήραν τις 7 από τις 10 πρώτες θέσεις σε πωλήσεις το 2023
Η ιστορία έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό. Επαναλαμβάνεται. Πηγαίνοντας πίσω στη δεκαετία του `50 και του `60, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές (κυρίως Aγγλοι, Ιταλοί και Γερμανοί) μεσουρανούσαν στην αγορά μοτοσυκλέτας, αντιμετωπίζοντας ισχνό μόνο ανταγωνισμό σε κάποιες κατηγορίες από την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Όλα φάνταζαν όμορφα για τους ίδιους, αλλά μια νέα δύναμη γεννιόταν στην Ανατολή. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν αρχίσει να κάνουν τα πρώτα σημαντικά τους βήματα και η απόβαση στην Ευρώπη ήταν πλέον προ των πυλών. Η συνέχεια ήταν γνωστή. Οι Honda, Yamaha, Suzuki και Kawasaki σάρωσαν την Ευρώπη και οι εγχώριοι κατασκευαστές είτε μίκρυναν είτε έκλεισαν τελείως (ανάλογα πόσο γρήγορα αντέδρασαν στις εξελίξεις). Fast Forward στο σήμερα και άλλη μια απόβαση έχει ξεκινήσει από την Ανατολή. Αυτή τη φορά είναι οι Κινέζοι και οι Ινδοί που έρχονται με φόρα, καλύπτοντας ένα κενό στην αγορά και παίρνοντας όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αυτής. Μπορεί στην Ευρώπη να είναι ακόμα αρχή, όμως στην Παγκόσμια αγορά τα πράγματα έχουν ήδη αλλάξει. Επτά από τους δέκα κατασκευαστές με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως το 2023 προέρχονται από αυτές τις χώρες, με την Hero (Ινδία) να είναι δεύτερη με 5,6 εκατομμύρια πωλήσεις, την Bajaj (Ινδία) τέταρτη με 3,6 εκατομμύρια πωλήσεις, την TVS (Ινδία) να ακολουθεί με 3,4 εκατομμύρια πωλήσεις και την Yadea (Κίνα) να παίρνει την 6η θέση, με 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις την περασμένη χρονιά. Να υπενθυμίσουμε ότι η Yadea κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, οπότε αυτό δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία στο κατόρθωμά τους. Στη δεκάδα βρίσκονται άλλοι τρεις Κινέζοι κατασκευαστές, η Haojue, η Loncin και η Zongshen.
Πέρα από τις δικές τους μοτοσυκλέτες, κατασκευάζουν ήδη πολλά μοντέλα για πιο «αναγνωρισμένες» εταιρείες
Η αλλαγή αυτή δεν ήρθε από τη μια μέρα στην άλλη. Ούτε και οι κατασκευαστές αυτοί ξεπετάχτηκαν ξαφνικά. Κοιτώντας την ιστορία των περισσότερων εταιρειών είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι μετρούν ήδη μερικές δεκαετίες ζωής, αρχικά μόνο στην εγχώρια αγορά, ενώ σιγά – σιγά ήρθαν και οι πρώτες εξαγωγές. Όμως η κίνηση που άλλαξε το παιχνίδι ήταν οι συνεργασίες που πολλές εξ` αυτών σύναψαν με διάσημους Ευρωπαίους και Ιάπωνες κατασκευαστές, αρχικά για να κατασκευάζουν μοντέλα για τις τοπικές αγορές και αργότερα για να αναλάβουν την αποκλειστική παραγωγή κάποιων μοντέλων, με τις προδιαγραφές που θέτουν οι «μεγάλες εταιρείες». Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Hero, που κατασκευάζει την Harley – Davidson X440, η Loncin (Voge) που κατασκευάζει τις BMW F 800GS και F900 GS και η CFMOTO, με τις KTM 390 και 790 Adventure και Duke.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Προσφέρουν οικονομικότερες επιλογές, με την τεχνογνωσία και την ποιότητα να ανεβαίνουν συνεχώς
Τί είναι όμως αυτό που κάνει τους κατασκευαστές από αυτές τις χώρες να κερδίζουν μερίδιο αγοράς; Ο πρώτος στόχος – όπως σε κάθε πρωτοεμφανιζόμενη εταιρεία – είναι να χτυπήσεις τον ανταγωνισμό στην τιμή. Έτσι Ινδοί και Κινέζοι προσφέρουν οικονομικότερες επιλογές, αρχικά στις μικρότερες κατηγορίες και πλέον και σε πιο «ανεβασμένα» κυβικά, ενώ κάτι βασικό είναι ότι χτυπάνε δυνατά και στο κομμάτι του εξοπλισμού. Σε αντιπαραβολή με άλλους κατασκευαστές που βάζουν όλον τον εξοπλισμό στον κατάλογο των αξεσουάρ, οι Κινέζοι και οι Ινδοί τα δίνουν στις περισσότερες περιπτώσεις στον στάνταρ εξοπλισμό, προσφέροντας έτσι ένα θελκτικότατο πακέτο σε μια πολύ Value for Money τιμή. Όσο για την ποιότητα (που αποτελεί τη γνωστή καραμέλα των Haters), αυτή ανεβαίνει συνεχώς και πλέον τα περισσότερα μοντέλα δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους Ευρωπαίους, για παράδειγμα, κατασκευαστές. Το ίδιο και στο κομμάτι της τεχνογνωσίας, με τη γνώση που πήραν μέσω των συνεργασιών τους να γίνεται το βέλος στη φαρέτρα τους ώστε να κάνουν τα επόμενα βήματα και να χαράξουν έτσι τη δική τους πορεία.
Ακόμα περισσότερες εταιρείες και μοντέλα φτάνουν το επόμενο διάστημα στην Ευρώπη
Και βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή. Οι πρώτοι «ανιχνευτές» έχουν καθιερωθεί ήδη στην Ευρωπαϊκή αγορά, ενώ βλέπουμε συνεχώς καινούριους παίκτες να μπαίνουν στο παιχνίδι. Τελευταία προσθήκη ήταν προ διετίας η QJMOTOR, που ήδη αντιμετωπίζεται θετικά στην Ευρώπη και θα επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων που έρχονται εδώ (στην έκθεση είδαμε το πρώτο SRK 900), ενώ άρτι αφιχθείσα είναι και η Kove, με μερικά πολλά υποσχόμενα μοντέλα. Επόμενοι στην «σειρά αφίξεων» είναι οι Ινδοί γίγαντες, Hero και TVS Motors, που έχουν ήδη θέσει τις βάσεις για την έλευσή τους στην Ευρώπη. Είμαστε ακόμα στην αρχή αυτής της αλλαγής στον Παγκόσμιο Χάρτη της μοτοσυκλέτας, όμως το μόνο σίγουρο είναι ότι Ινδοί και Κινέζοι ήρθαν για να μείνουν.