Τι σημαίνει ένα κράνος να έχει 6 εξωτερικά κελύφη;
Δες εδώ γιατί είναι σημαντικό τελικά ένα κράνος να παράγεται σε πολλά διαφορετικά μεγέθη εξωτερικού κελύφους.
Ζήτημα άνεσης και ασφάλειας
Τα κράνη πρέπει να μπορούν να προσαρμοστούν σε μια εξαιρετικά μεγάλη ποικιλία σχημάτων και μεγεθών κεφαλιών και αυτό αποτελεί δύσκολο γρίφο για τους κατασκευαστές, οι οποίοι πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα τους είναι ασφαλή για όλους. Αν κάποιος με μικρό κεφάλι φορέσει XXL κράνος, αυτό δεν θα εφαρμόζει σωστά και σε περίπτωση ατυχήματος το κεφάλι θα «κουδουνίζει» μέσα στο κράνος, οπότε η αποτελεσματικότητα δέχεται σοβαρό πλήγμα. Επίσης, και η εικόνα ενός μικρού κεφαλιού με ένα τεράστιο κράνος είναι τουλάχιστον αστεία. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι η κατασκευή εξωτερικού κελύφους διαφορετικών μεγεθών για το ίδιο κράνος.
Συνήθως βλέπουμε κράνη με 1 ή 2 εξωτερικά κελύφη.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ένα (τα entry level / no brand) ή δύο και σπανιότερα το πολύ 3 διαφορετικά εξωτερικά κελύφη για τα μικρά, τα medium και τα μεγάλα κράνη. Αφού λοιπόν καθοριστεί ο αριθμός αυτός, τα διάφορα νούμερα του κράνους προκύπτουν προσθέτοντας ή αφαιρώντας EPS (το αφρώδες υλικό που απορροφά τις δυνάμεις της κρούσης). Για παράδειγμα αν έχουμε δυο συνολικά εξωτερικά κελύφη, για ένα XL κεφάλι θα χρειαστεί λίγο EPS ώστε αυτό να χωρέσει στο μεγάλο κέλυφος. Λίγο περισσότερο θα χρειαστεί για το Large μέγεθος και ακόμα περισσότερο για το Medium.
Όσο πιο πολλά, τόσο το καλύτερο
Έχοντας λοιπόν πολλά διαφορετικά μεγέθη, το κράνος θα έχει ακριβώς όσο EPS χρειάζεται για να κάνει σωστά τη δουλειά του, ενώ ταυτόχρονα θα προσφέρει την καλύτερη δυνατή άνεση κι εφαρμογή και θα έχει το μικρότερο δυνατό μέγεθος. Αυτό έχει και πρακτική επέκταση, αφού θα είναι πιο εύκολο να χωρέσει σε κάποια βαλίτσα ή στον αποθηκευτικό χώρο ενός scooter και φυσικά θα δείχνει πιο ωραίο όταν το φοράς. Βεβαίως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι το τελικό βάρος. Έχοντας πολλά εξωτερικά κελύφη διασφαλίζεται ότι το κράνος έχει όσο το δυνατόν μικρότερο κέλυφος με μόνο την απαραίτητη ποσότητα EPS και άρα το μικρότερο δυνατό συνολικό βάρος.
Αφού «όσο πιο πολλά, τόσο το καλύτερο» γιατί οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν 1-2 κελύφη;
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι εξαιρετικά απλή και σύντομη και είναι βεβαίως το κόστος παραγωγής. Η κατασκευή (σχεδίαση, ανάπτυξη, έλεγχος, εφαρμογή κλπ.) του καλουπιού του εξωτερικού κελύφους είναι ίσως το μεγαλύτερο κομμάτι στο κόστους ανάπτυξης κάθε μοντέλου κράνους. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι όσο περισσότερα καλούπια τόσο μεγαλύτερο το κόστος αλλά και πιο χρονοβόρα η όλη διαδικασία. ΓιΆ αυτό και είναι εξαιρετικά σπάνιο να δούμε κράνη έστω και με τρία κελύφη και συνήθως είναι στα πιο ακριβά μοντέλα της αγοράς.
Η ύπαρξη πολλών καλουπιών καθιστά διαδικασία την διαδικασία παραγωγής πιο αργή και άρα ακριβότερη. Όταν λοιπόν βλέπουμε και συγκρίνουμε τις τιμές καλό είναι να γνωρίζουμε ότι εάν ένα μοντέλο έχει 5 ή και 6 κελύφη και είναι στη ίδιο επίπεδο τιμής με κάποιο που έχει μόνο 2 τότε αυτό το μοντέλο έχει σαφώς καλύτερη σχέση ποιότητας / τιμής.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η ύπαρξη πολλών καλουπιών καθιστά διαδικασία την διαδικασία παραγωγής πιο αργή και άρα ακριβότερη. Όταν λοιπόν βλέπουμε και συγκρίνουμε τις τιμές καλό είναι να γνωρίζουμε ότι εάν ένα μοντέλο έχει 5 ή και 6 κελύφη και είναι στη ίδιο επίπεδο τιμής με κάποιο που έχει μόνο 2 τότε αυτό το μοντέλο έχει σαφώς καλύτερη σχέση ποιότητας / τιμής.