net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Αγώνες

Αγώνες
Paddock News
Πλησιάζοντας στα grid
Διαβάστηκε από 3035 αναγνώστες
Όχι τόσο κοντά για τα Moto GP, όσο για τα SBK που την 1η Μαρτίου θα παρελάσουν στην πίστα του Phillip Island. Το ενδιαφέρον αναμένεται να χτυπήσει κόκκινα, καθώς θα δούμε για πρώτη φορά φέτος την BMW και την Aprilia να αγωνίζονται μεταξύ των μεγαθήριων της διοργάνωσης!
Ο κόσμος των Moto GP μέχρι τις 12 Απριλίου, όπου και θα γίνει ο πρώτος αγώνας κάτω από τ’ άστρα του Qatar, απασχολεί την FIM με περαιτέρω αλλαγές στους κανονισμούς φροντίζοντας για τις «τσέπες» των συμμετεχόντων, γιορτάζει τα 30στά γενέθλια του θρυλικού «Γιατρού» και κοιτάει να αφήσει όλους τους αναβάτες ευχαριστημένους και… αναρρωμένους.
Happy Birthday Vale! Μπήκε στα 30!
Στις 16 Φεβρουαρίου, ο αγαπημένος Ιταλός αναβάτης του κόσμου των Moto GP, Valentino Rossi, έκλεισε τα 30 του χρόνια. Ο εργοστασιακός οδηγός της Fiat Yamaha μέχρι τώρα έχει σημειώσει μία αρκετά επιτυχημένη καριέρα, έχοντας στο παλμαρέ του 8 παγκόσμια πρωταθλήματα και 97 νίκες! Καθώς ετοιμάζεται για την 14η σεζόν του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και την έκτη συνεχόμενη με τη Yamaha, εξακολουθεί να αποτελεί μία κυριαρχική μορφή στο άθλημα, έχοντας καταφέρει να κατακτήσει και τον περσινό τίτλο. Πολλοί διάσημοι και μη, φίλοι και γνωστοί ευχήθηκαν τα καλύτερα στον «Γιατρό», τι είχε όμως να του ευχηθεί ο ομόσταυλός του Jorge Lorenzo…;
«Θέλω να ευχηθώ Χρόνια Πολλά στον Valentino. Είναι πραγματικά θαυμάσιο για μένα να αγωνίζομαι πλάι σε έναν θρύλο σαν και αυτόν, όμως τώρα που έγινε 30… μπορεί να κόψει λίγο ταχύτητα!».
FIM: Αλλαγές στους κανονισμούς του 2009
Η επιτροπή των GP ανακοίνωσε μερικές σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς για τη φετινή σεζόν. Οι τροποποιήσεις έχουν δύο σκέλη, συμπεριλαμβάνοντας νέους περιορισμούς όσον αφορά στις μοτοσικλέτες, αλλά και μειωμένο πρόγραμμα οδήγησης στην πίστα για κάθε γύρο του πρωταθλήματος… Αρχικά, η αλλαγή του προγράμματος. Την Παρασκευή το πρωί το κομμάτι των δοκιμών έχει φύγει εντελώς. Αντί για αυτό θα γίνεται μία δοκιμή το απόγευμα, ακολουθούμενη από πρωινή προπόνηση το Σάββατο και απογευματινά χρονομετρημένα. Επίσης, η παραδοσιακή ωριαία περίοδος μειώθηκε σε 45 λεπτά. Βάζοντάς τα όλα κάτω λοιπόν, 105 λεπτά έχουν «φαγωθεί» από το πρόγραμμα, ενώ το 20λεπτο warm-up της Κυριακής έχει παραμείνει το ίδιο. Από την άλλη, οι μοτοσικλέτες των Moto GP δεν επιτρέπεται να έχουν δισκόπλακες και τακάκια από κεραμικά συνθετικά υλικά, ενώ κόπηκαν μαχαίρι το ηλεκτρονικό σύστημα αναρτήσεων και το launch control! ¶λλη μία τεχνολογική μεταρρύθμιση είναι και αυτή της χρήσης πέντε κινητήρων για τους τελευταίους οκτώ αγώνες της σεζόν (ξεκινώντας από τον αγώνα της Τσεχίας στο Brno, τον Αύγουστο). Αν και δεν δηλώνεται ρητά στην ανακοίνωσή της FIM, οι αλλαγές αυτές έχουν ως σκοπό τη μείωση του κόστους συμμετοχής για τις ομάδες.
Παρακάτω, αναλυτικά, οι αλλαγές κανονισμών:
1. Πρόγραμμα Χρόνου

Παρασκευή
13:05-13:45 125cc Free Practice 1
14:05-14:50 MotoGP Free Practice 1
15:05-15:50 250cc Free Practice 1

Σάββατο
09:05-09:45 125cc Free Practice 2
10:05-10:50 MotoGP Free Practice 2
11:05-11:50 250cc Free Practice 2
13:05-13:45 125cc Qualifying Practice
14:05-14:50 MotoGP Qualifying Practice
15:05-15:50 250cc Qualifying Practice

Κυριακή
08:40-09:00 125cc Warm Up
09:10-09:30 250cc Warm Up
09:40-10:00 MotoGP Warm Up
11:00 125cc Race
12:15 250cc Race
14:00 MotoGP Race

2. Από το GP της Τσεχίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν το μέγιστο 5 κινητήρες για τους επόμενους 8 γύρους της σεζόν. Δεν θα επιτρέπονται αλλαγές σε άλλους τομείς, πέρα από την καθημερινή συντήρηση.

3. Τα κεραμικά συνθετικά υλικά δεν επιτρέπονται σε δίσκους φρένων και τακάκια.

4. Το σύστημα launch control δεν επιτρέπεται.

5. Το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου αναρτήσεων δεν επιτρέπεται.

6. Θα γίνουν μόνο δύο δοκιμές πριν τους αγώνες στην Καταλονία και την Τσεχία για σκοπούς εξέλιξης, ενώ επιτρέπεται οι ομάδες να χρησιμοποιήσουν μόνο τους οδηγούς δοκιμών.

Πιθανότητες να αγωνισθεί με Kawasaki φέτος ο Melandri(;)
Λιγότερο από ένα μήνα πριν, ο Marco Melandri είπε πως θα ήταν «καλύτερα να μην αγωνισθεί με μία όχι τόσο ανταγωνιστική μοτοσικλέτα απλά για τη συμμετοχή, έτσι ώστε να συνεχίσει τη σκληρή προπόνηση και να διατηρήσει τις επιλογές του για την επόμενη σεζόν». Ωστόσο, το ιταλικό site Gpone ανέφερε πως ο διευθύνων σύμβουλος της Dorna, Carmelo Ezpeleta, σκοπεύει να συμπεριλάβει στο πρωτάθλημα τις μοτοσικλέτες της Kawasaki, δίνοντας ο ίδιος χορηγία ώστε να υπάρχει τουλάχιστον ένα ZX-RR στα grid (ακόμη και χωρίς το όνομα Kawasaki στο ρεζερβουάρ) Μετά από αυτό φαίνεται πως ο Melandri άλλαξε γνώμη και αν υπάρξει ομάδα που θα σπονσοραριστεί από την Dorna, θα οδηγήσει και φέτος! «Ο Ezpeleta προσπαθεί πολύ σκληρά, δείχνοντας ότι σαφώς και θέλει τον Melandri να ξεκινήσει τη νέα σεζόν», είπε ο μάνατζερ του Melandri, Alberto Vergani. «Πρέπει να παραδεχθεί κανείς πως ο Ισπανός μάνατζερ κάνει το μέγιστο δυνατό. Ο Marco από την πλευρά του δεν θέλει να μείνει εκτός αυτή τη χρονιά, θέλει πραγματικά να οδηγήσει, ακόμη και χωρίς μεγάλες προσδοκίες».
Το Silverstone βάζει τα «καλά» του για τα Moto GP
Από τώρα οι υπεύθυνοι της πίστας στο Silverstone αναβαθμίζουν τη βρετανική πίστα για τη συμμετοχής της στο καλαντάρι του 2010, μετά από την περσινή συμφωνία της με τους ανθρώπους της Dorna.
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στην πίστα θα είναι η προσθήκη ενός νέου κομματιού πλησιάζοντας στη στροφή “Abbey”, με μία φανταστική “Arrowhead” (σχήμα βέλους) στροφή στα μέσα της στροφής “Becketts”. Η “Arrowhead” έπειτα θα συμπτυχθεί με την ήδη υπάρχουσα ευθεία “National Straight”. Πρόσθετα κομμάτια πίστας θα στρωθούν επίσης στις στροφές “Chapel” και “Club”. Οι μετατροπές αυτές έχουν ήδη συζητηθεί εκτενώς με την FIM, ενώ θα είναι σύμφωνες με τους κανονισμούς, σε αναμονή για την άφιξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος Moto GP την επόμενη χρονιά.
Η νέα “Arrowhead” και το γρήγορο κομμάτι που καταλήγει σε αυτή σχεδιάστηκαν ώστε να γίνουν άμεσα γνώριμα από τους αναβάτες αλλά και τους θεατές. Η στροφή αυτή θα αποτελεί ένα καλό σημείο για προσπεράσεις και θα περιβάλλεται από αρκετά σημεία με θεατές. Θα μπορεί επίσης να είναι ορατή από τις κερκίδες στη στροφή “Becketts”, παρέχοντας στους θεατές την ευκαιρία να βλέπουν δύο κομμάτια της πίστας από ένα σημείο.
Τα νέα αυτά σχέδια αποτελούν μέρος ενός επενδυτικού προγράμματος από τη Silverstone, της τάξεως των 5,65 εκατομμυρίων ευρώ, με τα έργα να έχουν ως στόχο την ολοκλήρωσή τους μεταξύ Νοεμβρίου 2009 και Μαρτίου 2010. Πέρα από τις αλλαγές στην πίστα, θα υπάρξουν και βελτιώσεις στην ορατότητα που θα έχουν οι θεατές από τις κερκίδες και οι οποίες συμπεριλαμβάνουν τις μετακινήσεις ορισμένων, πλησιέστερα στην πίστα.
Χάνει τις δοκιμές του Qatar ο Gibernau
Επιδείνωση παρουσίασε το γνωστό παλιό τραύμα του Sete Gibernau, κάτι που τον κρατάει πίσω για λίγο καιρό, αναγκάζοντάς τον να μην είναι παρών στις επόμενες επίσημες δοκιμές στο Qatar. Πριν λίγο καιρό, ο βετεράνος Καταλανός αναβάτης της δορυφορικής ομάδας της Ducati, Onde 2000, υπέστη επέμβαση για να αφαιρεθεί η πλάκα από τιτάνιο στην κλείδα του. Απ’ ό,τι φαίνεται, όμως, μία μικρή θλάση μετά την Sepang δεν τον άφησε, αναζητώντας απεγνωσμένα απόλυτη ξεκούραση. Με σκοπό λοιπόν την αποφυγή μεγαλύτερων επιπλοκών, ο Gibernau και η ομάδα του αποφάσισαν να μη δηλώσουν συμμετοχή στις ερχόμενες δοκιμές του Qatar, ώστε ο οδηγός να αναρρώσει πλήρως.
Το νέο site της FIM… αποκλειστικά για τον κόσμο!
http://www.fim-live.com./en/

Η παγκόσμια ομοσπονδία μοτοσικλετισμού (FIM) και ο πρόεδρός της Vito Ippolito αποφάσισαν να εγκαινιάσουν ένα νέο ιστοχώρο που έχει ως σκοπό να φέρει πιο κοντά στην ομοσπονδία τους θαυμαστές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και την οικογένεια της FIM.
Αρκετές είναι οι βελτιώσεις στο site, όπως για παράδειγμα η ενσωμάτωση του FIM TV που θα παίζει highlights από τις διάφορες διοργανώσεις, ενώ θα υπάρχει συνεχής ανανέωση με νέα από τον αγωνιστικό και μη χώρο από τα event της FIM κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ο Vito Ippolito δήλωσε: «Αυτό το νέο site με τα νέα δυναμικά στοιχεία έχει την πρόθεση να είναι ακόμη πιο χρήσιμο για τους χρήστες, όπως επίσης και να έχει μία πιο διαλογική και άμεση σχέση με το ευρύτερο και νεαρότερο κοινό».
Αβέβαιο το GP της Ουγγαρίας…
Φήμες κυκλοφορούν στο μοτοσικλετιστικό κόσμο όσον αφορά στις πιθανότητες να μη συμπεριληφθεί στο φετινό πρόγραμμα Moto GP η ουγγρική πίστα, μετά από κάποια επενδυτικά προβλήματα που έπληξαν τους κατασκευαστές του σιρκουί στο Balatonring. Ακούγονται επίσης ενδεχόμενα για την ολοκαίνουργια πίστα στο Portimao της Πορτογαλίας να είναι υποψήφια αντικαταστάτρια σε περίπτωση που τα σχέδια των Ούγγρων δεν ανατραπούν προς το καλύτερο. Αν ισχύσει αυτό, θα χρειαστεί μελέτη από τους διοργανωτές, καθώς κάτι τέτοιο θα φέρει και το επίσημο πορτογαλικό GP του Estoril πολύ κοντά στις ημερομηνίες.
Η επίσημη «φανέλα» της BMW Motorrad για τα SBK
Η BMW Motorrad δημοσίευσε τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες με τα χρώματα που θα κάνει την εμφάνισή της η νέα S1000RR στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα SBK. Μετά από δεκαετίες απουσίας, η γερμανίδα κατασκευάστρια έρχεται και πάλι στο αγωνιστικό προσκήνιο, επιλέγοντας τη συμμετοχή της στα WSBK, όπου και θα ανταγωνιστεί τις Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Honda, την περσινή πρωταθλήτρια Ducati, αλλά και τη νέα ομάδα της Aprilia!
Νέα εμφάνιση για την ομάδα της Yamaha SBK
Αποκαλύψεις είχαμε και από την εργοστασιακή ομάδα SBK της Yamaha που παρουσίασε τα χρώματα και τους σπόνσορες με τα οποία θα αγωνιστεί φέτος. Η ομάδα τώρα ανήκει ολοκληρωτικά στις επιχειρήσεις Yamaha Motor Europe και πλέον ονομάζεται “The Yamaha World Superbike Team”. Με δύο νέους αναβάτες στο δυναμικό της, τον 3 φορές πρωταθλητή στα AMA Superbike, Ben Spies, και τον πολλά υποσχόμενο Βρετανό Tom Sykes, αλλά και με τις ολοκαίνουργιες YZF-R1, αναμένεται ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα. Και οι δύο αναβάτες είναι νέοι στο χώρο της παγκόσμιας διοργάνωσης Superbike, όμως έχουν ήδη αποδειχθεί γρήγοροι και αρκετά ανταγωνιστικοί σε επίσημες δοκιμές, με σκοπό τις νίκες για το 2009.
Οι τελευταίες επίσημες δοκιμές των SBK στο Phillip Island
Ο Michel Fabrizio και η Ducati 1098R του ανέβηκαν στην κορυφή την τελευταία ημέρα των δοκιμών στο Phillip Island, στην πίστα όπου πρόκειται να γίνει και ο πρώτος αγώνας της σεζόν. Ο 24χρονος αναβάτης από τη Ρώμη σημείωσε γύρο στο 1’32.19, μόλις 3 δέκατα μακριά από το ρεκόρ πίστας του Troy Corser με 1’31.826 το 2007 και 4 δέκατα γρηγορότερος από τον Troy Bayliss το 2008. Πολύ καλά τα πήγε η δικύλινδρη ιταλική μοτοσικλέτα και στα χέρια του Noriyuki Haga, που έκλεισε την ημέρα στη δεύτερη θέση με χρόνο 1’32.30, όμως μετά από αυτό το γρήγορο γύρο ο “Nitro Nori” είχε μία πτώση στη 2η στροφή, όπου είχε πέσει και την προηγούμενη ημέρα.
Ο νέος αναβάτης της Yamaha, Ben Spies, έκανε ένα μεγάλο βήμα μπροστά, σημειώνοντας έναν πολύ καλό χρόνο στο 1’32.36, σε μία πίστα που μόλις πρόσφατα είχε γνωρίσει.
Από την άλλη, η Suzuki Alstare έκανε βήματα προς τα πίσω, με τον κυρίαρχο της δεύτερης ημέρα Max Neukirchner να μην καταφέρνει να ξεπεράσει το 1’33.03, ενώ ο ομόσταυλός του Yukio Kagayama ήταν τέσσερα δέκατα πιο αργός από την προηγούμενη ημέρα.
Η BMW κατάφερε να μην πέσει κάτω από το όριο του 1’33, με τον Troy Corser να γράφει ένα σεβαστό χρόνο στο 1’32.93, πριν αναγκαστεί να σταματήσει τις δοκιμές μετά από -κάτι όχι τόσο παράξενο στην αυστραλιανή πίστα- μία σύγκρουση με… γλάρο! Ο Αυστραλός είχε έναν έντονο πόνο στο δεξί του χέρι, κάτι που τον κράτησε μακριά από το απογευματινό κομμάτι των δοκιμών.
Στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, ο Max Biaggi έκανε χρόνο 1’32.58 πάνω στην Aprilia RSV4: την ιταλική μοτοσικλέτα που αποτελεί άλλη μία μεγάλη νέα είσοδο για το 2009 μαζί με την BMW.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ