Πατέντα της Aprilia για αεροδυναμικά βοηθήματα σε ουρά – Θα τα δούμε στο δρόμο;
Πατέντα της Aprilia για αεροδυναμικά βοηθήματα σε ουρά – Θα τα δούμε στο δρόμο;
Πατέντα της Aprilia για αεροδυναμικά βοηθήματα σε ουρά – Θα τα δούμε στο δρόμο;
  • Πατέντα της Aprilia για αεροδυναμικά βοηθήματα σε ουρά – Θα τα δούμε στο δρόμο;
  • Πατέντα της Aprilia για αεροδυναμικά βοηθήματα σε ουρά – Θα τα δούμε στο δρόμο;
  • Πατέντα της Aprilia για αεροδυναμικά βοηθήματα σε ουρά – Θα τα δούμε στο δρόμο;

Πατέντα της Aprilia για αεροδυναμικά βοηθήματα σε ουρά – Θα τα δούμε στο δρόμο;

Aprilia με αεροτομή για πρώτη φορά στο MotoGP 2022
Πιθανή υιοθέτηση σε μοτοσυκλέτες δρόμου της Aprilia
Οφέλη στα δυνατά "φρένα" και τις επιταχύνσεις
Θα μπει η Aprilia στα Superbikes;

Aprilia με αεροτομή για πρώτη φορά στο MotoGP 2022

Το Aprilia RS-GP του MotoGP, ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα που διέθετε αεροτομή παρόμοια με αυτές των αυτοκινήτων στο πίσω μέρος της στην σεζόν του 2022. Από τις δοκιμές των αντίπαλων ομάδων που είδαμε στο τέλος της σεζόν, μπορούμε να υποθέσουμε πως θα ακολουθήσουν και εκείνες την ίδια λογική, η καθεμιά με την δική της εκδοχή της ιδέας. Με την προσθήκη φτερών στο μπροστινό μέρος των περισσότερων κορυφαίων superbike παραγωγής λοιπόν, κυρίως για λόγους αισθητικής, πολύ πιθανό είναι να δούμε και αυτή την ιδέα να μεταφέρεται σε αυτές.
 

Πιθανή υιοθέτηση σε μοτοσυκλέτες δρόμου της Aprilia

Με την κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας, η Aprilia εξηγεί τον σκοπό των φτερών στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, ενώ αποκαλύπτει και τις προθέσεις της λέγοντας πως η ιδέα συνάδει και με μοτοσυκλέτες δρόμου. Αναφέρουν βέβαια, πως τα αεροδυναμικά αυτά εξαρτήματα ωφελούν μόνο σε αγωνιστικό παρασκήνιο. Το έγγραφο που κατέθεσε λοιπόν η Aprilia απεικονίζει τον ίδιο συνδυασμό πλαϊνών φτερών και αεροτομής που είδαμε το 2022. Οι ιδέες που χρησιμοποιούν οι εταιρείες αποκλειστικά για τους αγώνες, σπανίως καταλήγουν να κατοχυρώνονται από αυτές με επίσημο χαρτί "πατέντας", κυρίως διότι αυτό σημαίνει ότι οι υπόλοιπες ομάδες θα μάθουν πως ακριβώς λειτουργούν και ποια είναι τα οφέλη τους, ενώ εμμένει ο κίνδυνος να μην εγκριθούν με αποτέλεσμα να γίνουν ελεύθερα εκμεταλλεύσιμα από τον ανταγωνισμό. Ακόμα κι αν βέβαια εγκριθεί η ευρεσιτεχνία θα ήταν αντιαθλητικό να απαγορεύσει η εταιρεία από τις υπόλοιπες ομάδες να χρησιμοποιήσουν μία παρόμοια ιδέα και η Aprilia δεν σκοπεύει να το κάνει αυτό, καθώς έχουμε ήδη δει ομάδες να πειραματίζονται με τις αεροτομές. Η κατάθεση πατέντας έχει σκοπό να προστατεύσει απλά αυτή την ιδέα σε περίπτωση που θελήσει η ιταλική εταιρεία να την εφαρμόσει στα μοντέλα παραγωγής της.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Οφέλη στα δυνατά φρένα και τις επιταχύνσεις

Παρόλο που τέτοια αεροδυναμικά εξαρτήματα δεν θα φέρουν την επανάσταση στις μοτοσυκλέτες δρόμου, εφόσον λειτουργούν κατά κύριο λόγο σε ταχύτητες διπλάσιες του ορίου ταχύτητας (ακόμα και στο MotoGP τα οφέλη τους είναι πολύ μικρά, όμως κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου μετράει), είναι μία πολύ σημαντική προσθήκη για την αισθητική και την πρόκληση του πόθου στους πιθανούς αγοραστές. Το σύνθετο αεροδυναμικό σύστημα της Aprilia, αποτελείται από δύο φτερά με κλίση προς τα πάνω εκατέρωθεν της ουράς της μοτοσυκλέτας και μίας αεροτομής τύπου αυτοκινήτου, τοποθετημένης ψηλά στο πίσω μέρος της. Αντίθετα με την λειτουργία των αεροτομών στα αυτοκίνητα,  στα οποία δίνουν την δυνατότητα να αλλάζουν κατεύθυνση με πολύ υψηλές ταχύτητες, τα κύρια οφέλη τους στις μοτοσυκλέτες παρουσιάζονται στις ευθείες, κρατώντας τον πίσω τροχό σε επαφή με την άσφαλτο κατά την διάρκεια απότομων επιβραδύνσεων και καθώς ο αναβάτης "ρίχνει" την μοτοσυκλέτα ώστε να μπει στη στροφή, όπου το βάρος της μοτοσυκλέτας μεταφέρεται σχεδόν ολόκληρο στο μπροστινό της τμήμα. Στο έγγραφο ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η Aprilia αναφέρεται επίσης πως τα οφέλη του συστήματος απεικονίζονται ξεκάθαρα στο τέλος των ευθειών, όπου οι αναβάτες καλούνται να μειώσουν δραστικά την ταχύτητά τους, από  τα 350 χλμ/ω, ώστε να αλλάξουν κατεύθυνση (όπως π.χ. στην πρώτη στροφή του Mugello).
 

Θα μπει η Aprilia στα Superbikes;

Παρόλο που Aprilia δεν αγωνίζεται στα WSBK (Superbikes) για την ώρα, καθώς ο V4 κινητήρας της των 1.099cc ξεπερνάει το όριο των κανονισμών (1.000cc), είναι προφανές πως η προσθήκη αεροδυναμικών εξαρτημάτων στις μοτοσυκλέτες παραγωγής της θα της έδινε πλεονεκτήματα σε αγώνες με βάση αυτές τις μοτοσυκλέτες. Τα WSBK επιτρέπουν την χρήση φτερών με την προϋπόθεση ότι τοποθετούνται αυτούσια από μοτοσυκλέτες που μπορεί ο καθένας να αγοράσει. Ο επανασχεδιασμός των φτερών στην Honda CBR 1000RR-R SP του 2024 για παράδειγμα αποσκοπεί στο να ωφελήσει τις αγωνιστικές ομάδες των WSBK. Με αυτά τα δεδομένα κατά νου λοιπόν, πολύ πιθανό είναι να δούμε στο μέλλον το σύστημα αυτό να τοποθετείται στο Aprilia RSV4. ¶λλωστε όλες οι τεχνολογίες που διαθέτουν τα κορυφαία Superbikes αναπτύχθηκαν κάποια στιγμή στον χώρο των αγώνων ταχύτητας και κυρίως στο MotoGP.