H πρώτη Goldwing GL1000.

H πρώτη Goldwing GL1000.

Honda Goldwing (1975-): Μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για αριστεία!

  • H πρώτη Goldwing GL1000.
  • Honda Goldwing (1975-): Μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για αριστεία!

Honda Goldwing (1975-): Μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για αριστεία!

Την δεκαετία του 1970, η τεράστια επιρροή των Ιαπωνικών κατασκευαστών στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, είχε ήδη αρχίσει να φαίνεται.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Η Honda έκανε το μεγάλο «μπαμ» το 1969, με την CB750, η Kawasaki ακολούθησε το 1973 με την Ζ1 και ενεπλάκη στην μάχη για την καλύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου. Παράλληλα, η Suzuki και η Yamaha, έκαναν τα δικά τους βήματα. Η Honda, όμως, δεν είχε σκοπό να καταθέσει τα όπλα και ανέθεσε στους μηχανικούς της, να δημιουργήσουν εκ νέου, μια «καλύτερη μοτοσυκλέτα στον κόσμο». Τον «βασιλέα των βασιλέων» των δικύκλων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

GL1000: Η πρώτη γενιά (1975-1979)

Η ανάπτυξη της μοτοσυκλέτας είχε ήδη ξεκινήσει από το 1972, με την αποστολή να δημιουργηθεί η καλύτερη μοτοσυκλέτα της εποχής. Η Goldwing ήταν σχεδιασμένη από μηχανικούς, με «μηχανικούς» σκοπούς και όχι με προτεραιότητα το στυλ ή το μάρκετινγκ. Στην καρδιά του, χτυπούσε ένας 4κύλινδρος Boxer κινητήρας, μια λύση που ωφέλησε το κέντρο βάρους και την ομαλότητα λειτουργίας. Η τελική μετάδοση ήταν με άξονα, ενώ η τροφοδοσία γινόταν από καρμπυρατέρ –η χρήση ψεκασμού έπεσε στο τραπέζι, αλλά απορρίφθηκε γιατί θα έκανε δύσκολες τις γρήγορες επισκευές από τον ίδιο τον αναβάτη! Το ρεζερβουάρ καυσίμου βρισκόταν πίσω, ενώ το «ψεύτικο» τεπόζιτο στην ορθόδοξη θέση, φιλοξένησε χώρο αποθήκευσης και αρκετά από τα μηχανολογικά εξαρτήματα της Goldwing. H μοτοσυκλέτα είχε ηλεκτρική μίζα, αλλά και… αποσπώμενη μανιβέλα σε περίπτωση που χρειαζόταν!


 
Η επιτυχία της μοτοσυκλέτας ήταν άμεση. Η GL1000 απέδιδε 80 ίππους και μπορούσε, σε επίπεδο επιδόσεων, να ανταγωνιστεί την κορυφαία Kawasaki Z1 της εποχής,  με πιο πολιτισμένη απόδοση. Την πέδηση της αναλάμβαναν δύο υδραυλικά δισκόφρενα. Aνετη, καλοζυγισμένη παρά τα σχεδόν 300 κιλά της, ογκώδης και με δυνατότητα να κρατά μεγάλες ταχύτητες, η GL1000 γνώρισε μεγάλη επιτυχία στον χώρο του τουρισμού. Πόσο κόστιζε; Το 1975, μπορούσες να την αγοράσεις με 3.000 δολάρια, τα οποία αντιστοιχούν σε περίπου 15.700 δολάρια σήμερα. Η νέα «καλύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου» είχε γεννηθεί, συγκεντρώνοντας διακρίσεις από τον τύπο και τους αναβάτες και κάνοντας πολλές πωλήσεις.
 

Οι επόμενες γενιές και ο εξακύλινδρος κινητήρας

Η σημερινή γενιά (2018-)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »