Νέο Aprilia RSV4 1100 Factory

Αποκάλυψη-έκπληξη από την Aprilia, αρκετά πριν την EICMA! Αυτή είναι η νέα κορυφαία RSV4 1100 Factory…

Γίνεται καλύτερο Σαββατιάτικο ξύπνημα; Καλή ερώτηση. Εν αναμονή λοιπόν της μεγάλης Μιλανέζικης έκδοσης, αλλά και της αποκάλυψης ενός ισχυρού ανταγωνιστή, η Aprilia έκανε μια κίνηση-έκπληξη και αποκάλυψε στο κοινό, την νέα RSV4 1100 Factory. Πρόκειται για την νέα κορυφαία superbike της εταιρείας, με αύξηση ισχύος και κυβισμού και αρκετά ακόμη όμορφα πράγματα!

Αρχικά και κυριότερα, το μοντέλο φέρει νέο κινητήρα, ο οποίος πλέον αγγίζει τα 1.078 κ.εκ. και βασίστηκε ως ιδέα σε αυτόν του Tuono 1100. Το νέο μοτέρ αποδίδει 217 ίππους και 12,3 kgm ροπής, φέρνοντας την μοτοσυκλέτα στην κορυφή της κατηγορίας. Νέα είναι τα πιστόνια του κινητήρα που έχουν πλέον διάμετρο 81 χιλιοστά, η σχέση συμπίεσης παρέμεινε στο 13,6:1, ενώ νέα αντλία λαδιού και διπλά μπεκ λίπανσης για τα πιστόνια έχουν ως σκοπό την καλύτερη ψύξη τους.

Ανανεωμένος είναι ο χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής, ενώ μακρύτερες είναι η 5η και η 6η σχέση. Νέα είναι τα ηλεκτρονικά διαχείρισης του κινητήρα από την Magneti-Marelli, με τον κόφτη να έχει αυξηθεί στις 13.600 σαλ. Η εξάτμιση Akrapovic ανήκει στον βασικό εξοπλισμό, ενώ το όλο σύστημα έχει ανανεωθεί για την κατάλληλη απόδοση μαζί με τον νέο κινητήρα και τα ηλεκτρονικά.

Το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας φέρει ακόμη την μεγάλη ρυθμισιμότητά που το έκανε γνωστό: Ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την θέση του κινητήρα στο πλαίσιο, την γωνία του τιμονιού, την θέση του ψαλιδιού και το ύψος του πίσω μέρους, ενώ το μεταξόνιο έχει ελαφρώς μειωθεί κατά 4 χιλιοστά. Μειωμένο κατά 2 χιλιοστά, είναι και το Offset του μοντέλου.

Στις αναρτήσεις, η Aprilia συνεργάζεται με την Ohlins και χρησιμοποιεί το νέο NIX πιρούνι, ενώ το αμορτισέρ πίσω και αυτό του τιμονιού ανήκουν στην σειρά TTX. Η ανάρτηση είναι φυσικά, πλήρως ρυθμιζόμενη. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν οι δύο νέες Brembo Stylema δαγκάνες εμπρός, ενώ θα γίνουν διαθέσιμοι προαιρετικά, ειδικοί αεραγωγοί ψύξης των φρένων!

Η RSV4 1100 Factory ανακοινώθηκε ως η πρώτη superbike παραγωγής, που θα εξοπλίζεται με αεροδυναμικά βοηθήματα εμπνευσμένα από το Moto GP και την RS-GP. Προφανώς μια κίνηση στρατηγικής έναντι στην αναμενόμενη νέα Ducati Panigale V4 με winglets, η Aprilia δηλώνει πως τα νέα πτερύγια στα πλευρά του fairing, θα αυξάνουν την ευστάθεια του εμπρός μέρους στις μεγάλες ταχύτητες.

Τέλος, τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου του μοντέλου δέχθηκαν τις κατάλληλες επαναρυθμίσεις, με την σουίτα APRC να παραμένει διαθέσιμη και να φέρει traction control, έλεγχο σούζας, launch control, shifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα, pit limiter και cruise control. Τρεις χάρτες απόδοσης κινητήρα θα είναι διαθέσιμη, ενώ το cornering ABS είναι της τελευταίας τεχνολογίας από την Bosch.