net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μεγαλύτερο, ομορφότερο και Special!

Το νέο μέλος της σειράς των Scarabeo κάνει ό,τι μπορεί για να ξεχωρίσει. Απέκτησε μεγαλύτερο κινητήρα και φόρεσε και τα καλά του, αποκτώντας το προσωνύμιο Special. Και όλα αυτά, χωρίς να είναι καν επιτακτική ανάγκη, μιας κι ένα Scarabeo ξεχωρίζει παντού!

 
Τιμή: 3.890 ευρώ
Χρώματα: Λευκό, μαύρο, γκρι
Εγγύηση: 2 χρόνια

(+): Σταθερότητα στην τελική, άνεση, χώροι, φρένα
(-): Ελλιπής πληροφόρηση πιρουνιού, βαριά αίσθηση και μικρό κόψιμο τιμονιού

Η σειρά των Scarabeo φυσικά και δεν θα μπορούσε να χάσει την ευκαιρία που εμφανίστηκε με την ανάπτυξη του νέου Quasar των 278,3 κ.εκ. της «μαμάς» Piaggio. Έτσι, η προσθήκη στη σειρά ενός μοντέλου 300 κ.εκ. δεν ήταν παρά θέμα χρόνου. Και το μοντέλο αυτό είναι το Scarabeo 300S, ένα scooter που, αν εξαιρέσεις το μεγαλύτερο κινητήρα και κάποιες λεπτομέρειες στην αισθητική, δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα της σειράς.

Ξεχωριστή Αισθητική

Στον τομέα της αισθητικής, τα Scarabeo γενικότερα έχουν καταφέρει κάτι που ελάχιστα μοντέλα μπορούν να διεκδικήσουν: είτε θα τα λατρέψεις είτε θα τα μισήσεις. Οπότε, σε όποια και από τις δύο κατηγορίες να ανήκεις, θα παραδεχθείς την αισθητική τους. Στα ίδια πλαίσια κινείται και το 300S. Η αισθητική του δεν έχει ξεφύγει στο παραμικρό από αυτή των υπολοίπων. Τα πλαστικά του είναι γεμάτα καμπύλες και στο πλάι δεσπόζει το κλασικό πλέον πάνελ με το λογότυπο Scarabeo. Τα τελειώματα στο κοστούμι του είναι φινιρισμένα με μαύρο ματ και πολλές λεπτομέρειες έχουν καλυφθεί με χρώμιο. Η μάσκα παραμένει ίδια, με το μεγάλο στρογγυλό φανάρι να βρίσκεται στο τιμόνι. Ένα νέο στοιχείο που αποτελεί ένα από τα πιο όμορφα του Scarabeo 300S, είναι ο λευκός πίνακας οργάνων, με το λευκό φως.

Κορυφαία άνεση

Το Scarabeo 300S αποτελεί ένα από τα πιο άνετα, αν όχι το πιο άνετο, scooter της κατηγορίας. Η σέλα είναι μεγάλη και μαλακή, βολεύοντας αναβάτη και συνεπιβάτη. Επιπλέον, δεν βρίσκεται σε μεγάλο ύψος, επιτρέποντας στα πόδια να φτάσουν άνετα στην άσφαλτο. Ο χώρος για τα πόδια είναι ικανοποιητικός, ενώ η ζελατίνα στη μάσκα θα προστατέψει καλύτερα απ’ όσο δείχνει, αφήνοντας μόνο τους ώμους εκτεθειμένους.

Χώροι άνω του μέσου όρου

Ο χώρος κάτω από τη σέλα του Scarabeo είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός. Μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face κράνος (ανεξαρτήτως μεγέθους και αεραγωγών) και ένα μπουφάν ή μικροπράγματα. Εναλλακτικά, μπορεί να χωρέσει και ένας χαρτοφύλακας τύπου Α3, χάρη στο μήκος και το πλάτος του χώρου. Μικροπράγματα μπορούν να τοποθετηθούν και στο ντουλαπάκι της ποδιάς, ενώ μια τσάντα δύναται να κρεμαστεί στον ειδικό γάντζο ή να δεθεί στη σχάρα. Ωστόσο, ένα αρνητικό στον τομέα των χώρων είναι το άνοιγμα της σέλας. Ο τρόπος για να ανοίξει είναι να πιέσει κάποιος το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη για να ανοίξει το ντουλαπάκι της ποδιάς και από εκεί να τραβήξει τον ειδικό διακόπτη που θα ανοίξει τη σέλα. Δεν θέλω να γίνομαι γκρινιάρης ή τεμπέλης, αλλά αυτή είναι μια μεγάλη διαδικασία για να ανοίξεις μια σέλα. Το Scarabeo 250 που είχαμε παρουσιάσει πριν από δύο χρόνια διέθετε ειδικό χειριστήριο για το άνοιγμα αυτής, οπότε ευελπιστώ πως υπάρχει κάτι ανάλογο και για αυτό.

Κινητήρας με «τσαγανό»!

Όπως και σε όλα τα υπόλοιπα 300άρια scooters του ομίλου Piaggio, έτσι και στο Scarabeo συναντάμε τον νέο Quasar των 278,3 κ.εκ. Το μονοκύλινδρο και ψεκαστό κινητήριο σύνολο χαρίζει υψηλότερα αποθέματα ροπής, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει βελτιωμένη ιπποδύναμη. Και αυτή η αλλαγή, όμως, είναι αρκετά σημαντική, ιδιαίτερα σε ένα scooter όπως το Scarabeo που σου δίνει μια βαριά αίσθηση. Η αίσθηση αυτή, λοιπόν, σχεδόν θα εξαφανιστεί, χάρη στη σπιρτάδα του κινητήρα.

Φρένα και αναρτήσεις: Ανάμεικτα συναισθήματα

Η εικόνα που δίνουν τα φρένα του Scarabeo είναι πολύ καλή. Ο μπροστινός δίσκος των 260 χιλ. και ο πίσω των 240 χιλ. συνεργάζονται εξαιρετικά, χάρη στο σύστημα συνδυασμένης πέδησης και το φρενάρισμα είναι προοδευτικό και δυνατό, παρά την κάπως σπογγώδη αίσθηση που αφήνουν οι μανέτες. Ωστόσο, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις αναρτήσεις. Τα πίσω αμορτισέρ είναι μαλακά, προκειμένου να προσφέρουν άνεση, αλλά όχι τόσο μαλακά ώστε να φορτίζονται με το παραμικρό. Η φόρτιση, από την άλλη, θα έρθει σύντομα στο πιρούνι, το οποίο θα πιεστεί εύκολα στη στροφή ή σε ανώμαλο έδαφος. Το μεγαλύτερο αρνητικό του, σε αυτήν την περίπτωση, είναι τα χαμηλά επίπεδα πληροφόρησης, τα οποία θα μπερδέψουν και θα ανησυχήσουν τον αναβάτη.

Οδηγώντας εντός και εκτός πόλης

Η πρώτη εντύπωση που θα σου αφήσει το Scarabeo 300S είναι αυτή της βαριάς αίσθησης. Ειδικά το τιμόνι είναι αρκετά βαρύ και το γεγονός ότι το κόψιμό του είναι μικρό δυσκολεύει την κατάσταση. Με λίγη ώθηση από το εξαιρετικό μοτέρ του, όμως, το Scarabeo θα δείξει τον αληθινό εαυτό του. Μέσα στην κίνηση, το τιμόνι (αίσθηση και κόψιμο) θα δυσκολέψει τα πράγματα, όταν όμως ο δρόμος ανοίξει, η εικόνα του θα βελτιωθεί κατακόρυφα. Ειδικά έξω από την πόλη, η σταθερότητά του (ακόμη και κοντά στην τελική του που φλερτάρει με τα 140 χλμ./ώρα) και η προστασία από τον αέρα θα εντυπωσιάσουν. Ωστόσο, η κακή εικόνα του πιρουνιού παραμένει, ειδικά σε ελιγμούς και στροφές, κυρίως στον τομέα της πληροφόρησης. Πάντως, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι το Scarabeo είναι το σταθερότερο scooter 300 κ.εκ. σε ευθεία με μεγάλη ταχύτητα που έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα. Με λίγα λόγια, το Scarabeo θα εκτιμηθεί περισσότερο έξω από την πόλη και κυρίως στην εθνική, μιας και οι λεπτοί χειρισμοί δεν είναι το φόρτε του και το πιρούνι δεν θα πληροφορήσει σωστά.

Συμπέρασμα: Γλυκόπικρο!

Το Scarabeo, λοιπόν, έχει να προσφέρει ανάμεικτα συναισθήματα στον αναβάτη του. Από τη μία, είναι εξαιρετικά άνετο και ευρύχωρο, στην πόλη όμως δεν θα ικανοποιήσει, εξαιτίας της βαριάς αίσθησης που δίνει, ειδικά στο τιμόνι. Από την άλλη, η εικόνα του θα βελτιωθεί εντυπωσιακά όταν κινείται σε ανοιχτό δρόμο. Κι εκεί, όμως, κάποιοι χειρισμοί θα φανερώσουν την κακή εικόνα του πιρουνιού. Τέλος, η τιμή του κυμαίνεται στα στάνταρ της κατηγορίας, όπως άλλωστε και η κατανάλωσή του.

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ