• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Aprilia Caponord Rally Raid
Χιλιομετροφάγος παντός εδάφους
Tα μεγάλα τουριστικά on-off είναι προϊόν της ευρωπαϊκής σχολής, και εξελίχθηκαν και αναδείχθηκαν μέσα από τους αγώνες των rally, όπως το Dakar.
Η περιπέτεια έχει μπει για τα καλά στο πετσί της Aprilia και η έκδοση Rally Raid, του Caponord, αποτελεί τη μεγαλύτερη επιβεβαίωση αυτού του ισχυρισμού, που απευθύνεται σε αυτούς που ζητάνε μια μοτοσικλέτα που να μπορεί να τους πάει, κυριολεκτικά, παντού.
Η άριστη οδική συμπεριφορά του και η σταθερότητα του, του επιτρέπουν να κινείται με μοναδική χάρη και ευκολία.
Χάρη στην προβολή τους και τη δυνατότητά τους να κινηθούν σε κάθε είδους τερέν, απέκτησαν πολλούς υποστηρικτές σε όλον τον κόσμο, αλλά κυρίως στην Ευρώπη. Από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει στον τομέα των τουριστικών οn-off. Σαν γνήσια Ευρωπαία, η Aprilia δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την κατασκευή τέτοιων μοτοσικλετών, κυρίως για λόγους prestige και ανταγωνισμού, αφού αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλοί «μνηστήρες» στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η αρχή έγινε με το Pegaso και την έκδοση Tuscany-Tibet Raid, και ακολούθησε το άλλο μεγάλο on-off της, το Caponord, το οποίο παράγεται στην ειδική έκδοση Rally Raid, που φέρει πολλές αλλαγές στην εμφάνιση, στο πλαίσιο και τον κινητήρα, προκειμένου να ενισχυθεί ο τουριστικός χαρακτήρας της μοτοσικλέτας και παράλληλα να αυξηθούν οι δυνατότητές του στην εκτός δρόμου κίνηση. Με αυτές τις αλλαγές, το Caponord Rally Raid υπόσχεται να ταξιδέψει τον αναβάτη του στα πιο μακρινά μέρη, και μπορεί να το κάνει είτε από την άσφαλτο είτε από το χώμα. Οι πιο απαιτητικοί μπορεί να θεωρήσουν ότι το νέο Rally Raid αποτελεί μια βελτιωμένη έκδοση του Caponord. Εμείς θα συμφωνήσουμε μαζί τους. Το θέμα όμως είναι τι βελτιώσεις έχει δεχθεί και κατά πόσο άλλαξαν τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Στην περίπτωση του Raid, οι βελτιώσεις είναι πολλές και σημαντικές. Αρχικά, έχουν να κάνουν με την εμφάνισή του, καθώς πλέον υπάρχει νέο φέρινγκ, με σχεδιασμό για μείωση των διαστάσεων της μοτοσικλέτας. Οσο μπορούν να μειωθούν. O ανεμοθώρακας είναι στενότερος και υψηλότερος, με μικρή κλίση προς τα πίσω, που μειώνει τους στροβιλισμούς. Αυτό το φέρινγκ και τον ανεμοθώρακα θα χρησιμοποιεί και το Caponord από το 2004. Μοναδικός είναι και ο χρωματισμός του, που δεν το αφήνει να περάσει απαρατήρητο, και εκτός αυτού είναι μούρλια! Ο κινητήρας είναι ίδιος, όμως, έχει δύο αντικραδασμικούς άξονες και διαφορετική χαρτογράφηση στον κινητήρα, που τον έχει κάνει πιο εύστροφο και με σαφώς καλύτερη απόδοση, ενώ το γρανάζι της πρωτεύουσας κόντυνε κατά ένα δόντι, από τα 16 στα 17 δόντια, με κόστος στην τελική ταχύτητα μόνο ένα χιλιόμετρο, σύμφωνα με την Aprilia. Στο πλαίσιο, η σημαντικότερη αλλαγή εντοπίζεται στον τομέα τον αναρτήσεων, με πιρούνι και ανάρτηση να έχουν αποκτήσει διαδρομή 200 χιλ., τονίζοντας με αυτόν τον τρόπο το χωμάτινο χαρακτήρα της μοτοσικλέτας και βελτιώνοντας αισθητά και τη συμπεριφορά της. Το πιρούνι των 50 χιλ. της Marzocchi διαθέτει ρυθμίσεις ως προς την απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης. Η πίσω ανάρτηση της Sachs, εκτός από τις ρυθμίσεις προφόρτισης και επαναφοράς που υπήρχαν, απέκτησε δοχείου αζώτου, ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και νέο τρόπο έδρασης στο ψαλίδι, με μοχλισμό. Οι υψηλότερες αναρτήσεις οδήγησαν στην αύξηση του ύψους της σέλας στα 860 χιλ. από τα 820 χιλ. και στην αύξηση του μεταξονίου από τα 1.544 χιλ. στα 1.568 χιλ. Στα φρένα, τέλος, οι δυο μπροστινοί δίσκοι των 300 χιλ. είναι πλευστοί. Οι υπόλοιπες αλλαγές έχουν να κάνουν με τις λεπτομέρειες της μοτοσικλέτας. Το τιμόνι είναι αλουμινένιο, μεταβλητής διατομής και τα καβαλέτα του προέρχονται από το Tuono. Για την προστασία των χεριών του οδηγού φροντίζουν οι όμορφες χούφτες, που είναι βαμμένες στο χρώμα της μοτοσικλέτας. Τα μεταλλικά κάγκελα είναι απαραίτητα για την προστασία της μοτοσικλέτας και η ποδιά από ανθρακόνημα και αλουμίνιο, παρέχει προστασία στον κινητήρα και καλαισθησία.