net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Aprilia Atlantic 500
Ταλαντούχος ταξιδιώτης
Η κοινή γνώμη της μοτοσικλέτας ήταν κατ’ αρχήν επιφυλακτική έναντι στα νέα, μεγάλα scooter.
Πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από δύο χρόνια και αποτέλεσε ένα από τα πρώτα μεγάλα scooter, που καθιερώθηκαν στη συνείδηση του κόσμου ως τα scooter που μπορούσαν να βγουν με αξιώσεις έξω από τα στενά όρια της πόλης.
Πολλοί μιλούσαν για “υπερβολή των εταιρειών” και για “πείραμα, καταδικασμένο σε αποτυχία”.Οοι αυτοί όμως διαψεύστηκαν στην πορεία και τα μεγάλα scooter κέρδισαν το ευρύ κοινό. Αυτό το αποδεικνύουν και οι αριθμοί των πωλήσεων αλλά και ο κόσμος, που μας βομβαρδίζει με τηλεφωνικές ερωτήσεις για τα maxi scooter καθημερινά. Η Aprilia λαμβάνοντας υπ’ όψιν της τα ενθαρρυντικά μηνύματα και απ’ την υπόλοιπη Ευρώπη και ιδιαίτερα από την ίδια την ιταλική αγορά, προχώρησε με προσοχή στη δημιουργία της δικής της πρότασης. Αξιοποιώντας την εμπειρία και τις επιτυχημένες κινήσεις της τα τελευταία χρόνια, έφτιαξε το Atlantic 500, εντάσσοντάς το στη σχεδιαστική φιλοσοφία της νέας γκάμας των μοτοσικλετών της. Είναι κατά τη γνώμη μας σημαντικό το γεγονός ότι το Atlantic ξεφεύγει τελείως από την αισθητική όλων των άλλων scooter της εταιρείας και ουσιαστικά προσεγγίζει τις γραμμές που ακολουθήθηκαν στις νέες μοτοσικλέτες της εταιρείας, όπως π.χ. το Capo Nord και το Futura. Το 2004 το Atlantic συνεχίζει την πορεία του στην ελληνική και συνεχίζει να βρίσκεται μεταξύ των πρώτων επιλογών των φίλων που εκτιμούν τις αρετές των μεγάλων scooter.
Ανετο στο δρόμο
Απ’ την αρχή είναι φανερό ότι η απόδοση της ισχύος του μονοκύλινδρου κινητήρα γίνεται ομαλά, πολύ ομαλά και αθόρυβα. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός που διαθέτει, λειτουργεί απροβλημάτιστα και σε συνδυασμό με τον καταλύτη της εξάτμισης, φροντίζουν για τη χαμηλή εκπομπή καυσαερίων, σύμφωνα πάντα με την ευρωπαϊκή οδηγία Euro 2. Τα αποθέματα δύναμης του κινητήρα θα αναδειχθούν όταν σταθερά οι στροφές ανεβαίνουν και το Atlantic βρίσκεται να επιταχύνει πάνω από τα 120 χλμ./ ώρα. Η προστασία από τον αέρα είναι αποτελεσματική, η σταθερότητα δε του scooter υποδειγματική. Το Atlantic δείχνει και έχει ακόμη αρκετά αποθέματα ισχύος. Τερματίζοντας το γκριπ του γκαζιού, φθάνουμε άνετα τα 150 χλμ./ ώρα και αυτή είναι μία ταχύτητα που μπορεί να κρατηθεί σταθερά σε ρυθμούς ταξιδιού, με συνεπιβάτη και αποσκευές. Επιμένοντας κι άλλο στην ευθεία, το Atlantic θα ανέβει πάνω από τα 160 χλμ./ ώρα, φανερώνοντας τις μεγάλες ικανότητες του κινητήρα των 39 ίππων του, που μπορεί να υποστηρίξει με άνεση τα σχέδια του ταξιδιάρη ιδιοκτήτη του. Για να αποφευχθούν τυχόν ανεπιθύμητες νευρικότητες σε αυτές τις ταχύτητες, η Aprilia έχει προνοήσει και έχει τοποθετήσει σταμπιλιζατέρ τιμονιού. Το Atlantic τα καταφέρνει ικανοποιητικά και στις στροφές. Εχοντας από την αρχή στο μυαλό το μακρύ μεταξόνιο του, κινείσαι επιφυλακτικά. Γρήγορα όμως συνηθίζεις τις μεγάλες διαστάσεις και το βάρος του και αρχίζεις να το εμπιστεύεσαι ολοένα και περισσότερο, πλαγιάζοντάς με ...μέτρο. Κανένα πρόβλημα για το Atlantic, το οποίο σε προκαλεί για το κάτι παραπάνω, βασιζόμενο στη μεγαλύτερη σταθερότητα που προσφέρει κι ο 15άρης εμπρός τροχός. Σαν γνήσιο scooter, το Atlantic φαίνεται εξοικοιωμένο και με την κίνηση στην πόλη. Αν συνηθίσεις το βάρος και τον όγκο του, κινείσαι σχετικά εύκολα μέσα στην κίνηση και κάνεις όλες τις δουλειές σου. Από πλευράς φρένων, οι δύο εμπρός δίσκοι των 260 χιλ. και ο ένας μονός δίσκος των 220 χιλ. πίσω, σε συνδυασμό με το σύστημα Intergrale, προσφέρουν αποτελεσματικό φρενάρισμα. Το σύστημα Intergrale ενεργοποιεί και έναν από τους δύο εμπρός δίσκους πατώντας τη μανέτα του πίσω, στοχεύοντας σε ένα πιο “ισορροπημένο” φρενάρισμα. Αξιοσημείωτο είναι ότι η απόκρισή του είναι μεν άμεση, αλλά δεν αποδεικνύεται επικίνδυνη αν ο οδηγός δεν πατήσει με πολλή δύναμη τη μανέτα με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Η ομαλότητα της λειτουργίας του συστήματος σε ικανοποιεί, ενώ αρκούντως αποτελεσματικά είναι και τα εμπρός φρένα, που κατ’ αρχήν δείχνουν ότι υστερούν σε αίσθηση. Το πιρούνι των 40 χιλ. και τα δύο ρυθμιζόμενα (ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου) αμορτισέρ, αποσβένουν ικανοποιητικά τους κραδασμούς, ενώ είναι σχετικά σφιχτά και δεν αφήνουν το Atlantic να “πλέει” στις ανοιχτές καμπές. Στο πεδίο της άνεσης, τo Atlantic είναι απολαυστικό. Οι μεγάλες του διαστάσεις αφήνουν περιθώριο για τη δημιουργία μεγάλων ωφέλιμων χώρων. Για τη θέση του οδηγού μιλήσαμε ήδη, ενώ για το συνεπιβάτη θα λέγαμε ότι πρόκειται για ό,τι πιο άνετο μπορούσαν να φτιάξουν στην Aprilia: φαρδιά και αναπαυτική σέλα, ξεχωριστά, φαρδιά αναδιπλούμενα μαρσπιέ, αλλά και ειδικό αξεσουάρ για τη στήριξη της πλάτης του. Μάλιστα, το τελευταίο αφαιρείται ολόκληρο για να τοποθετηθεί η βαλίτσα της Aprilia που έχει ενσωματωμένο το συγκεκριμένο αξεσουάρ. Κάτω από το τιμόνι υπάρχει χρήσιμο ντουλαπάκι για μικροπράγματα, μία μικρή θήκη με πρίζα 12 V για τη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος 47 λίτρων, όπου χωρούν δύο full face κράνη. Πέρα δε απ’ αυτή την πληρότητα που φανερώνει ο εξοπλισμός του, η ποιότητα της βαφής των πλαστικών του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κορυφαία. Οι χρωμιωμένες μπάρες προστασίας του κινητήρα είναι επίσης ένα σημείο που φανερώνει τη μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια που έδωσαν οι άνθρωποι της Aprilia. To Atlantic 500 πωλείται στην τιμή των 6.233 Ευρώ, η οποία θεωρείται αρκετά ελκυστική.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ