• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Aprilia RSV Mille R
Ιταλική βολίδα
Από την εργοστασιακή μοτοσικλέτα του Edwards δανείστηκε η Aprilia σημαντικά στοιχεία για την βελτίωση της αεροδυναμικής της νέας Mille R.
Την ευρωπαϊκή απάντηση στην ιαπωνική πρόκληση αποτελεί το Aprilia RSV Mille R. Στημένο με βάση τα αγωνιστικά πρότυπα, και με αισθητική που… σκοτώνει, ρίχνει το γάντι στα τετρακύλινδρα χιλιάρια.
Εχει συμπαγείς διαστάσεις, καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο από μία Ducati και βλέπει θαρραλέα τα ιαπωνικά 1000άρια. Τι είναι; Μα, φυσικά, το νέο RSV Mille R, το οποίο έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε όλους τους τομείς. Η διάταξη των κυλίνδρων διατηρεί την περιεχόμενη γωνία των 60 μοιρών, τις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Την τροφοδοσία του αναλαμβάνει ο ηλεκτρονικός ψεκασμός, που διαθέτει σώματα διαμέτρου 57 χιλ. Η ισχύς των 138.72 ίππων καταλήγει στον πίσω τροχό μέσω του κιβωτίου των 6 σχέσεων. Βασικό ατού του κινητήρα αποτελεί το σύστημα PPC (Pneumatic Power Clutch), το οποίο αποτρέπει την αναπήδηση του τροχού στα απότομα κατεβάσματα των σχέσεων κατά την επιβράδυνση. Πλέον, επιλέχθηκαν δύο εξατμίσεις, μία για τον κάθε κύλινδρο, τόσο για τη βελτίωση της κλίμακας της ισχύος όσο και για την ολική αεροδυναμική της μοτοσικλέτας. Το αλουμινένιο, περιμετρικό πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από χυτά και εξελασμένα τμήματα. Τα τελευταία έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να αυξήσουν την ακαμψία του σε συγκεκριμένα σημεία. Το υποπλαίσιο, που είναι επίσης κατασκευασμένο από αλουμίνιο, είναι ελαφρύτερο από το παλιό, πιο στενό και πιο άκαμπτο. Εκπληκτική είναι και η κατασκευή του ασύμμετρου ψαλιδιού, που σε κερδίζει με τις άριστες κολλήσεις του. Στο εμπρός σύστημα φιγουράρει το 43άρι αντεστραμμένο πιρούνι της Showa, που είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Εργο τέχνης αποτελούν οι πανέμορφες πλάκες που το συγκρατούν, και κλέβουν την παράσταση στον τομέα της αισθητικής. Το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της Sachs συνδέει το ψαλίδι με το πλαίσιο μέσω του προοδευτικού μοχλικού συστήματος της Aprilia. Το σύστημα πέδησης προέρχεται από την Brembo. Στο εμπρός τμήμα της μοτοσικλέτας έχουν τοποθετηθεί δίσκοι διαμέτρου 320 χιλ. και τετραέμβολες δαγκάνες που παίρνουν εντολές από την radial τρόμπα. Παρόμοια τρόμπα διαθέτει και το σύστημα του υδραυλικού συμπλέκτη. Το πίσω σύστημα διαθέτει δίσκο 220 χιλ. και δαγκάνα δύο εμβόλων. Στον τομέα της αισθητικής, δεν χωράει περιθώριο για αρνητικά σχόλια, μιας και όπου και αν σταθείς, όπου κι αν το παρκάρεις, δεν θα περάσει απαρατήρητο. Εχει δεχθεί έντονες επιρροές από τα αγωνιστικά της εταιρείας, στα οποία και οφείλει την αεροδυναμική του. Η σχεδίαση της ουράς είναι σήμα κατατεθέν, ενώ η εισαγωγή του ram air αποτελεί σχεδόν πιστό ομοίωμα του VTR1000SP. Στην τιμή των 13.980 ευρώ αποτελεί μία ελκυστική πρόταση στην κατηγορία του, χωρίς να υστερεί στον τομέα των επιδόσεων, εκτός και αν το επώνυμό σας είναι Rossi…
Ιταλική λεπίδα
Μόλις καθίσεις πάνω στη σέλα του Mille αντιλαμβάνεσαι ότι η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα κατασκευάστηκε για ένα και μόνο λόγο, για να οδηγείται στα όρια. Τα λεπτεπίλεπτα αλουμινένια μαρσπιέ είναι τοποθετημένα … στο Θεό, τα κλιπόνς αντίστοιχα στο σωστό βάθος και στην κατάλληλη γωνία και σε γενικές γραμμές, η εργονομία του συνόλου είναι άψογη. Αντικρίζοντας και μόνο τις εκπληκτικές radial τρόμπες των χειριστηρίων και το μοντέρνο κόκπιτ, αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι πάνω στη σέλα μιας εργοστασιακής μοτοσικλέτας. Κάπου εκεί στα ψηλά προσπαθεί να καθίσει ο συνεπιβάτης, με τα γόνατα στις μασχάλες και τα χέρια του να ακουμπούν πάνω στις επιθετικές εξοχές του καλλίγραμμου ρεζερβουάρ. Το μοτέρ παίρνει εύκολα μπροστά και δεν καταφέρνει να κρύψει τον μπάσο ήχο του. Πατάς το σκληρό υδραυλικό συμπλέκτη και ξεκινάς. Μέσα στην πόλη, σου δίνει την εντύπωση ότι το RSV είναι σαν πουλί φυλακισμένο. Το κιβώτιό του φαίνεται μακρύ και συνεχώς είσαι με μία σχέση κάτω για να μην σκορτσάρει, ενώ ο σκληρός συμπλέκτης κάνει τη ζωή σου δύσκολη. Το μοτέρ ανεβάζει σύντομα θερμοκρασία (98+ βαθμούς Κελσίου) και νιώθεις να βράζεις καθώς η θερμότητα ξεχειλίζει από όποια οπή βρει. Οι καθρέφτες είναι τοποθετημένοι χαμηλά και μόνο όταν είσαι σκυφτός έχεις κάποιο ορατό πεδίο, κι αυτό αν κλείσεις κάπως τα χέρια σου. Το γεγονός ότι δεν ρυθμίζονται, αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα στην καθημερινή μετακίνηση. Επίσης, τα χειριστήρια στο αριστερό κλιπόνς είναι ανάποδα, οπότε όταν ψάχνεις για τα φλας καταλήγεις να πατάς την κόρνα. Στη βροχή κρατάς ένα αργό ρυθμό μιας και καταβρέχεσαι από ότι πετάει το εμπρός ελαστικό, λόγο του μικρού λασπωτήρα. Ωστόσο, αν αγοράσει κάποιος το Mille R για να κινείται μέσα στην πόλη, τότε καλά θα κάνει να επισκεφτεί ταχέως κάποιον ψυχίατρο! Η μοτοσικλέτα αυτή θέλει δρόμο για πρόγευμα, στροφιλίκια για σαλάτα και εσάκια για κυρίως γεύμα! Τις πραγματικές του χάρες ξεδιπλώνει το Aprilia μόλις βγεις στο εθνικό δίκτυο. Τότε, ο ισχυρός δικύλινδρος κινητήρας αποδεικνύει ότι μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στα τετρακύλινδρα χιλιάρια. Η ισχύς του εμφανίζεται δυναμικά πάνω από τις 5.000 στροφές και γεμίζει τις σχέσεις του άμεσα χωρίς διχασμούς.Η χροιά του ήχου αλλάζει και το ram air σκούζει απεγνωσμένα κάτω από το ρεζερβουάρ. Στα ανοιχτά στροφιλίκια το RSV βουτάει λυσσασμένο, χωρίς σκέψη, εφόσον το αλουμινένιο πλαίσιο εγγυάται τη στιβαρότητα που απαιτείται για να στρίψεις με ασφάλεια χωρίς να εμφανίζονται ταλαντώσεις. Οι αναρτήσεις του έχουν μέτρια σκληρότητα, είναι προοδευτικές και φροντίζουν για την άψογη επαφή των τροχών με το οδόστρωμα. Το πιρούνι συμπιέζεται προοδευτικά ακόμη και στις απότομες επιβραδύνσεις, ενώ ταυτόχρονα το πίσω αμορτισέρ σε συνεργασία με το συμπλέκτη περιορίζουν σημαντικά τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού, ενισχύοντας κατά αυτό τον τρόπο το πάτημα της μοτοσικλέτας λίγο πριν την πλασάρεις στη στροφή. Από την άλλη πλευρά, το πίσω αμορτισέρ δεν συμπιέζεται απότομα στο άμεσο άνοιγμα του γκαζιού, με αποτέλεσμα να φορτίζει κατάλληλα το ελαστικό της Michelin ώστε να βάζει σωστά την ισχύ στη άσφαλτο. Τα φρένα του αφήνουν τις καλύτερες εντυπώσεις, παρ' όλο που δεν είναι ακραία. Είναι ισχυρά, με άριστη προοδευτικότητα και πολύ καλή αίσθηση. Δεν θα γίνεις αυτοκόλλητο στα όργανα μόλις αγγίξεις τη μανέτα, μιας και φρενάρεις με ασφάλεια από οποιαδήποτε ένδειξη του ταχύμετρου. Το πίσω είναι ισχυρό, υστερεί όμως κάπως σε αίσθηση και προοδευτικότητα, με αποτέλεσμα να χρειάζεται να ασκείς περισσότερη δύναμη, προκειμένου να επέλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, το RSV είναι υπάκουο στις εντολές σου, χωρίς να είναι ακαριαίο στις αντιδράσεις του. Η γεωμετρία του ακολουθεί τα πρότυπα των καθαρόαιμων του λίτρου, ωστόσο, δεν είναι νευρικό και δεν θα τρομάξει τον σχετικά άπειρο αναβάτη. Στα γρήγορα εσάκια πρέπει να ασκήσεις περισσότερη δύναμη στα χειριστήρια και φυσικά στο γκάζι, για να αλλάξει κατεύθυνση. Στο ψηφιακό του κοντέρ δείχνει περήφανα 283 χλμ./ώρα, αφήνοντάς σε άφωνο. Στο σύνολο, αποτελεί μια άριστα στημένη μοτοσικλέτα που θα σε διασκεδάσει στις γρήγορες εξορμήσεις σου, χωρίς να ταράξει τον καρδιακό σου παλμό. Μην το σκέφτεσαι, δοκίμασέ την.