• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Aprilia RSV 1000 Tuono '04
Θέμα εμφάνισης
H μοτοσικλέτα από την πρώτη της εμφάνιση απέσπασε ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια, ενώ εξίσου μεγάλη ήταν και η εμπορική επιτυχία που σημείωσε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.
Με διαφορετικούς χρωματισμούς γιορτάζει η Aprilia τα πρώτα γενέθλια του Tuono 1000, της μοτοσικλέτας που έβαλε την ιταλική εταιρεία στην κατηγορία των streetfighter, και γνώρισε μεγάλη επιτυχία, χάρη στο καλοστημένο σύνολό της, που προέρχεται από το κορυφαίο Mille, και την προσιτή τιμή της.
Η άριστη οδική συμπεριφορά του οφείλεται στο πολύ καλό σύνολο πλαισίου και αναρτήσεων, που προέρχεται από το κορυφαίο Mille.
Eνα χρόνο πριν, η Aprilia παρουσίασε το Tuono 1000, μια μοτοσικλέτα για την κατηγορία των streetfighter. Επειδή όμως η ιταλική εταιρεία δεν γνώριζε και τόσο καλά την εν λόγω κατηγορία, χρησιμοποίησε ένα δοκιμασμένο και αξιόπιστο σύνολο, αυτό του Mille, που με τις απαραίτητες τροποποιήσεις μετονομάστηκε σε Tuono 1000. Στην ουσία, πρόκειται για ένα Aprilia Mille χωρίς φέρινγκ και με ψηλό τιμόνι. H μοτοσικλέτα από την πρώτη της εμφάνιση απέσπασε ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια, ενώ εξίσου μεγάλη ήταν και η εμπορική επιτυχία που σημείωσε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Για το 2004, η Aprilia αποφάσισε να προβεί στην πρώτη αλλαγή για το Tuono, η οποία όμως αφορά μόνο τους χρωματισμούς του. Αυτό συνέβη αφ' ενός γιατί ένα επιτυχημένο σύνολο, όπως αυτό του Tuono, δεν αλλάζει εύκολα, αφ' ετέρου γιατί οποιαδήποτε αλλαγή γίνει πάνω του, είναι απαραίτητο να περάσει πρώτα από το Mille, από το οποίο και προέρχεται. To Tuono 1000, λοιπόν, είναι ένα μοντέλο που μπορεί και συνδυάζει την καθημερινή μετακίνηση, την ήρεμη βόλτα και την sport οδήγηση, με μεγάλη ευκολία, φτάνει ο οδηγός του να κάνει κάποιους μικρούς συμβιβασμούς όσον αφορά την κίνησή του στους δρόμους της πόλης. Ο κινητήρας του διαθέτει την απαραίτητη δύναμη και ελαστικότητα για να αντεπεξέλθει στον πολυχρηστικό χαρακτήρα του. Είναι δικύλινδρος, με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 60 μοίρες και κυβισμό 997,62 κ.εκ. Κάθε κύλινδρος διαθέτει τέσσερις βαλβίδες που παίρνουν κίνηση από δύο εκκεντροφόρους, ενώ για την ήρεμη λειτουργία του κινητήρα φροντίζουν δύο αντικραδασμικοί άξονες. Η τροφοδοσία του γίνεται από δύο σώματα ψεκασμού, πολλαπλών σημείων, διαμέτρου 51 χιλ., που διαχειρίζονται από ηλεκτρονική μονάδα, ενώ υπάρχουν και δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο. Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 130 ίππους και η ροπή του τα 10,3 kgm, σύμφωνα με τα νούμερα που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Το αντεστραμμένο πιρούνι της Showa έχει διάμετρο 43 χιλ. και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και επαναφοράς. Πίσω έχει τοποθετηθεί μονό αμορτισέρ της Boge, πλήρως ρυθμιζόμενο. H χρυσή σειρά της Brembo φροντίζει για το άριστο φρενάρισμα του Tuono, με δύο δίσκους 320 χιλ. με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, και δίσκο διαμέτρου 220 χιλ. με δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω, όλα συνδεδεμένα με σωληνάκια υψηλής. Ο εμπρός τροχός έχει διαστάσεις 3,50x17 και ο πίσω 6,00x17, με ελαστικά διαστάσεων 12/70 και 190/50, αντίστοιχα. Η τιμή του είναι 11.200 ευρώ και βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τον ανταγωνισμό, κάτι όμως που δικαιολογείται απόλυτα λόγω του εξοπλισμού του. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι όσες μέρες κυκλοφορούσαμε με το νέο Tuono, τα βλέμματα όλων ήταν στραμμένα πάνω του απ' όπου και αν περάσαμε, ενώ δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έμπαιναν στον πειρασμό να μας υποβάλλουν κάθε είδους ερωτήσεις για το νέο μοντέλο. Είναι αλήθεια, βέβαια, ότι οι νέοι χρωματισμοί του είναι πιο εντυπωσιακοί και πιο επιθετικοί, παραπέμποντας στα αγωνιστικά γονίδια της μοτοσικλέτας. Το πλαίσιο και το ψαλίδι είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα και δένουν άριστα με το ασημένιο χρώμα της μοτοσικλέτας και τους κόκκινους τροχούς. Μόλις ανέβεις στη σέλα του και κάνεις μια σύντομη βόλτα, εντυπωσιάζεσαι από την απόδοση του κινητήρα και το καλοστημένο σύνολο. Η γραμμική απόδοση της ισχύος του κινητήρα κάνει την εμφάνισή της στον πίσω τροχό από χαμηλά και διατηρείται σε όλο το φάσμα των στροφών, με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής να εμφανίζεται στις 5.500 σ.α.λ. Μπορείς να κινείσαι άνετα μαζί του, με εξαίρεση τους δρόμους της πόλης, όπου απαιτούνται κάποιοι συμβιβασμοί. Το μικρό κόψιμο του τιμονιού είναι αυτό που θέτει τους περισσότερους περιορισμούς εδώ, ενώ παρουσιάζεται και ένα ελαφρύ σκορτσάρισμα του κινητήρα στις χαμηλές στροφές. Ο συμπλέκτης του, αν και υδραυλικός, είναι βαρύς, και κουράζει σε συχνή χρήση, χωρίς όμως να χάνει την απόδοσή του. Ωστόσο, το στοιχείο που σε κερδίζει περισσότερο από καθετί άλλο όταν βρίσκεσαι στη σέλα του, είναι ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα μαζί του, με μοναδική ευκολία, άνεση και ασφάλεια. Το συμπαγές σύνολο του πλαισίου σε συνδυασμό με τον ισχυρό κινητήρα και τη γρήγορη γεωμετρία, μετατρέπουν την καθημερινή μετακίνηση σε ένα ατελείωτο παιχνίδι. Φρενάρεις με το πίσω ελαστικό να υπογράφει στην άσφαλτο, πλασάρεσαι στη στροφή ανάλογα με τις διαθέσεις σου με όποια κλίση και γωνία προτιμάς και στην έξοδο χαιρετάς τους γύρω σου με τον εμπρός τροχό στον αέρα χωρίς να χρειάζεται να καταβάλεις ιδιαίτερη προσπάθεια. Η θέση οδήγησης είναι προσιτή για την καθημερινή μετακίνηση και τις τουριστικές εξορμήσεις. Τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα σε λογικό ύψος και τα άνω άκρα πέφτουν σε ιδανική θέση πάνω στο φαρδύ τιμόνι. Το αφρώδες υλικό της σέλας έχει μέτρια σκληρότητα και φροντίζει για την άνεση τόσο του αναβάτη όσο και του συνεπιβάτη. Ωστόσο, αν τα μαρσπιέ του τελευταίου ήταν τοποθετημένα κάπως χαμηλότερα, θα έκαναν πιο άνετη τη συμβίωσή του με το μεταμορφωμένο Mille, ενώ εδώ αξίζει να αναφερθεί και η απουσία χειρολαβής, που τον αναγκάζει να κρατιέται μονίμως από τον οδηγό. Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι ιδιαίτερα κοντός, οπότε αναγκάζεσαι να σφηνώσεις το πέλμα σου ανάμεσα σε αυτόν και το μαρσπιέ για να τον χρησιμοποιήσεις. Η ελαστικότητα του ισχυρού μοτέρ είναι μοναδική. Μπορείς να κινείσαι με έκτη και 3.500 σ.α.λ. και όταν ανοίξεις το γκάζι, ο δικύλινδρος ιταλικός κινητήρας να επιταχύνει χωρίς δισταγμούς. Μέσα στην πόλη δεν θα χρειαστεί να υπερβείς τις 7.000 σ.α.λ., αλλά παρ' όλα αυτά κινείσαι με μοναδική άνεση. Ολα εξαρτώνται από τη διάθεσή σου, καθώς μπορείς να κινείσαι χαλαρά μέσα στην πόλη, να κάνεις μικρές βόλτες με το έτερον ήμισυ ή να βάζεις την αγωνιστική σου φόρμα και να ξεχύνεσαι στους δρόμους και τις πίστες για γρήγορη οδήγηση. Επιταχύνει, φρενάρει και στρίβει ενσαρκώνοντας τον ατίθασο χαρακτήρα του Mille και σε αφήνει άφωνο με τη μοναδική ακρίβεια των κινήσεών του. Το πλαίσιο του καθαρόαιμου δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια, όσο και να το πιέσεις. Οι αναρτήσεις υπακούουν υποδειγματικά. Είναι κατάλληλα ρυθμισμένες ώστε να ισοσταθμίζουν την άνεση των αναβατών με τις απαιτήσεις της γρήγορης οδήγησης, καταφέρνοντάς τα πολύ καλά και στους δύο τομείς. Η δυνατότητα ρυθμίσεών τους αποτελεί ένα επιπλέον ατού, καθώς μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις απαιτήσεις και το στιλ οδήγησης του καθενός. Οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με τη σκέψη, γεγονός που φέρει στη μνήμη σου την αγωνιστική σχεδίαση του πλαισίου. Η σταθερότητά του στην ευθεία είναι εκπληκτική για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 265 χλμ./ ώρα. Το ίδιο σταθερό παραμένει και στις στροφές, όπου διατηρεί τη γραμμή που θα του ορίσεις παρέχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη, ενώ το σταμπιλιζατέρ θα κρατήσει σταθερό το τιμόνι κατά την έξοδο των στροφών. Αυτό που σε εντυπωσιάζει όμως περισσότερο απ' όλα, είναι ότι το μικρό φέρινγκ παρέχει καλή προστασία από τον αέρα. Τι σημαίνει αυτό; Οτι μπορείς να ταξιδεύεις με μια μουαγιέν της τάξεως των 150-180 χλμ./ ώρα, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις "μονόζυγο" στην μπάρα του τιμονιού… Η αίσθηση και η προοδευτικότητα που παρέχουν τα συστήματα πέδησης της Brembo είναι εκπληκτική, ενώ έχει επιλεγεί και κατάλληλη πάστα για τα τακάκια τους, που ενισχύει την προοδευτικότητά τους χωρίς να περιορίζει την ισχύ τους. Κατά αυτό τον τρόπο, μπορείς να φρενάρεις αποτελεσματικά από οποιαδήποτε ένδειξη του ταχύμετρου, χωρίς να ρισκάρεις μπλοκάρισμα των τροχών. Εξαιρετικό είναι και το ηλεκτρονικό πολυόργανο, που εκτός από τις απαραίτητες ενδείξεις που παρέχει, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα και σαν χρονόμετρο, με την ενεργοποίησή του να πραγματοποιείται από το κουμπί του σινιάλου των φώτων. Σε γενικές γραμμές, το Tuono αποτελεί μια εξαιρετική μοτοσικλέτα που μπορεί να ανταποκριθεί με αξιώσεις τόσο στην καθημερινή μετακίνηση όσο και σε συνθήκες ταξιδιού ή σπορ οδήγησης. Υπεύθυνο γι΄ αυτό είναι το σύνολο κινητήρα, πλαισίου, αναρτήσεων και φρένων που διαθέτει, το οποίο προερχόμενο από το Mille είναι υπεράνω πάσης κριτικής. Στην αγορά διατίθεται σε δύο νέους χρωματισμούς, κόκκινο της τουλίπας και γκρί του μαγνήτη, που τονίζουν ακόμη περισσότερο τον επιθετικό χαρακτήρα του, ενώ η τιμή του είναι λογική, αν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για μια πολυχρηστική μοτοσικλέτα με ικανοποιητικό εξοπλισμό.
Αριστο σε απόδοση το συνολάκι της Brembo, υπόσχεται να σταματήσει τη μοτοσικλέτα από οποιαδήποτε ένδειξη του ταχύμετρου.
Οταν έχεις τέτοια θέα μπροστά σου, δεν θέλεις να το προσπεράσεις.