To Tiger από τα γεννοφάσκια του είχε να επιδείξει μοναδικά στοιχεία που το έκαναν ανταγωνιστικό.
"Ζούγκλα γίναμε", αναφωνούν καθημερινά οι Ελληνες οδηγοί που κινούνται στους δρόμους της χώρας μας. Και όπως φαίνεται, μόνο ένα αιλουροειδές σαν τον "Τίγρη" μπορεί να επιβιώσει μέσα σ' αυτήν…
Μετά από δώδεκα χρόνια σταθερής πορείας στην αγορά της χώρας μας, ο "Τίγρης", εξακολουθεί να αποτελεί ένα δυνατό χαρτί στην κατηγορία των μεγάλων on-off. Αν και οι δυνατότητές του προσανατολίζονται περισσότερο στο on, το Tiger από τα γεννοφάσκια του είχε να επιδείξει μοναδικά στοιχεία που το έκαναν ανταγωνιστικό. Ξεκινώντας από την "καρδιά" του, ήταν το πρώτο που επιχείρησε να παρουσιάσει τρικύλινδρο κινητήρα, κάνοντας σαφές ότι κύριος στόχος του είναι ο γρήγορος και ασφαλής τουρισμός, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τη μετακίνηση στο χώμα. Μέσα σ' αυτά τα δώδεκα χρόνια, οι αλλαγές που δέχτηκε, βελτίωσαν τη μοτοσικλέτα στους τομείς της εμφάνισης και των επιδόσεων, διατηρώντας αναλλοίωτο το χαρακτήρα της. Ο "ασφάλτινος" χαρακτήρας του Tiger, λοιπόν, βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο για το 2005, καθώς βάσει των τελευταίων αλλαγών που πραγματοποίησε το βρετανικό εργοστάσιο, τροποποιήθηκε η γεωμετρία της μοτοσικλέτας, με αποτέλεσμα να γίνει ακόμα πιο γρήγορη και πιο ευκολοδήγητη, αλλά και πιο ασφαλής. Η γρήγορη οδήγηση συμπεριλαμβάνεται στις αρετές της τρικύλινδρης "καλλονής" και αυτό ήταν που ήθελαν να επιτύχουν περισσότερο. Σημαντικότερες αλλαγές, οι οποίες επέφεραν αλλαγές και στη γεωμετρία, είναι το νέο πιρούνι όπως και το νέο ψαλίδι. Το νέο πιρούνι του "Τίγρη" είναι πιο κοντό σε μήκος, διαθέτει ελατήρια νέου τύπου, που είναι πιο σκληρά, καθώς και επανασχεδιασμένη απόσβεση επαναφοράς. Η διάμετρός του παρέμεινε στα 43 χιλ., όμως, η γωνία κάστερ μειώθηκε στις 25,8 μοίρες από τις 28 που ήταν πριν. Με την αλλαγή του πιρουνιού, μάλιστα, μειώθηκε και το τρέιλ, από τα 92 χιλ. στα 87,9 χιλ. Το νέο ψαλίδι είναι αλουμινένιο και πιο ισχυρό, ενώ με την προσθήκη του μειώθηκε και το μεταξόνιο από τα 1.550 χιλ. στα 1.537 χιλ. Οι νέοι τροχοί, κατασκευασμένοι από χυτό αλουμίνιο, είναι ελαφρύτεροι και χρησιμοποιούν ελαστικά tubeless. Επανασχεδιασμένη είναι και η σέλα, με νέο αντιολισθητικό κάλυμμα, όπως νέα είναι και τα πεντάλ για το φρένο και τις ταχύτητες. Διαφορετικά είναι και τα γραφικά της μοτοσικλέτας, ενώ το πλαίσιο απαρνείται μετά από πολλά χρόνια το μαύρο χρώμα του για το ασημί.
Απαράλλακτος παρέμεινε ο κινητήρας του, που υπερέχει σε σχέση με τον ανταγωνισμό, λόγω του ενός επιπλέον κυλίνδρου. Με την ιπποδύναμή του να φτάνει τους 104 ίππους, αποτελεί τον πιο δυνατό στην κατηγορία.
Το κλουβί της πόλης
Η σέλα τοποθετεί τον αναβάτη σε βολική θέση, με τα πόδια του να βρίσκονται τοποθετημένα σε ξεκούραστες γωνίες και μόνο το φαρδύ ρεζερβουάρ δυσκολεύει κάπως τα πράγματα, αναγκάζοντας τα πόδια του να μένουν ανοικτά. Το υψηλό τιμόνι δεν τεντώνει τα χέρια και βοηθάει στον εύκολο έλεγχο της μοτοσικλέτας. Ο τρικύλινδρος κινητήρας τίθεται εύκολα σε λειτουργία και αφήνει το χαρακτηριστικό μπάσο ήχο του να διαπερνά απολαυστικά τ' αυτιά του οδηγού.
Περιορισμοί θα υπάρξουν μέσα στην πόλη, όπου το φαρδύ τιμόνι θα δυσκολέψει την κίνηση του "Τίγρη" ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Το μικρό ψυγείο καθώς και το ψυγείο λαδιού δείχνουν να μην μπορούν να διατηρήσουν χαμηλά τη θερμοκρασία του κινητήρα, αναγκάζοντας το βεντιλατέρ να "φωνάζει" ασταμάτητα, ωστόσο, είναι μικρή η ποσότητα θερμότητας που φτάνει στα πόδια του οδηγού. Τα σκληρότερα ελατήρια που έχουν χρησιμοποιηθεί στο πιρούνι, κάνουν αισθητή την παρουσία τους, χωρίς όμως να περνάνε στα χέρια του οδηγού. Η πίσω ανάρτηση, που δεν διαθέτει μοχλικό, είναι πιο μαλακή, όμως, μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες του οδηγού, χάρη στις ρυθμίσεις που διαθέτει. Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι αναρτήσεις λειτουργούν άριστα, συνδυάζοντας με τον καλύτερο τρόπο άνεση και ασφάλεια, σε οποιονδήποτε ρυθμό και αν αποφασίσει να κινηθεί ο οδηγός. Πολύ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα του, που διαθέτουν αίσθηση και προοδευτικότητα. Τα τεράστια μπροστινά δισκόφρενα αναλαμβάνουν το κύριο μέρος της επιβράδυνσης του "Τίγρη" και η συνεργασία τους με το πιρούνι είναι άριστη, αφού δεν βυθίζεται κατά το φρενάρισμα.
Τουρισμός άνευ όρων
Ο κινητήρας είναι ελαστικός και εξυπηρετεί τους χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης, ενώ η ομαλή και γραμμική απόδοση της μεγάλης ιπποδύναμης είναι αυτή που θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο όταν ο οδηγός θα αποφασίσει να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Με το στροφόμετρο να διατηρείται μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., λειτουργεί χαλαρά και με ταχύτητες 60-80 χλμ./ώρα, από κει και πάνω, όμως, αλλάζει ήχο και πρόσωπο και μέχρι τις 8.500 σ.α.λ. αποδίδει το μεγαλύτερο ποσοστό της δύναμής του. Σαν γνήσιος τουρίστας που είναι ο "Τίγρης", το εθνικό δίκτυο είναι αναμφισβήτητα οικείος χώρος γι' αυτόν. Ο τρικύλινδρος κινητήρας αρέσκεται περισσότερο στις πολλές και υψηλές στροφές λειτουργίας, που μεταφράζεται σε υψηλές και ακούραστες ταχύτητες ταξιδιού. Ακούραστες σίγουρα για τον κινητήρα, λιγότερο για τους αναβάτες του. Η σέλα του είναι μεγάλη και αναπαυτική, με νέα επένδυση από αντιολισθητικό υλικό και με δυνατότητα ρύθμισής της καθ' ύψος σε δύο διαφορετικές θέσεις, εξυπηρετώντας έτσι ακόμα περισσότερους αναβάτες, κάθε αναστήματος. Η ζελατίνα έχει μικρό μέγεθος και βρίσκεται τοποθετημένη μακριά από τον οδηγό και σε κάθετη θέση, με αποτέλεσμα ο αέρας να περνά στο κεφάλι και στους ώμους τόσο του αναβάτη όσο και του συνεπιβάτη. Λίγο σκύψιμο θα βελτιώσει οπωσδήποτε την κατάσταση, αλλά και πάλι οι αδυναμίες της ζελατίνας θα είναι εμφανείς. Το Tiger, λοιπόν, χρειάζεται οπωσδήποτε μια άλλη ζελατίνα, πιο μεγάλη και πιο αποδοτική, έτσι όπως του αρμόζει. Για το "αιλουροειδές" της Triumph τα χιλιόμετρα μέχρι και τα 120-140, είναι φρυγανιά με μαρμελάδα! Τα επόμενα 30 είναι εύκολη υπόθεση, ενώ λίγη επιμονή θα χρειαστεί μετά τα 180 χλμ./ώρα, αφού η έκτη σχέση είναι overdrive. Στα 210 χλμ./ώρα, το στροφόμετρο σημαδεύει τις 8.500 σ.α.λ., με τα κόκκινα να ξεκινούν στις 9.500 σ.α.λ.! Οι ρεπρίζ που επιτυγχάνει ο τρικύλινδρος εν σειρά των 955 κ.εκ. είναι εκπληκτικές. Φτάνει ένα βλέφαρο στον καθρέφτη, ένα τσίμπημα στο διακόπτη των φλας, μια ελαφριά κλίση του σώματος για την προσπέραση και βίαια κίνηση του δεξιού καρπού. Το Tiger θα ανταμείψει πλουσιοπάροχα τον αναβάτη του, επιταχύνοντας άμεσα, δυνατά, γεμάτα και με διάρκεια, μέχρι και τους κόφτες της κάθε σχέσης (εκτός της overdrive έκτης). Η σταθερότητα του συνόλου δεν επηρεάζεται, ό,τι νούμερα και αν δείχνουν τα όργανα. Είτε 100 χλμ./ώρα είτε 200 χλμ./ώρα, οι συνθήκες διαβίωσης στο κόκπιτ του "Τίγρη" είναι λίγο-πολύ ίδιες.
Στο επαρχιακό στροφιλίκι, ο χαρούμενος της υπόθεσης, εκτός από τον "Τίγρη" βέβαια, είναι ο οδηγός του, με τη διαδρομή του να μετατρέπεται σ' ένα ατελείωτο διασκεδαστικό παιχνίδι. Η πιο γρήγορη γεωμετρία του και το κοντύτερο μεταξόνιο έχουν βελτιώσει αισθητά την οδική συμπεριφορά του, χωρίς όμως να την έχουν μεταμορφώσει. Στις στροφές παραμένει σταθερό και ακλόνητο και μόνο η πίσω ανάρτηση θα προκαλέσει "μουρμούρα" για κάποια κουνήματα, όταν πιεστεί πολύ. Αντίθετα, το πιρούνι παραμένει σταθερό, παρέχοντας ταυτόχρονα άριστη πληροφόρηση στον οδηγό. Οι δίσκοι των 310 χιλ. θα σταματήσουν εύκολα τη μοτοσικλέτα από οποιαδήποτε ένδειξη του κοντέρ, γλιτώνοντας τον οδηγό από εγκεφαλικά επεισόδια! Τα 215 κιλά της μοτοσικλέτας φαίνονται μόνο όταν είναι στάσιμη, μόλις όμως αρχίσει να κινείται, τα κιλά της πάνε… περίπατο. Τα ελαστικά που φορούσε η μοτοσικλέτα της δοκιμής ήταν τα Michelin Anakee. Απέδωσαν πολύ καλά σε όλες τις συνθήκες μετακίνησης, αλλά στη γρήγορη οδήγηση "τελείωναν" γρήγορα.
Παρατηρώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μεγάλων on-off μοτοσικλετών, διαπιστώνουμε ότι το Tiger είναι το δυνατότερο στην κατηγορία του. Και κάτι τέτοιο είναι λογικό, βέβαια, αφού είναι το μόνο τρικύλινδρο. Είναι μια μοτοσικλέτα που αρέσκεται στην κίνηση σε κάθε δρόμο που δεν έχει χώμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα καταφέρει να περάσει από χωματόδρομο. Απλά, εδώ θα χρειαστεί μεγαλύτερη προσοχή από τον αναβάτη, που θα πρέπει να το οδηγήσει σε ηπιότερους ρυθμούς. Ωστόσο, αν έχετε περισσότερο χωμάτινους προσανατολισμούς, καλύτερα να στραφείτε κάπου αλλού.
Εκτός από τον τομέα των επιδόσεων, όμως, ο "Τίγρης" υπερέχει και στον τομέα του best value for money, καθώς στην ελληνική αγορά διατίθεται το εν λόγω μοντέλο εξοπλισμένο με πλαϊνές σκληρές βαλίτσες στο χρωματισμό της μοτοσικλέτας, θερμαινόμενα γκριπ και κεντρικό σταντ, στην τιμή των 10.950 ευρώ. Υπό άλλες συνθήκες, το συγκεκριμένο ποσό δεν θα έφτανε ούτε για την απόκτηση μοτοσικλέτας, ενώ εδώ παίρνεις ένα Τiger έτοιμο να ταξιδέψει. Για σκεφτείτε το…