Γνωστός και πολυφορεμένος. Αυτή τη φορά είναι ανανεωμένος, με πολλά νέα εξαρτήματα και κάρτερ από μαγνήσιο.
Ο κινητήρας του νέου Tuono R, προέρχεται από το RSV 1000R, μόνο που φέτος η σχέση του με αυτόν του super-bike μοντέλου της Aprilia είναι ακόμη πιο άμεση και κοντινή.
Το βελτιωμένο σύστημα ψεκασμού, η νέα χαρτογράφηση της ανάφλεξης και ο νέος χρονισμός των εκκεντροφόρων, έχουν βελτιώσει την καμπύλη απόδοσης χαμηλά, αλλά έχουν αυξήσει και τα απόλυτα νούμερα σε σχέση με το προηγούμενο Tuono. Η ιπποδύναμη του νέου Tuono R, φτάνει πλέον τους 133 ίππους και πάντα σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές Euro3.
Πιο συγκεκριμένα, στον κινητήρα του νέου Tuono R, έχουν αλλάξει οι κυλινδροκεφαλές, οι εκκεντροφόροι και τα ελατήρια των βαλβίδων, τα σώματα ψεκασμού, οι μπιέλες με άλλες ισχυρότερες, το υλικό των κάρτερ (μαγνήσιο) και το σύστημα λίπανσης. Σημαντική είναι και η ύπαρξη του συστήματος ram-air, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην κατηγορία. Η αύξηση της απόδοσης, χάρη στο ram-air, ανέρχεται στην τάξη του 3%.
Νέα είναι όμως και η ηλεκτρονική διαχείριση της λειτουργίας και ελέγχου των παραμέτρων του κινητήρα, χάρη στη νέα ηλεκτρονική μονάδα του Tuono, που έχει κατασκευαστεί σε συνεργασία με τη Siemens. Η μονάδα λαμβάνει δεδομένα από 15 διαφορετικούς αισθητήρες και φροντίζει για την τέλεια λειτουργία του κινητήρα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Το νέο Tuono όμως έχει άλλη μια καινοτομία. Όλα τα δεδομένα που κατευθύνονται από και προς την ηλεκτρονική κεντρική μονάδα, μεταφέρονται μέσω ενός δικτύου CANbus, που χρησιμοποιεί μόνο δύο καλώδια.