net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
Βόμβα μεγαTuonoν
Οδηγώντας
Μια superbike χωρίς φέρνιγκ
aprilia, aprilia, piaggio - Pegaso Strada, Pegaso Trail, RXV, SXV. Μοτοσικλέτες που σχεδιάστηκαν, εξελίχθηκαν και κατασκευάστηκαν από ένα εργοστάσιο πέρυσι αντιμετώπισε περιπέτειες αλλά τελικά στάθηκε ξανά γερά στα πόδια της, χάρη στην εγχώρια αλληλεγγύη. Η Piaggio προσέφερε τη δύναμή της και η Aprilia εξυγιάνθηκε, ορθοπόδησε και στη συνέχεια πήρε τα πάνω της. Και σίγουρα, το νέο Tuono 1000R δεν είναι η τελευταία της κουβέντα.
Η συμπεριφορά του Tuono μέσα στη στροφή είναι υποδειγματική. Ξαπλώνει πρόθυμα και μένει εκεί, για όση ώρα του ζητήσεις.
Τα δεδομένα στο πιλοτήριο του νέου Tuono έχουν αλλάξει. Εξάλλου, και η θέση οδήγησης έχει αλλάξει. Η σέλα βρίσκεται 15χιλ. χαμηλότερα, το τιμόνι βρίσκεται και αυτό χαμηλότερα, και τα μαρσπιέ του οδηγού έχουν μετατοπιστεί προς τα πίσω. Η νέα θέση οδήγησης του Tuono είναι περισσότερο σπορ, εξίσου άνετη και λιγότερο ιδιαίτερη απ' ότι στο προηγούμενο μοντέλο. Ο επανασχεδιασμένος κινητήρας έχει λιγότερους κραδασμούς, δουλεύει πιο στρωτά, σκορτσάρει λιγότερο, είναι πιο γραμμικός και είναι βέβαια και πιο δυνατός. Λειτουργεί άψογα, με οποιαδήποτε σχέση και ταχύτητα, πάνω από τις 3.000 σ.α.λ., και ιδιαίτερα πάνω από τις 9.000, ανεβάζει στροφές σα δαιμονισμένος, σε σημείο που θυμίζει κινητήρα με περισσότερους από δύο κυλίνδρους. Το κοντέρ του κόκκινου Tuono που οδήγησα, έδειχνε το ρεκόρ του προηγούμενου δημοσιογράφου "281χιλ/ώρα, μέγιστη ταχύτητα". Οι 133 ίπποι του δικύλινδρου μοτέρ είναι ικανοί να σπρώχνουν το Tuono εύκολα, ακόμη και με περισσότερα από 250 χλμ/ώρα. Η διαφορά βάρους δε γίνεται αισθητή, το νέο Tuono όμως νοιώθει ελαφρύτερο, χάρη στο νέο κοντύτερο μεταξόνιο και ακόμη ελαφρύτερο, χάρη στη χαμηλότερη θέση οδήγησης. Επίσης, τα φρένα είναι καταπληκτικά και ο μαλακός συμπλέκτης και το σφιχτό σε αίσθηση, όχι όμως και σε λειτουργία, κιβώτιο συνεργάζονται άψογα. Ο ψεκασμός δουλεύει καλά και ελάχιστες μόνο φορές κόμπιασε ανεπαίσθητα σε πολύ χαμηλές σ.α.λ. Το νεόφερτο σταμπιλιζατέρ περνάει σχεδόν απαρατήρητο και λόγο της διακριτικής τοποθέτησής του, αλλά και λόγο της μικρής του παρέμβασης. Πάντως, το Tuono χρωστάει λίγο από την εκπληκτική του ευστάθεια (ακόμα και κοντά στην τελική του) σ' αυτό. Πρόβλημα, σε όσους "βάλουν" το νέο Tuono στην καθημερινή ρουτίνα της πόλης, θα γίνει αμέσως το υπερβολικά μικρό κόψιμο του τιμονιού. Ο δανεισμός από το Mille που λέγαμε… Αντίθετα, ευχάριστη έκπληξη, σε όσους "βγάλουν" το νέο Tuono σε εθνικό δίκτυο και ταξιδέψουν μαζί του, θα γίνει αμέσως η ζελατίνα του. Νομίζατε ότι η νέα και πιο μικρή ζελατίνα δεν κάνει καλά τη δουλειά σας; Κι όμως, παρότι η νέα ζελατίνα είναι μικρότερη, η μάσκα στην οποία στηρίζεται βρίσκεται πιο ψηλά και το σώμα είναι πιο σκυφτό. Συνεπώς;

 
 Aποστολή στη Βενετία-Áprilia Tuono 1000R
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οδηγώντας
Κινητήρας
Εξοπλισμός
Φρένα
Αναρτήσεις


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ