Πώς είναι αλήθεια να νιώθεις ότι έχεις κάτι πολύ καλό και θέλεις απλά να το βελτιώσεις χωρίς να το αλλάξεις; Η Yamaha φαίνεται ότι βρίσκει εύκολα τις λύσεις σε τέτοιου τύπου ‘‘φιλοσοφικά’’ ερωτήματα και κατάφερε να παρουσιάσει ακόμη ελκυστικότερη μία από τις πιο ποθητές της μοτοσικλέτες: την XT 660 X.
Μία κατηγορία όπως αυτή των supermotard, που ξεκίνησε από την Ευρώπη και εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα σε όλο τον κόσμο ως ένα νέο στοιχείο της σύγχρονης μοτοσικλετιστικής ‘‘μόδας’’, ήταν λογικό να υποστηριχθεί κυρίως από τις εταιρίες της Γηραιάς Ηπείρου. Έτσι, είδαμε enduro, μπαρουτοκαπνισμένα στους αγωνιστικούς στίβους των ευρωπαϊκών μονοπατιών, να χαμηλώνουν και να ρυθμίζονται αναρτήσεις, δεχόμενα νέους 17άρηδες τροχούς και ασφάλτινα λάστιχα. Το αποτέλεσμα ξένισε πολλούς στην αρχή, αλλά οι πρώτες φωτογραφίες που είδαμε και εμείς στα ξένα περιοδικά και κυρίως στα γαλλικά, αρκετά νεότεροι τότε πριν από καμιά δεκαετία, ήταν κάτι παραπάνω από προκλητικές. Μοτοσικλέτες με τα τιμόνια κάτω, σε πλαγιολισθήσεις οριακές και αναβάτες με MX κράνη και…δερμάτινες φόρμες!
Αυτή η εικόνα μας ταρακούνησε και πολλοί ήταν εκείνοι που άρχισαν δειλά δειλά στην αρχή και λίγο μετά με ταχύτητα που θα έκανε μια θύελλα να ντρέπεται, να μετατρέπουν τις ‘‘χωμάτινες’’ μοτοσικλέτες τους σε supermotard. Και επειδή σίγουρα δεν είχαν όλοι enduro για να κάνουν τη σχετική μετατροπή και οι περισσότεροι δεν ήθελαν να αγοράσουν μία τέτοια μοτοσικλέτα μόνο και μόνο για να την κάνουν motard, άρχισαν να φτιάχνουν ό,τι είχαν. Δηλαδή, τα XT τους!
Η δημοφιλέστερη μοτοσικλέτα στην Ελλάδα για χρόνια, κυκλοφορούσε σε όλους τους πιθανούς χρωματισμούς και εκδόσεις, από 550 του ’79 μέχρι τα τελευταία εκπολιτισμένα 600άρια του ’96. Οι κάτοχοί της άρχισαν να ψάχνουν ποιος θα τους μεταμορφώσει το μηχανάκι, αν δεν το έκαναν οι ίδιοι. Και αν τα πρώτα πειράματα είχαν ενδιαφέρον αλλά γίνονταν άτσαλα, στην πορεία όλοι διάβασαν, έμαθαν, μηχανικοί και λαστιχάδες έδωσαν λύσεις και η βελτίωση πήγαινε σύννεφο. Έτσι, βιώσαμε μία περίοδο που η φρεσκάδα του trend των motard, έδωσε μια νέα πνοή στα μοτοσικλετιστικά πράγματα. Ήρθε, λοιπόν, η ώρα πριν από τρία χρόνια να δώσει και η Yamaha στους φίλους της, τη δική της, επίσημη πρόταση για μία έκδοση supermotard, που πολύ έξυπνα συνέπεσε με τη συνολική ανανέωση του θρυλικού μοντέλου. Έτσι, η μοτοσικλέτα δε βγήκε μόνο ως ‘‘εργοστασιακό’’ supermotard από τη γραμμή παραγωγής των εργοστασίων της στη Γαλλία, αλλά ως ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, με σημείο αναφοράς του το ισχυρότατο μοτέρ.
Σήμερα το XT 660 X, μετά από τρία χρόνια παρουσίας στους δρόμους, αλλάζει στα σημεία και γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό. Το πώς, θα το δούμε στη συνέχεια….
Τι άλλαξε
Η έκδοση Χ διέφερε από την R στους τροχούς, τη διαδρομή των αναρτήσεων και στα φρένα. Τώρα πλέον, εμφανίζονται και άλλα στοιχεία που το διαχωρίζουν τόσο από την παλαιότερη έκδοση, όσο και από το XT 660 R. Ας τα δούμε:
· Νέο εμπρός φανάρι: είναι λίγο πιο επιθετικό, ενώ και η μάσκα διαφέρει από αυτή του R.
· Nέο ψαλίδι: το καινούργιο ψαλίδι είναι ενισχυμένο, με στόχο να προσφέρει καλύτερη σταθερότητα στο δρόμο.
· Νέα χρώματα: οι πιο ζωντανοί χρωματισμοί έρχονται να ταιριάξουν περισσότερο στον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.