Στο ρυθμό του |
Yamaha X-Max 250 |
Διαβάστηκε από 21421 αναγνώστες
|
|
|
Σε έναν αγώνα μπάσκετ (μπορεί να ισχύει και στο ποδόσφαιρο, αλλά δεν παρακολουθώ, οπότε δεν παίρνω όρκο) πολύ συχνά αυτό που πρέπει να κάνει μια ομάδα για να κερδίσει, είναι να μην παρασυρθεί από
το ρυθμό της αντίπαλης και να διατηρήσει το δικό της, ώστε να παίξει με τους δικούς της όρους.
Αυτό κάνει και η Yamaha στην κατηγορία των μεσαίων scooter με το X-Max 250.
|
|
|
Σίγουρα, μία από τις πλέον αναμενόμενες λύσεις που ήρθαν στο μυαλό πολλών όταν άκουσαν ότι οι Ιάπωνες ετοιμάζουν το X-Max για ανανέωση, ήταν ένα X-Max 300, το οποίο θα έμπαινε δυναμικά στη νεοσυσταθείσα κατηγορία, όπου κυριαρχούν οι Ιταλοί. Ωστόσο, η εταιρεία των τριών διαπασών αρνήθηκε να ακολουθήσει το ρυθμό των Ιταλών -όχι από φόβο ότι δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει, αλλά από σιγουριά στο δικό της παιχνίδι, αυτό των 250 κ.εκ. Έτσι, άλλαξε σχεδόν τα πάντα στο X-Max του 2010, εκτός από τον κινητήρα του.
Έναν κινητήρα που ανέκαθεν βρισκόταν στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας του. Όπως λοιπόν και μια ομάδα μπάσκετ που έχει εμπιστοσύνη στις ικανότητές της και στο δικό της τρόπο παιχνιδιού, έτσι και η Yamaha αποφάσισε να μην κυνηγήσει το παιχνίδι των άλλων -όχι από φόβο, αλλά από όσα επιτάσσει η στρατηγική της.
Αισθητική: Πιο επιθετικό
Οι πρώτες αλλαγές που γίνονται εμφανείς πάνω στο X-Max είναι φυσικά αυτές στην εμφάνισή του. Το μπροστινό μέρος είναι αυτό που έχει συγκεντρώσει τις περισσότερες, με τη μάσκα να είναι σαφώς πιο επιθετική, χάρη στις γωνίες που απέκτησε. Επιπλέον, την ίδια επιθετική σχεδίαση ακολουθούν οι νέοι προβολείς, ενώ έξτρα πόντους… κακίας, αλλά και αεροδυναμικής, προσφέρουν οι δύο εισαγωγές αέρα. Επιθετικό είναι επίσης το μπροστινό φτερό. Το υπόλοιπο κοστούμι του X-Max δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα από του προηγούμενου μοντέλου στον αισθητικό τομέα, αν εξαιρέσουμε τη σχεδίαση της σέλας.
Τέλος, νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, ο οποίος θυμίζει πολύ αντίστοιχο αυτοκινήτου, αλλά διαθέτει sport πινελιές. Σε γενικές γραμμές, η Yamaha δεν προχώρησε σε ακραίες λύσεις στο σχεδιασμό του X-Max 250, μιας και δεν ήθελε να αλλάξει το χαρακτήρα του.
Η εμφάνισή του μοιάζει να αντανακλά ακριβώς το χαρακτήρα του scooter και οι αλλαγές σε αυτή είναι ανάλογες των αλλαγών στη συμπεριφορά του.
Με λίγα λόγια, το X-Max έγινε λίγο πιο sport, χάρη στο πλαίσιό του, οπότε και η εμφάνισή του θα έπρεπε να έχει λίγο πιο sport στοιχεία. Κάπως έτσι φαίνεται πως σκέφτηκαν οι Ιάπωνες και το αποτέλεσμα τους δικαίωσε.
Χώροι / ¶νεση: Ακόμη καλύτερο!
Οπωσδήποτε το X-Max είχε και στο παρελθόν ίσως την καλύτερη αναλογία εξωτερικών διαστάσεων προς χώρο αποθήκευσης στην κατηγορία του, πριν καν
η Yamaha βελτιώσει το συγκεκριμένο χώρο. Μπορεί να μην ήταν το μοναδικό ικανό να φιλοξενήσει δύο
full face κράνη κάτω από τη σέλα, ωστόσο ήταν ένα από τα μικρότερα σε όγκο που μπορούσε.
Πλέον, ο συγκεκριμένος χώρος είναι ακόμη καλύτερος. Δύο full face κράνη και με λίγο κόπο κι ένα μπουφάν θα χωρέσουν κάτω από τη σέλα του, ενώ πολλά μικροπράγματα θα φιλοξενηθούν στο ντουλαπάκι της ποδιάς, το οποίο κλειδώνει. Καθόλου άσχημα για ένα scooter με πίσω τροχό 14 ιντσών.
Και στην άνεση, το X-Max διαπρέπει. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, αλλά ιδιαίτερα άνετη, ειδικά από τη στιγμή που προσφέρει μεγάλο χώρο για τα πόδια του αναβάτη.
Επιπλέον, δίνει απόλυτο έλεγχο και δεν κουράζει, παρά το γεγονός ότι το αφρώδες της σέλας είναι λίγο σκληρό.
Το ίδιο παράπονο (για τη σκληρότητα της σέλας) ίσως εκφράσει και ο συνεπιβάτης, αλλά ούτε αυτός πρόκειται να κουραστεί στη σέλα του X-Max.
Κινητήρας: Απόλυτα προβλέψιμος
Το γεγονός ότι ο κινητήρας του X-Max δεν δέχθηκε καμία αλλαγή, σημαίνει ότι παρέμεινε το ίδιο φιλικός και απόλυτα προβλέψιμος. Σε όλο το φάσμα λειτουργίας του απουσιάζουν τα ξεσπάσματα και οι τρύπες και η συμπεριφορά του είναι απόλυτα γραμμική. Στις πρώτες στροφές λειτουργίας του θα παρατηρηθεί η έλλειψη νεύρου (η οποία οφείλεται στην προ τριετίας αντικατάσταση του καρμπιρατέρ με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού), ωστόσο, μετά από λίγο, το ιαπωνικό scooter θα ξεκινήσει να καταπίνει με σβελτάδα τα χιλιόμετρα.
Μέχρι και κοντά στην τελική του δεν πρόκειται να δώσει λαβή για παράπονο, καθώς μπορεί να ανεβάσει τα χιλιόμετρα στο κοντέρ χωρίς να ανησυχήσει με απότομη συμπεριφορά τον αναβάτη του. Τέλος, οι επιδόσεις του παραμένουν φυσικά ίδιες, μιας και δεν υπήρξε καμία αλλαγή: η ισχύς αγγίζει τους 20,1 ίππους στις 7.500 σ.αλ. και η ροπή τα 2,1 kgm στις 6.000 σ.α.λ.
Οι αλλαγές του Yamaha X-Max 250 2010
1. H σέλα επανασχεδιάστηκε για μεγαλύτερα επίπεδα άνεσης.
2. Νέα είναι τα διπλά αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση σε τέσσερις θέσεις.
3. Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι το νέο πλαίσιο, το οποίο είναι πιο άκαμπτο από το προηγούμενο και ευνοεί περισσότερο τη sport οδήγηση.
4. Το τιμόνι δεν βρίσκεται πλέον στην κορυφή της μάσκας με τη ζελατίνα ενσωματωμένη πάνω του, αλλά πίσω από τον πίνακα οργάνων. Απουσιάζουν και τα πλαστικά προστατευτικά που χρησίμευαν ως χούφτες.
5. Αν και ο χώρος κάτω από τη σέλα του X-Max ήταν ήδη υπεραρκετός (ανέκαθεν χωρούσε δύο full face κράνη), οι Ιάπωνες τον αύξησαν κι άλλο.
6. Οι χειρολαβές απέκτησαν νέο εργονομικό σχεδιασμό.
7. Ο πίνακας οργάνων είναι ολοκαίνουργιος και πολύ πιο φρέσκος σχεδιαστικά.
8. Η μάσκα απέκτησε περισσότερες γωνίες, καθώς και ένα ζευγάρι εισαγωγών αέρα. Νέος και πιο επιθετικός είναι και ο σχεδιασμός των προβολέων, όπως και η ζελατίνα.
9. Το μπροστινό φτερό είναι νέο και ακολουθεί την αιχμηρή αισθητική που διακρίνει τη μάσκα.
10. Τα φλας βρίσκονται πλέον, όχι στο τιμόνι, αλλά χαμηλά στην ποδιά.
Φρένα: Δοκιμασμένη συνταγή
Ούτε το ιδιαίτερα πετυχημένο σύστημα πέδησης του X-Max κρίθηκε ότι χρειάζεται αντικατάσταση. Μπροστά παρέμεινε ο δίσκος των 267 χιλ. και πίσω αυτός των 240 χιλ. με διέμβολες δαγκάνες.
Προσωπικά, δεν είχα κανένα παράπονο από την απροθυμία της Yamaha να αλλάξει τα φρένα του scoοter! Η δύναμη και στα δύο είναι ικανοποιητική και το αρχικό δάγκωμα παραπάνω από αρκετό στο να μειώσει την ταχύτητα του X-Max, όσα και να δείχνει το κοντέρ.
Σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνεται και η αίσθηση, η οποία θα επιτρέψει στον αναβάτη να αποφύγει ανεπιθύμητα μπλοκαρίσματα. Τέλος, η συνδυασμένη πέδηση απουσιάζει και από το φετινό X-Max.
Αναρτήσεις: Νέες κατά 50%
Νέες αναρτήσεις συναντάμε μόνο στο πίσω μέρος του X-Max, όπου τα διπλά αμορτισέρ αντικαταστάθηκαν με νέα.
Το πιρούνι παρέμεινε ίδιο, μιας και οι Ιάπωνες έκριναν ότι δεν έπασχε στους τομείς της άνεσης και της πληροφόρησης.
Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, οι αναρτήσεις θα ισορροπήσουν ανάμεσα στην άνεση και στη sport συμπεριφορά με επιτυχία, με μοναδική εξαίρεση τη συμπεριφορά των πίσω αμορτισέρ σε μεγάλες λακκούβες, όπου θα μεταφέρουν κάποια κοπανήματα στον αναβάτη.
Οδηγώντας: Λίγο πιο sport
Όλες οι αλλαγές (εκτός, βέβαια, από τις καθαρά αισθητικές) που φέρει πάνω του το X-Max του 2010 δεν λένε τίποτα, αν δεν δοκιμαστούν στο δρόμο. Και μετά από την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή του scooter, έχω να πω ότι σίγουρα έπιασαν τόπο -απλά με διακριτικό τρόπο.
Μπορεί, λοιπόν, να ενισχύθηκε ο sport χαρακτήρας του X-Max, ειδικά με την αντικατάσταση του πλαισίου, ωστόσο, αυτό δεν λειτουργεί εις βάρος της άνεσης. Μπορώ να πω, μάλιστα, ότι ο αναβάτης του δεν θα μπορέσει να διαπιστώσει τις αλλαγές στην οδική του συμπεριφορά, παρά μόνο αν το πιέσει να κινηθεί σε sport ρυθμούς. Μοιάζει, δηλαδή, το X-Max να μην έχει αλλάξει συμπεριφορά -απλά να έχει αποκτήσει και μια νέα, η οποία θα κάνει την εμφάνισή της όταν το ζητήσει ο αναβάτης. Έτσι, το scooter θα παραμείνει εξίσου σταθερό και προβλέψιμο, ακόμη και κάτω από πίεση. Το άκαμπτο πλαίσιο, οι σφιχτές αναρτήσεις και το στήσιμό του θα επιτρέψουν μεγάλες κλίσεις, ενώ τα φρένα είναι ικανά να βάλουν απότομο, αλλά ασφαλές τέλος σε οποιαδήποτε απειλή. Το X-Max δεν σπάει το νήμα που χωρίζει τη sport οδήγηση από την άνετη και φιλική. Στην καθημερινή κίνηση στην πόλη θα κινηθεί χαλαρά και άνετα. Ειδικά στα πρώτα μέτρα, το νεύρο απουσιάζει εντελώς. Το X-Max θα δείξει τον πιο φιλικό χαρακτήρα του και θα κινηθεί με άνεση, και χωρίς να τρομάξει. Θα χωθεί ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, θα στρίψει και θα φρενάρει με ασφάλεια.
Τι κι αν δεν θα είναι το πρώτο που θα φύγει στο φανάρι; Η προβλέψιμη συμπεριφορά και η οικολογική λειτουργία έρχονται πιο πάνω σε αυτή την περίπτωση. Προβλέψιμο, όμως, θα παραμείνει και όταν ο δρόμος μπροστά του ανοίξει. Το X-Max θα μαζέψει γρήγορα χιλιόμετρα και η κίνηση της βελόνας στο κοντέρ θα γίνει ταχύτατα.
Ωστόσο, ούτε εδώ τίθεται θέμα απότομων αντιδράσεων. Οι στροφές στον κινητήρα θα ανέβουν γραμμικά και θα συνεχίσουν έτσι μέχρι κάπου κοντά στην τελική του, όπου θα θυμίσει ότι δεν είναι παρά ένα scooter 250 κ.εκ. Οφείλουμε, επίσης, να διευκρινίσουμε ότι το μοντέλο της δοκιμής δεν είχε διανύσει παρά μόλις 300-400 χιλιόμετρα, γεγονός που μας κάνει να πιστεύουμε ότι οι επιδόσεις του έχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Η κίνηση του X-Max και στην εθνική δεν είναι απαγορευτική. Το μοτέρ διαθέτει αποθέματα ισχύος και δεν θα κουραστεί, ενώ τα ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης θα αφήσουν τον αναβάτη απερίσπαστο στο έργο του. Μοναδικό του παράπονο θα αποτελέσει η προστασία από τον αέρα. Αν και η ζελατίνα ικανοποιεί, θα περάσουν αρκετοί στροβιλισμοί στο κόκπιτ, οι οποίοι θα κουράσουν από ένα σημείο και μετά.
|
|
|
|
To Χ-Μax μπορεί να κινηθεί παντού με την ίδια ευκολία και να υιοθετήσει κάθε στιλ οδήγησης, από το πιο χαλαρό μέχρι το sport.
|
|
Λιγότερες είναι οι αλλαγές που παρατηρούνται στα πίσω
και πλαϊνά πλαστικά. |
|
Η μάσκα του X-Max είναι σχεδόν αγνώριστη, καθώς απέκτησε πολύ πιο επιθετική φιλοσοφία.
|
|
Ο χώρος κάτω από τη σέλα μεγάλωσε ακόμη περισσότερο και χωράει δύο full face κράνη και αρκετά μικροπράγματα.
|
|
H σέλα επανασχεδιάστηκε και παραμένει άνετη, αν και με λίγο σκληρό αφρώδες.
|
|
Στο ντουλαπάκι μπορούν να φιλοξενηθούν όσα μικροπράγματα δεν χώρεσαν κάτω από τη σέλα.
|
|
Ο κινητήρας είναι φιλικός και δεν θα τρομάξει κανέναν με τη φιλική λειτουργία του. Φυσικά, δεν λείπουν και οι επιδόσεις.
|
|
Καμία αλλαγή στα φρένα, τα οποία παραμένουν δυνατά, αλλά όχι απότομα.
|
|
H συνεργασία των αναρτήσεων με το νέο πλαίσιο είναι εξαιρετική και το X-Max θα κάνει παιχνιδάκι τις εναλλαγές κατεύθυνσης.
|
|
|
|
Τιμή ( ευρώ) | 4.870
|
↑ Μεγάλοι χώροι, sport
συμπεριφορά
| ↓
Σκληρό αφρώδες σέλας,
προστασία από τον αέρα
|
Χρώματα:
Μαύρο, γκρι, ασημί, λευκό
|
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 1Κ, 4T, Υ/Ψ,4Β
| Κυβισμός (κ.εκ.) | 249,78
| Συμπίεση | 10:1
| Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 20,1/ 7.500
| Ροπή (kgm/σ.α.λ.) | 2,1/ 6.000
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός
| Εκκίνηση | Μίζα
| Καταν/ση (λίτρα/100 χλμ.) | 4
| Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 140
| |
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
| Τύπος | Ατσάλινο σωληνωτό
| Αναρτήσεις
| Εμπρός | Τηλ. Πιρούνι
| Διαδρομή (χλστ.) | 110
| Πίσω | Διπλό αμορτισέρ
| Διαδρομή (χλστ.) | 95
| Φρένα
| Εμπρός | Δ, 267
| Πίσω | Δ, 240
| Τροχοί-Ελαστικά
| Εμπρός | 120/70-15’’
| Πίσω | 140/70-14’’
| Διαστάσεις
| Μήκος (χλστ.) | 2.220
| Πλάτος (χλστ.) | 776
| Ύψος σέλας (χλστ.) | 792
| Μεταξόνιο (χλστ.) | 1.545
| Βάρος (κιλά) | 180
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 11,8
|
Εξοπλισμός
| ABS | x
| Μίζα | •
| Μανιβέλα | x
| Στροφόμετρο | •
| Κοντέρ | •
| Ένδειξη θερμοκρασίας | •
| Ένδειξη βενζίνης | •
| Μερικός χιλιομετρητής | •
| Φέρινγκ | x
| Ρυθμιζόμενες μανέτες | x
| Κεντρικό σταντ | •
| Πλάγιο σταντ | •
| Σχάρα | •
| Κλειδαριά κράνους | x
| Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτηση | x
| Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση | •
|
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία | 8,00
Ενεργητική ασφάλεια | 8
| Οδική συμπεριφορά | 8
| Κινητήρας-Κιβώτιο | 8
| Φρένα | 8
| Ποιότητα κατασκευής | 8
| ¶νεση | 8
| Κατανάλωση | 9
| Εξοπλισμός-Τιμή | 7
| |
|
|
|
|
|
|
Λεπτομερώς |
|
• Ο πίνακας οργάνων είναι εκτός από ομορφότερος και περισσότερο λειτουργικός, χάρη στις μεγάλες ενδείξεις, αλλά και το κόκκινο χρώμα του ψηφιακού πίνακα.
• Επιπλέον, αν και οι ενδείξεις βρίσκονται βαθιά χωμένες μέσα στο πλαστικό του κόκπιτ, ακόμη κι ένας ψηλός αναβάτης μπορεί να τις δει χωρίς να σκύψει.
• Πίσω δεξιά παραμένει ο πολύ πρακτικός γάντζος που χρησιμεύει στο κλείδωμα του X-Max σε σταθερό σημείο.
• Οι στροβιλισμοί που παρατηρούνται σε μεγάλες ταχύτητες θα περάσουν και στα πόδια. Αν και δεν θα είναι τόσο έντονοι ώστε να επηρεάσουν την οδήγηση, τις κρύες ημέρες θα ενοχλήσουν αρκετά.
• Το διπλό σταντ βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο και το scooter θα ανέβει σε αυτό με ευκολία.
• Δεν είναι κάτι συγκλονιστικό, αλλά είναι τόσο χρήσιμο (ειδικά για εμάς τους συντάκτες που αλλάζουμε scooter κάθε εβδομάδα) και απλό που απορώ γιατί δεν το έχω ξαναδεί πουθενά! Ο λόγος για το σχεδιάκι στο χώρο κάτω από τη σέλα που σου δείχνει πώς ακριβώς να τοποθετήσεις τα δύο full face κράνη για να χωρέσουν. Εντάξει, μία φορά θα χρησιμεύσει, αλλά γιατί να ρισκάρεις να βάλεις σε λάθος θέση το ολοκαίνουργιο κράνος σου και να γρατσουνιστεί;
• Αν και ποτέ δεν μου άρεσαν αισθητικά, μου έλειψαν τα πλαστικά προστατευτικά του τιμονιού, τα οποία χρησίμευαν ως χούφτες.
• Εξαιρετικά χρήσιμος ο διακόπτης των αλάρμ, αλλά και του σινιάλου στο αριστερό γκριπ, ο οποίος είμαι σχεδόν σίγουρος ότι απουσίαζε στο προηγούμενο μοντέλο.
• Ο ήχος της κόρνας του X-Max είναι δυνατός και γεμάτος, προσθέτοντας πόντους στην ασφάλεια.
• Ωστόσο, δεν συμβαίνει το ίδιο με την ηχητική ειδοποίηση των φλας, τα οποία ποτέ δεν άκουγα και συνεχώς ξεχνούσα.
|
|
|
|
|
|
Συμπέρασμα |
|
Το παιχνίδι είναι δικό του
Η Yamaha, λοιπόν, επέλεξε να ακολουθήσει τους ρυθμούς στους οποίους το X-Max μπορεί να ξετυλίξει καλύτερα τα ταλέντα του και να μην μπει σε ένα κυνήγι κυβισμού και επιδόσεων με τους 300άρηδες αντιπάλους του. Οι αλλαγές έδωσαν σίγουρα έναν πιο sport χαρακτήρα στο scooter, ο οποίος, όμως, δεν συνοδεύεται από έλλειψη άνεσης και φιλικότητας. ¶λλωστε, ο χαρακτήρας αυτός θα μείνει στο περιθώριο μέχρις ότου τον αναζητήσει ο αναβάτης του. Οι υπόλοιπες αλλαγές, όπως οι αισθητικές και η αύξηση του χώρου, απλά βελτίωσαν ακόμη περισσότερο τους δύο αυτούς, ούτως ή άλλως, εξαιρετικούς τομείς του X-Max. Τέλος, η τιμή του παραμένει στα υψηλότερα επίπεδα της κατηγορίας (υψηλότερη ακόμη και από κάποια 300άρια), ωστόσο δεν μοιάζει υπερβολική, αν αναλογιστεί κανείς αυτά που προσφέρει το X-Max: χώρους, άνεση, sport συμπεριφορά και υψηλή ποιότητα κατασκευής.
|
|
|
|
|
|
|
|