Ποιοτική, ξεκούραστη οδήγηση, σε συνδυασμό με πολυτέλεια και ασφαλή μετακίνηση. Αυτά τα
χαρακτηριστικά του R1200GS εξακολουθούν να υπάρχουν, με περισσότερη όμως δύναμη
σε όλο το εύρος των στροφών του κινητήρα.
Η βαυαρική BMW είναι γνωστή στο ευρύ κοινό κυρίως για τις μοτοσικλέτες τουρισμού. Τα τελευταία χρόνια έχει κάνει ευρεία επίθεση στη μοτοσικλετιστική βιομηχανία, διευρύνοντας τους ορίζοντές της με την παρουσίαση νέων μοντέλων: το καθαρόαιμο enduro G450X, το τουριστικό μεσαίου κυβισμού F800GS που αποτελεί το νεώτερο μέλος της οικογένειας GS, καθώς και το χιλιάρι supersport S1000RR που έχει κλέψει την παράσταση στα μεγάλα sport με την υπεραπόδοση και τη συμπεριφορά του. Και όπως ήταν φυσικό, δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσει χωρίς βελτίωση το μεγάλο
touring της σειράς GS, το R1200GS, μια πολύ δημοφιλή μοτοσικλέτα τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία κάνει μεγάλα βήματα προόδου, με την Yamaha να ξαναφέρνει στο προσκήνιο το Super Tenere και την ΚΤΜ να ανανεώνει το Adventure 990. Η BMW λοιπόν δεν έμεινε αμέτοχη, βελτιώνοντας την υπάρχουσα μοτοσικλέτα με γνώμονα την καλύτερη απόδοση του κινητήρα. Πολλές οι φήμες που είχαν ακουστεί για το νέο BMW R1200GS. Οι Βαυαροί φρόντισαν να επιβεβαιώσουν τις εικασίες στην έκθεση EICMA στο Μιλάνο, παρουσιάζοντας τη νέα γενιά κινητήρων του R1200GS. Με "δωρητή οργάνων" το θηριώδες HP2, το R1200GS απέκτησε περισσότερη ροπή και δύναμη, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη απόλαυση για τον αναβάτη της μοτοσικλέτας. Κινητήρας: Περισσότερη δύναμη
Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός boxer της BMW. Ωστόσο, για το νέο μοντέλο R1200GS έγιναν αρκετές βελτιώσεις. Η σημαντικότερη είναι η τοποθέτηση δύο εκκεντροφόρων (από έναν) σε κάθε κύλινδρο, μαζί με τις κεφαλές και τις ακτινικά τοποθετημένες βαλβίδες από το "High Performance" μοντέλο της εταιρείας, το HP2. Η ιπποδύναμη αυξήθηκε κατά 5% φτάνοντας τους 110 ίππους στο στρόφαλο, ενώ παράλληλα αυξήθηκε και η ροπή στα 12,2 kgm. Ο boxer κινητήρας ανεβάζει πλέον περισσότερες σ.α.λ. φτάνοντας τις 8.500 από τις 8.000. Η συμπίεση δεν αυξήθηκε, παραμένοντας στα 12:1, ενώ παρά το γεγονός ότι το HP2 φοράει δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο, το R1200GS, αν και απέκτησε τις κεφαλές του HP2, φορά ένα μπουζί σε κάθε κύλινδρο, όπως το παλαιότερο GS. Οι εκκεντροφόροι είναι τοποθετημένοι κατά μήκος των κυλίνδρων και παίρνουν κίνηση από μια καδένα συνδεδεμένη στον στρόφαλο, ενώ κάθε εκκεντροφόρος ανοιγοκλείνει μία βαλβίδα εισαγωγής και μία εξαγωγής.
Το γκάζι είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ώστε, αν το παρακάνεις σε επιτάχυνση, να κόβει
την απόδοση και να σε επαναφέρει στην τάξη! Το σύστημα ASC (Automatic Stability Control) δεν σε αφήνει να παρεκτραπείς για λόγους ασφαλείας. Όσοι θέλουν να "αποθρασυνθούν" μπορούν να το απενεργοποιήσουν από το αντίστοιχο κουμπί στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Η επιτάχυνση με κάθε σχέση στο κιβώτιο έχει την ίδια αίσθηση, το ίδιο τράβηγμα, καθώς η ανάφλεξη διαφοροποιείται από σχέση σε σχέση, δηλαδή είναι πιο "κομμένη" στις πρώτες σχέσεις και ελεύθερο στις τελευταίες,
δίνοντας την αίσθηση σταθερής επιτάχυνσης στο άνοιγμα του γκαζιού. Εξάτμιση: Sound effect
Μια αλλαγή που δέχτηκε το R1200GS αφορά στον ήχο που παράγει το μονό τελικό της εξάτμισης. Χωρίς εξωτερικά ιδιαίτερες αλλαγές, "πειράχτηκε" εκ των έσω για καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα στο σύστημα της εξάτμισης ρυθμίστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού να απελευθερώνει ένα πιο μπάσο "μουγκρητό" σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ διαχειρίζεται καλύτερα τα καυσαέρια για λιγότερους ρύπους. Αναρτήσεις, φρένα: Χωρίς αλλαγές Η πετυχημένη συνταγή που χρησιμοποιεί η BMW τα τελευταία χρόνια στο 1200, υπάρχει και στο νέο μοντέλο. Η μπροστινή ανάρτηση είναι
σύστημα Telelever, ενώ η πίσω
Paralever. Το σύνολο δίνει πολύ καλή πληροφόρηση για το πού πατάνε οι τροχοί και παρέχει αυξημένο αίσθημα ασφάλειας στον αναβάτη. Το σύστημα ESA που τροποποιεί τη λειτουργία των αναρτήσεων με το πα΄τημε ενός κουμπιού, δεν είναι στάνταρ στη σειρά GS αλλά διατήθεται ως έξτρα. Το μόνο ενοχλητικό στην οδήγηση είναι η συμπεριφορά της πίσω ανάρτησης, που σε απότομες ανωμαλίες δεν τις αποσβένει καλά και χτυπάει λίγο τη μέση του αναβάτη. Πάντως, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις λειτουργεί άψογα. Το εμπρός σύστημα Telelever κλέβει την παράσταση με την ομαλή λειτουργία του σε κάθε περίπτωση. Αισθάνεσαι τον τροχό καρφωμένο στις στροφές, με προοδευτική, σωστή λειτουργία.
Τα φρένα της BMW είναι συνδυασμένα, με ABS. Δηλαδή, πιέζοντας τη μανέτα του εμπρός φρένου, φρενάρει παράλληλα και το πίσω. Η αίσθηση κατά το φρενάρισμα είναι άψογη. Η δύναμη αρκεί για τις επιταχύνσεις και το βάρος της μοτοσικλέτας, χωρίς το φόβο να μπλοκάρουν οι τροχοί. Ακόμα και σε απότομο φρενάρισμα πανικού, το GS επιβραδύνει δυνατά χωρίς κανένα πρόβλημα. Οδηγικά: Απολαυστικό! Το R1200GS έχει σαφώς ασφάλτινο προσανατολισμό. ¶λλωστε,
η BMW, για όσους έχουν χωμάτινες βλέψεις, διαθέτει το R1200GS
Adventure με χωμάτινα ελαστικά, διαφορετική θέση οδήγησης, πιο ψηλή σέλα, προστατευτικά κάγκελα και άλλες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις.
Ας δούμε όμως πώς τα καταφέρνει η μοτοσικλέτα της δοκιμής. Με την ευκαιρία του τριημέρου της Καθαρής Δευτέρας, το R1200GS έκανε μια μικρή βόλτα μέχρι την παραλία των Αγίων Αποστόλων, κοντά στον Ωρωπό. Μικρή από πλευράς απόστασης, αλλά πολύ όμορφη και ενδιαφέρουσα ως διαδρομή. Μέσω Καπανδριτίου, η διαδρομή ανηφορίζει με συνεχόμενες στροφές, ανοιχτές παρατεταμένες αλλά και σφιχτές, μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Κατηφορίζει προς Κάλαμο στο ίδιο μοτίβο, για να καταλήξει στο γραφικό λιμανάκι των Αγίων Αποστόλων. Με την πρώτη μιζιά, το GS "γουργουρίζει" στο ρελαντί, με έναν μπάσο ήχο να σε συνοδεύει. Στο άνοιγμα του γκαζιού με νεκρά στο κιβώτιο, αισθάνεσαι το χαρακτηριστικό τράβηγμα προς τα δεξιά του boxer κινητήρα. Το R1200GS καταβρόχθισε άνετα τα λιγοστά χιλιόμετρα εθνικής ως τον ¶γιο Στέφανο. Το μοτέρ από τις 5.000 σ.α.λ. και πάνω επιταχύνει δυνατά, με το κοντέρ να δείχνει αβίαστα 160-180 χλμ./ώρα. Με τέτοιες ταχύτητες, κινείται εύκολα, χωρίς να σου παρέχει την αίσθηση ότι πας τόσο γρήγορα. Η πολύ καλή κάλυψη της ζελατίνας συντελεί στο να κινείσαι αξιοπρεπώς με αυτές τις ταχύτητες. Το τιμόνι έχει καλές λαβές, όμως αυτό που ξενίζει στο GS είναι τα χειριστήρια, καθώς είναι τα γνωστά "ιδιαίτερα" των Βαυαρών, με το σινιάλο στον αντίχειρα αντί για το δείκτη και την κόρνα να έχει πάρει τη θέση του διακόπτη των φλας, κάτι που σου αποσπά την προσοχή και απαιτεί μια κάποια εξοικείωση. Ύστερα από λίγα χιλιόμετρα στον παράδρομο της εθνικής, ξεκίνησε το ενδιαφέρον κομμάτι της διαδρομής, με συνεχείς στροφές να εναλλάσσονται. Ο όγκος του GS δεν γίνεται αισθητός, κάνοντας παιχνίδι τις εναλλαγές κατεύθυνσης. Τα 12,2 kgm ροπής σπρώχνουν γλυκά τη μοτοσικλέτα στο άνοιγμα του γκαζιού. Το μπροστινό παραμένει καρφωμένο στην άσφαλτο και η μοτοσικλέτα ανταποκρίνεται εύκολα στις εντολές του αναβάτη. Παίρνει γενναίες κλίσεις και μαζεύει γρήγορα χιλιόμετρα. Μέσα στην κίνηση της πόλης, το GS κινείται αξιοπρεπώς. Η πλούσια ροπή του επιτρέπει να οδηγείς μία ταχύτητα πάνω στο εξάρι κιβώτιο. Περνάει εύκολα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, παρά τον όγκο του, αν και θέλει να έχεις το νου σου στους κυλίνδρους που προεξέχουν. Με τέτοιο ρυθμό, η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ η αυτονομία αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.
Ο boxer κινητήρας απέκτησε δύο εκκεντροφόρους σε κάθε κύλινδρο, περισσότερη ροπή και δύναμη, ενώ ανεβάζει 500 στροφές περισσότερες.
Όμορφο και πλήρες σε ενδείξεις το κοντέρ του R1200GS.
Η ζελατίνα του GS κάνει άψογη δουλειά. Στα πολλά χιλιόμετρα δεν ενοχλεί καθόλου ο αέρας, επιτρέποντας ένα πολύ άνετο ταξίδι.
Εύκολο, με ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές το GSΕύκολο, με ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές το GS
Τιμή ( ευρώ)
14.150
↑Θέση οδήγησης, απόδοση κινητήρα, ABS, προστασία από τον αέρα
↓
Πίσω ανάρτηση, διακόπτες (φλας κ.λπ.)
Χρώματα
Λευκό, κόκκινο, γκρι. μαύρο
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
4T, 2K boxer, υγρ/ψ, 4βαλβ
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.170
Κύλινδροι/βαλβίδες
2/8
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
110
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)
12,2
Τροφοδοσία
Ψεκασμός BMS-K
Ρεζερβουάρ (λίτρα)
20
Κατ/ση(λίτρα/100 χλμ)
-
Βάρος (κιλά)
203
Τελική ταχύτητα
200+
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος
Ατσάλινο, τριγωνικό, σωληνωτό
Ανάρτηση Ε
Telelever
Διαδρομή (χιλ.)
190
Ανάρτηση Π
Paralever
Διαδρομή (χιλ.)
200
Φρένα Ε
2Δ, 305 ABS
Φρένα Π
1Δ, 265 ABS
Τροχοί - Ελαστικά
Ελαστικά Ε
100/80-19″
Ελαστικά Π
150/70-17″
Μήκος (χιλ.)
2210
Μεταξόνιο (χιλ.)
1.507
Ύψος σέλας (χιλ.)
850
Εξοπλισμός
ABS
•
Mίζα
•
Μανιβέλα -
x
Στροφόμετρο
•
Κοντέρ
•
Ένδειξη θερμοκρασίας
•
Ένδειξη βενζίνης
•
Μερικός χιλιομετρητής
•
Φέρινγκ
•
Ρυθμιζόμενες μανέτες
x
Κεντρικό σταντ
•
Πλάγιο σταντ
•
Σχάρα
•
Κλειδαριά κράνους
•
Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτηση
•
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση
•
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία
8,50
Ενεργητική Ασφάλεια
8
Οδική συμπεριφορά
9
Κινητήρας - Κιβώτιο
8
Φρένα
9
Ποιότητα κατασκευής
9
¶νεση
9
Κατανάλωση
8
Εξοπλισμός - τιμή
8
Συμπέρασμα: Το ίδιο ποιοτικό, πιο γεμάτη απόδοση
Η ποιότητα κύλισης του R1200GS είναι κορυφαία. Μπορείς να διανύσεις αμέτρητα χιλιόμετρα στη σέλα του και να κατέβεις ξεκούραστος και φρέσκος, καθώς ενδείκνυται για πολύωρα ταξίδια. Η επιβλητική του παρουσία θα τραβά πάντα τα βλέμματα, ενώ η αξιοπιστία του είναι σε υψηλά επίπεδα. Η αναβάθμιση που δέχτηκε ο κινητήρας έδωσε κι άλλους πόντους στη μοτοσικλέτα, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό. Φρένα και αναρτήσεις παραμένουν σε πολύ καλό επίπεδο, χωρίς αλλαγές, όντας προβλέψιμα και φιλικά σε συμπεριφορά. Αν σας αρέσει η φιλοσοφία και η πολιτισμένη λειτουργία του GS, δεν θα απογοητευθείτε από αυτό. Ίσα-ίσα, θα μπείτε στο τριπάκι να ταξιδέψετε, να εξερευνήσετε, να απολαύσετε οδήγηση!